Hulp bij Dr. Bohm Digital Drums

Stije

Lekker Huppelen!
Hoi,

Ik heb een Dr. Bohm digital drums. Die het een beetje doet. Dat wil zeggen. Er gaan binnenin wat ledjes aan. En alle ledjes van de knopjes gaan even aan als ik hem aan zet en dan weer uit. Ik heb alle zekeringen gecontroleerd en die zijn heel. Ik heb de moterkap opengehaald maar het is mij toch iets te ingewikkeld.

Het is deze:
8f44_3.JPG

maar dan met extra basssynth voor begeleiding.

Ehm eigenlijk wil ik hem gerepareerd hebben. Wie kan dit? En wil dit ook doen? (uiteraard tegen betaling) Ik heb alle schema's en handleidingen van de drumdoos.

Alvast bedankt.

hmmm mijne en ...denk die van brz ook staan n og by ...dennis ...vraagt brz effe!
kweet niet of de zijne al klaar /thuis is ?

mijne staat r al al jaartje mn voeding viel uit die heeft ie gemaakt ;-]
maail m metjouw probleem

khad er een midi kaart by ..die t niet doet ..astie doet wat klink deze bak zeg sowwww

Ja maar een jaar duurt te lang :P

Bij Dennis duurt inderdaad lang maar hij heeft wel veel ervaring met de Böhm.
Ik sprak hem een paar weken geleden nog en toen had hij het er over dat je ook een reset kan doen. Die van mij was ook helemaal in de war maar na een reset werkte alles weer. Hoe staat het bij die van jou met de batterij? Dat is vaak het grote probleem bij de Böhm. Contacteer hem anders even via Facebook. Wellicht dat hij je kan vertellen hoe je die reset moet doen.

Aight...rielekst. Bedankt.

Als straks bekend is hoe je die reset uitvoert, zou het leuk zijn dat hier nog ff te melden. ;)

ja :) ....reset is:

alle 4 de variation knopjes naast je display tegelijk ingedrukt houden en dan de Dr.Bohm aanzetten. Dan komt er "init" in het scherm te staan en is hij gereset. Dit werkte bij mij prima :D

Maar hij moet denk ik alsnog langs de fixer/modificator :D ....de Trigger/Sync optie die er standaard inzit werkt via FSK en dat is best wel irritant er is een handig VST'tje voor:
http://www.rv0.be/suac.html

Maar ik hoop dat ik er ipv een FSK sync een MIDI of DIN sync op kan zetten aangezien FSK van de Bohm weer anders is dan de roland FSK enso.

Zou helemaal tof werken als je elk drumgeluidje met noten via midi zou kunnen aansturen. En mijn bass synth die er in zit doet het niet. Dus dat moet nog gefixt worden :)

ja :) ....reset is:

alle 4 de variation knopjes naast je display tegelijk ingedrukt houden en dan de Dr.Bohm aanzetten. Dan komt er "init" in het scherm te staan en is hij gereset. Dit werkte bij mij prima :D

TOP! :okdan:
Ik verzamel factory resets, voor een volgende database. :-)

TOP! :okdan:
Ik verzamel factory resets, voor een volgende database. :-)

mocht je voor jou schema database nog dingen missen, dan hoor ik het wel..

:mega:

Dank! Maar het kan nog even duren voordat ik met zo'n verzoek kom. Ik heb nog een paar honderd die ik moet scannen, dus daar gaat nog wel wat tijd in zitten. Daarna kan ik dan zien wat ik nog tekort kom.

Dat het hoognodig was is me vandaag weer duidelijk geworden. Ik zocht een MC-4 pdf op het internet. Die heb ik als hard copy, maar dat kost natuurlijk meer tijd en moeite. Dacht ik.
Helaas ben ik na tijd verspillen aan 10 downloads maar gestopt. Allemaal exact dezelfde pdf van dezelfde slechte kwaliteit, natuurlijk weer door iedereen kritiekloos overgenomen. En ik durf te wedden dat al die overige sites, die er geld voor vragen, ook exact diezelfde troep leveren. :maffia:

Als ik zover ben dat ik kan zien waar nog gaatjes in de lijst zitten, dan plaats ik hier beslist een oproep. ;)

ik heb hier sowieso alle schematics en handleidingen van de dr.bohm digital drums :)

Aaarch!:D

Het was even bij me opgekomen om daar hier naar te vragen (de juiste thread met de juiste lezers) maar ik dacht: "oh, die heeft toch niemand".

Dat is in ieder geval iets wat een mooie toevoeging aan de database zou zijn, want daar is moeilijk aan te komen.
Denk je dat je perfecte scans van de schemas en de bouwhandleiding kan maken? Liefst in jpg, tiff, o.i.d. (minimaal 300dpi), dan kan ik eventueel nog opschonen voordat het een pdf wordt.

:halleluja

nou het is allemaal in JPG en wat PDF's....PM je emailadres ff dan stuur ik ze naar je toe :)

Laatst gewijzigd:
Dennis heeft de volledige service manual. Ik zou hem ook nog krijgen en daarna scan ik hem wel even.
Hij is ook voor Ron en mij bezig met een MIDI kit (nabouw van de originele) maar dat wil niet echt vlotten want hij wil niet syncen. Kan ook zijn dat het een MIDI kit is waarbij je alleen de sounds extern kan triggeren. Dat zou weinig interessant zijn.

dat is volgens mij geen midi kit die hij na wil bouwen. Dat is gewoon de FSK trigger sync in. Die heb ik ook op me Bohm.

De midi kit is een aparte DR Bohm inbouw kit waar je aparte printplaten voor hebt met een MIDI IN-OUT-THRU.

Ik heb hier de bouwmanual en uit welke onderdelen die bestaat.....ik dacht eerst ook dat ik de MIDI IN had, maar dat is de FSK.

Back