Hulp bij Dr. Bohm Digital Drums

Ik weet niet of Hatsum een beetje handig is maar het lijkt me handiger om de eproms er even uit te halen ipv de hele Böhm mee te nemen. Dat scheelt je een hoop gezeul me dat zware ding.

eh sorry bedoelde etaoin :D .....zat met me hiltree filter te prrutsen :D duizendmaal excuses :D

misschien het handigste (voor mij iig)....gewoon de böhm ophalen.....en terug brengen binnen een week....
let op...ik weet niet hoe midi werkt op de bohm....dus of midi uberhaubt op die van mij werkt...dat is de vraag....

suggesties altijd welkom *D

ok, even een update

ik kan via het midi de accompaniment gedeelte sequences triggeren....iedere drum sequence heeft ook een bijbehorende accompaniment sequence ....als de bohm loopt en ik op play op mijn mpc druk dan beginnen de melodies....wel mooi geluiden hoor....

ik weet ook hoe je de midi channel kunt instellen

ik weet nog niet of ik de bohm drum sequencer zelf kan starten via de mpc, en ook niet hoe ik individuele geluiden kan triggeren....

ik heb ook een contact persoon in duitsland (dichtbij keulen) voor het reparieren van bohm aparatuur

Zou je es een opname kunnen posten? Ik ben al tijden nieuwsgierig hoe die begeleiding klinkt en kan nergens op internet iets vinden.

je kunt de tonen van de accompaniment veranderen..hoor je wel tijdens deze demo

Attachments

• bohm.mp3
    6,1 MB · Bekeken: 96
Wat voor probleem? Ik heb er nu al een stuk of 4 weer aan de praat gekregen (2x van Ron, die van Brz, die van mezelf) en meestal had het te maken met de batterij die op de pcb zit en gaat lekken.
Echt onmiddelijk verwijderen dat ding anderrs krijg je zo'n Poly6 verhaal...

ps schema's heb ik voor je, wel 80mb groot dus pb ff je email adres....

Thanks Dennis en Louis..... ik heb ze inmiddels van Stije.

Maar misschien kunnen jullie toch nog helpen?

2 probleempjes:

-bij mij zitten er naast de stereo uit, maar 4 apparte uitgangen.
Deze vier zijn niet middels de benodigde flatkabel aangesloten, maar ergens rechtstreeks op de print.
Ze doen het dus ook niet......ik vraag me af of ik die vier in ieder geval gewoon aan de flatkable connector zou kunnen solderen.

-Normaal zit er achterin een pitch(knop).......kan je daar de pitch mee veranderen?
Bij mij zit ie er niet, en ik zou graag willen weten waar ik de potmeter op aan moet sluiten.

BTW welk vervangingstype batterij moet er in?

Alvast bedankt.

Vette bak hoor.

Ik heb die 80MB aan schema's al jaren hier online staan. Ik meld het in elke DD-draad maar weer... ;)

mss toch handig om een manual data base te gaan onderhouden vanuit het forum....mss via de wiki of een aparte page op de server?

Die manual db was er ooit ook hier, maar ik vermoed dat die om zeep geholpen is omdat niet alle fabrikanten even blij zijn met het online plaatsen (vooral van recente servicemanuals). Omdat SF min of meer verantwoordelijk is als dat hier gehost wordt, kan ik me voorstellen dat ze daar hun vingers niet aan willen branden.

Het meeste wat ik aan servicemanuals download upload ik ook weer naar mijn eigen server (of servers, inmiddels), maar dat is allemaal niet geïndexeerd dus werkt alleen als je de directe link kent... ik denk dat ik dat ook zo hou, omdat het copyright technisch gezien allemaal eigenlijk niet mag.

Thanks Dennis en Louis..... ik heb ze inmiddels van Stije.

Maar misschien kunnen jullie toch nog helpen?

2 probleempjes:

-bij mij zitten er naast de stereo uit, maar 4 apparte uitgangen.
Deze vier zijn niet middels de benodigde flatkabel aangesloten, maar ergens rechtstreeks op de print.
Ze doen het dus ook niet......ik vraag me af of ik die vier in ieder geval gewoon aan de flatkable connector zou kunnen solderen.

-Normaal zit er achterin een pitch(knop).......kan je daar de pitch mee veranderen?
Bij mij zit ie er niet, en ik zou graag willen weten waar ik de potmeter op aan moet sluiten.

BTW welk vervangingstype batterij moet er in?

Alvast bedankt.

Vette bak hoor.

Lijkt erop dat de massa dan niet is aangesloten bij je separate outs...kan je een foto schieten ervan waar ze op de print zijn aangesloten? Inprincipe zou het niet moeten uitmaken of ze dmv een flatcable zijn aangesloten of direct op de print. Ik heb zelf bij mijn DD ze ook direct op de print aangesloten. Daarbij moet je wel zorgen dat ze aan beide zijde van de print contact maken. Het kan zijn dat het koperen tonnetje wat normaal in de pcb zit niet meer aanwezig is waardoor hij dus geen contact maakt aan beide zijdes.

mbt de pitchknop....die is enkelt voor het accompaniment gedeelte als dat er bij de jouwe inzit. Dan heeft ie ook meteen een keyboard DB connector.

Voor de batterij....ik verwijder deze en vervang hem voor een houdertje van 2x AAA batterijen en plaats dan de houder boven op de PSU. Zo kom je ook aan 2,4V.

Gdvr.......gisteren deed ie ineens helemaal niets meer.

Ik open gemaakt......fokking batterij lek.

Batterij eruit gehaald......printsporen eronder gewoon losgeraakt van de pcb.
heeft het nog zin om hier draad bruggetjes te gaan plaatsen?

Gdvr.......gisteren deed ie ineens helemaal niets meer.

Ik open gemaakt......fokking batterij lek.

Batterij eruit gehaald......printsporen eronder gewoon losgeraakt van de pcb.
heeft het nog zin om hier draad bruggetjes te gaan plaatsen?

Damn das niet zo mooi :( is de lekkage erg geweest? Er lopen iets van 5 tot 7 banen rondom de batterij dus zoveel is het eigenlijk niet...bij die Bruce was 1 baan weg gevroten en toen werkte de DD al niet....van Ron had ik nog een kapotte Dd gekregen die echt verschrikkelijke lekkage had gehad en die werkt nu ook weer...bij die heb ik iets van 15 nwe leidingen moeten aanleggen en iets van 6 ic's vervangen...kosten toch geen drol....
Maar kan je nog wel duidelijke de onderbroken pcb banen zien?Anders gewoon het schema uitprinten en pin naar pin doormeten en wegstrepen....

@Jena_mu6: die pitch knop is voor de bass begeleiding die erbij zit. En werkt alleen als je er een keyboard op aangesloten heb. Voor zover ik weet.
Balen dat die batterij is gaan lekken man.

Back