Zelf ben ik intussen een vurige fan van de Ultimate APEX 48, superklasse keyboardstand en beschikbaar in 2 smaken, zwart en zilver, bij Thomann kost deze 198 EUR.
Neemt ook heel weinig plaats in en ook voor live-gebruik ideaal, de voeten schuiven er gewoon in zodat je een heel compact ingeklapte stand hebt die minder plaats inneemt dan gelijk welk andere stand.
Ik heb maanden geleden twee stuks besteld bij Thomann, in Vlaanderen vond ik geen enkele winkel die ze op voorraad hadden of op bestelling wilden leveren.
Je kan deze stands ook nog uitbreiden met andere draagarmen, zo heb je korte en lange draagarmen. De APEX kan best wat gewicht torsen, zelfs met m'n Yamaha P120-S en Korg Z1, is er geen enkel spoor van 'doorzakken'. En het is ook heel stabiel, je hebt dus geen last van wiebelen als je eens een lekkere solo uit je vingers laat vloeien (je wordt dus niet zeeziek)
De meeste stands voor 3 keyboards (bv Quiklok) zijn niet stevig genoeg en wiebelen allemaal, de APEX is echt wel THE ULTIMATE STAND
Meer info vind je op de website van
Ultimate Support Systems