[moog] Animoog voor de iPad

Moog heeft weer een nieuwe app voor de iPad. Nu kost hij 0.79 cent.. dus wat let je zou ik zeggen.

attachment.php

Animoog is the first professional synthesizer designed for the iPad. Powered by Moog's new Anisotropic Synthesis Engine, Animoog captures the vast sonic vocabulary of Moog synthesizers and applies it to the moderntouch surface paradigm,
enabling any user to quickly sculpt incredibly fluid and dynamic sounds that live, breathe, and evolve as you play them.

Gebaseerd op de Anisotropic Synth Engine. Klinkt spannend, maar ik moet zeggen dat ik het meer buchla-achtig vind klinken.

Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd, maar het lijkt me weer spannend.

http://www.moogmusic.com/products/apps/animoog

Attachments

• Screen Shot 2011-10-17 at 11.08.20 AM.png
    Screen Shot 2011-10-17 at 11.08.20 AM.png
    310,4 KB · Bekeken: 240
Dit is een introductie prijs, de normale prijs is $29.99.

Je kunt dit ding met midi aansturen en in feite dus ook gebruiken als VST. De modulatiemogelijkheden en de sound zijn behoorlijk cool. Als je de iPad op een paar speakers aansluit en dan met deze synth in de weer gaat heb je voor je het weet een smile op je kop. Het is erg lekker tweaken!

Vond het alleen jammer dat er niet een rudimentary sequencertje inzat.

laat staan hoeveel soep je wel niet kan kopen van de prijs van een aaipet (anderhalf jaar lang elke dag een blik ofzo :D)

Even Ontopic
Een Ipad is wel meer dan je denkt, zo kan je bijvoorbeeld favoriete sneks films kijken in trein of op school of bij werk in de Wc's wel met headset om geen gedonder te krijgen met mensen die zogenaamd sex films vies vinden terwijl ze 's avonds geil worden door een oude tiet :o:

Laatst gewijzigd:
leuke app hoor. blijkbaar de eerste muziek app die de nr 1 positie op de verkooplijst van alle ios apps heeft behaald in verschillende landen.
veel hype onder de fervente ipad synth gebruikers. die hype is ie niet helemaal waard, maar het is een van de beste synth apps voor de ipad.
niks voor de purist schat ik zo in.
vind 'm zelf wel handig voor ritmische stabs en korte tonen. ook voor wervelende en veranderende soundscape natuurlijk, maar daar gebruik ik m zelf niet voor.

Even Ontopic
Een Ipad is wel meer dan je denkt, zo kan je bijvoorbeeld favoriete sneks films kijken in trein of op school of bij werk in de Wc's wel met headset om geen gedonder te krijgen met mensen die zogenaamd sex films vies vinden terwijl ze 's avonds geil worden door een oude tiet :o:

WTF, dit is on topic?

ik vind em erg cool, die 79 cent kon me gestolen worden.

Heb 'm ook even getest. Vind 'm waanzinnig goed klinken voor een appje van 79cent.
Ook aansturing via MIDI werkt prima.

Even Ontopic

Het wordt tijd dat het synthforum aan de "weggejorist en opgerot" optie begint geloof ik. :?

Anyhow...even ontopic, ik vind het een leuke app. En elke synthliefhebber met een iPad zou deze app eigenlijk eens moeten proberen. :)

Mooie app hoor. Voor €0,79 is het gewoonweg belachelijk om niet te kopen en...<offtopic>bouillonblokjes kosten €0,29 dus ėėn dag bouillonblokjes en de andere dag de app is €1,08 gedeeld door twee is €0,54. In ėėn doosje bouillonblokjes zitten er 10, kun je dus 10 liter van maken. Je hebt 1 1/2 liter vocht nodig dus je bent bijna een week verder en hebt dan vijf dagen €0,79 uitgespaard en kunt daar dan weer andere apps voor kopen. Zoals kookboeken bijvoorbeeld.< on topic> Sorry, kon het niet laten.

Nou, wat serieuzer dan

Nou, wat serieuzer dan

:
De klankkleur komt niet echt in de buurt van de klassieke Moogjes vind ik.
Verder is de app bij mij niet al te snappy ( ik heb een ipad1 en geen andere apps die open staan).
Het is allemaal wat beperkt en toch ook weer niet. Het is wel een ding waar ik mee bezig blijf. Ga hem maar eens aan midi hangen, ben wel benieuwd naar de polyfonie, weet iemand dat?
Ik kreeg een mail binnen en door het mailgeluidje knalde de app er uit. Kan dus duidelijk niet twee audiostreams gelijktijdig aan maar dat komt in de beste families voor.
Inderdaad, als niet uitkijkt speel je alleen nog Arabische toonladders, weet je:D

Ik vind het vooral jammer dat ze werderom in een niche markt gaan zitten en niet gewoon eens met een serieuze VST/AU plugin komen. Daar zit veel meer markt en is een dergelijk product ook nog eens veel beter inzetbaar. Zelfde geld voor Filtatron eigenlijk, prima app maar als plugin ook 100x beter inzetbaar.

Een iPad app bestempelen als niche markt?! Huh?!
Volgens mij is de "casual synthesist met een iPad" een veel grotere en lucratievere markt.
Bovendien ook omdat het in deze markt niet gewoon is om alle software te kraken; hier krijgt Moog werkelijk het geld van binnen.

Ben zelf van de analoge kerk en had nog geen "synths" op de inhuizige iPad, dit is de eerste. Het is wel comfi om hier even mee te pielen af en toe op de bank. Kost geen drol (op het moment) en het is gewoon LEUK, deze app.
En dat is voor mij toch het belangrijkste. Als ik goed geluid wil en wat serieuzer wil pielen ga ik wel achter m'n modular zitten.

Tja, ben je een purist wanneer je een oude Moog op zolder hebt?
Niet alleen in de elektronische muziek zijn innovaties toegepast.
Probeer maar eens Bach te spelen op een benen holbewonersfluit.
Men kan zeggen, ik kies voor deze synthese/werkwijze....
gewoon omdat het bevalt.
Juist in de elelektronishe muziek is men, al vanaf het begin, beziggeweest met bespeelbaarheid en dus ook met de interface(toetsenboard, hersenscanners, sensoren, you name it).
Innovatie zorgt voor meer bewegingsvrijheid in b.v. compositie(Max).
Laten we dus de apps omarmen, wie weet brengen ze een nieuw spannend tijdperk.

Laten we dus de apps omarmen, wie weet brengen ze een nieuw spannend tijdperk.

dat het nieuw is is zeker.
of moog zich nou hiermee bezig moet houden , was de vraag.
ik heb geeneens een iphone, laat staan een ipad.
neem aan dat ze op de macbook niet draaibaar zijn ?

@Sunny, waarom zouden hardware fabrikanten zich niet bezighouden met software? De jarenlange ervaring van deze jongens en nieuwe technologische ontwikkelingen kunnen goede resultaten opleveren. De nieuwste beta-windows kan apps aan. Ik weet zeker dat een nieuwe Apple OS dat ook zal kunnen.

omdat ik liever een nieuwe goede hardware moog heb .
daarom moet moog zich met hardware bezighouden. geen afleiding van het goede doel . ( punt )
ik wil het ik wil het ik wil het.
zo.
en nou niet zeuren dat ik denk dat de wereld om mij draait, de wereld draait om synth's en mij.
hoezo kinderachtig ?;)

ik ga 'ns proberen die app te proberen op de mac. ( heeft iemand dat al geprobeerd ? )

Laatst gewijzigd:
Nee, dat lukt niet.
Maar wat Roland schrijft, het zal me niet verbazen dat dit over niet al te lange tijd wel werkt.
OSX en IOS groeien overduidelijk naar elkaar toe.

Ik vind dat je 'n app (net als een synth) gewoon op z'n merites moet beoordelen.
Dus Animoog is net zoveel Moog als dat de Spirit een Crumar is. ;)
D.w.z. de naam op het etiketje is van secundair belang.

Ik heb de Animoog ook gekocht. Nu hopen dat ik hem ooit ook zal kunnen gebruiken...

Hoewel ik iOs 3.2.2 heb en dat volgens de Apple Store 3.2 voldoende is om Animoog te draaien, geraak ik niet voorbij het beginscherm. Geen probleem zou je zo denken. Dan update je die lelijke iPad toch gewoon? Daar ben ik dus mee begonnen. Vijf dagen geleden. Echte dagen. Volledige dagen. Lange dagen... En hij was doodleuk nog altijd bezig met back-uppen. Moet een of andere uitgebuite Indiër 20 uur per dag alle nulletjes en eentjes manueel overtypen of zo? Waarom het trouwens per se nodig is om verplicht een back-up te nemen ontgaat mij compleet, maar goed. (Uiteraard had ik mijn iPad nog nooit gesynced, want wat is het voordeel van je iPad een week te moeten missen om 3 bookmarks bij te werken.) Zeggen hoe lang het nog gaat duren of hoever hij al zat durfde die iPad ook niet goed en nu snap ik dus heel goed waarom. Hoe heeft zo'n archaisch systeem de betafase ooit kunnen doorworstelen?

Kortom, na 5 dagen dan toch maar eens de stekker uitgetrokken. Juist BackOff gedownload (programma waardoor je de verplichting tot backup kan vertellen: "back off"). Het gaat nu nog altijd trager vooruit dan de Belgische regeringsvorming, maar er is tenminste al een progressiebalk gekomen en er is al bijna een centimeter van gevuld ondertussen. Hoera... Apple is toch maar weer geniaal geslaagd in zijn opzet om de bevolking te zegenen met dit leuke ambtenaren-kastjes-en-murenspel. Waarom mensen fan blijven blijft mij een raadsel. Misschien omdat je er een echte Moog op kan hebben als je maar genoeg geduld hebt?

Ik heb de Animoog ook gekocht. Nu hopen dat ik hem ooit ook zal kunnen gebruiken...

Hoewel ik iOs 3.2.2 heb en dat volgens de Apple Store 3.2 voldoende is om Animoog te draaien, geraak ik niet voorbij het beginscherm. Geen probleem zou je zo denken. Dan update je die lelijke iPad toch gewoon? Daar ben ik dus mee begonnen. Vijf dagen geleden. Echte dagen. Volledige dagen. Lange dagen... En hij was doodleuk nog altijd bezig met back-uppen. Moet een of andere uitgebuite Indiër 20 uur per dag alle nulletjes en eentjes manueel overtypen of zo? Waarom het trouwens per se nodig is om verplicht een back-up te nemen ontgaat mij compleet, maar goed. (Uiteraard had ik mijn iPad nog nooit gesynced, want wat is het voordeel van je iPad een week te moeten missen om 3 bookmarks bij te werken.) Zeggen hoe lang het nog gaat duren of hoever hij al zat durfde die iPad ook niet goed en nu snap ik dus heel goed waarom. Hoe heeft zo'n archaisch systeem de betafase ooit kunnen doorworstelen?

Kortom, na 5 dagen dan toch maar eens de stekker uitgetrokken. Juist BackOff gedownload (programma waardoor je de verplichting tot backup kan vertellen: "back off"). Het gaat nu nog altijd trager vooruit dan de Belgische regeringsvorming, maar er is tenminste al een progressiebalk gekomen en er is al bijna een centimeter van gevuld ondertussen. Hoera... Apple is toch maar weer geniaal geslaagd in zijn opzet om de bevolking te zegenen met dit leuke ambtenaren-kastjes-en-murenspel. Waarom mensen fan blijven blijft mij een raadsel. Misschien omdat je er een echte Moog op kan hebben als je maar genoeg geduld hebt?

Uhm.... koffie dan maar? :koffie: :peukie:

Back