[ACTIE!] Red Simplon!

C738

Meubilair
Beste Synth- en muziekvrienden!

Woensdag hoorde ik het treurige nieuws dat Jongerencentrum Simplon in Groningen gekort wordt in hun subsidie, waardoor ze de deuren waarschijnlijk moeten sluiten.

Wat betekent Simplon voor de jeugd in en om groningen?
Simplon is een plek waar nieuwe acts mogen optreden, waar leuke muziek en dansavonden georganiseerd worden.
Maar ook worden er leuke acts naartoe gehaald zoals luke slater, legowelt er zijn diverse muzikale thema-avonden en lokale acts krijgen een kans om eens het podium te bestijgen.

Lees hier hoe het zit.

en als je zin hebt om een digitale handtekening te zetten (email, naam en IP gelogd)

Klik dan hier

-Robin-

komen er zo weinig betalende bezoekers dat ze subsidie nodig hebben om de boel draaiend te houden dan?
ik heb nog nooit begrepen waarom (bijna) alle pop-podia in NL zichzelf zo afhankelijk van subsidie maken.... ok, als je veel obscure dingen programmeert kan ik me voorstellen dat subsidie nodig is, maar voor obscure dingen geldt ook vaak dat zo'n bandje/act/groep/whatever ook voor weinig kan worden geboekt.... maw: waar gaat dat geld allemaal naartoe? zeker omdat ook veel podia met een groot deel vrijwilligers werkt...... is het de huur van het pand? of is het puur de verbouwing?

hoe dan ook, zou jammer zijn dat simplon weg gaat.....toen ik nog in groningen studeerde kwam ik er toch nog best wel eens, en heb er zelfs een aantal keren gedj'ed ;) hoe gaat het trouwens met Vera? krijgen die ook een subsidie-vermindering?

klinkt echt exact hetzelfde als het verhaal met de vloer in utrecht..ook verbouwd voor erg veel geld, en toen na een jaar ofzo de stekker eruit getrokken omdat er een gigantisch tekort was ontstaan wat niet echt weggewerkt leek te worden..... daar heb ik ook wel hele duidelijke ideeen over, geloof dat die thread nog wel ergens op het forum staat

Olaf

Back