Nieuwe Track :) Feedback gevraagd.

glennplumber

Kneed je synth
Hallo allen,

Ik heb weer een nieuwe track. Hij is vrij diep en als het goed is redelijk wat sub frequenties :D Maar zoals bijna altijd loop ik weet met het laag te klooien.

Hoe komt het zo op jullie over? Verder is alle feedback verder meer dan welkom!

Alvast bedankt! :)

http://soundcloud.com/volt9/volt9-pre6

lekker sfeertje wel
ik vind de hihats er redelijk bovenop liggen, vooral als er geen klap bij zit
mag overall iets meer in de fees denk ik, de drums wat meer puns
dat leadje is ook ietsje te makkelijk naar mijn smaak

lekker sfeertje wel

+1

ik zou die hats gewoon net 'n tikkie zachter zetten. en misschien ook iets minder reverb, ze verzuipen een beetje maar misschien is dat ook minder als ze wat zachter staan?

lekker sfeertje wel

Thx fjoesz! Bruikbare feedback bedankt daarvoor! :okdan:

Die hihats hoor ik nu zelf ook duidelijk ... ga ik wat aan doen!

Wat bedoel je met fees?

Die puns snap ik! Zal eens proberen om de kick en de bassline los apart van elkaar te compressen. Gezien ze nu samen door een bus gaan door de compressor. Om zo wat meer punch te creëren.

Wat versta je in dit geval eigenlijk onder punch? Meer kick definitie?

+1

ik zou die hats gewoon net 'n tikkie zachter zetten. en misschien ook iets minder reverb, ze verzuipen een beetje maar misschien is dat ook minder als ze wat zachter staan?

Thx Chielos! :okdan:
Zoals te lezen in het antwoord aan fjoesz ... hihats ga ik onderhanden nemen.

Verder denk ik zelf dat ik meer met de hihats moet spelen ... ook al hou ik best van straight hihats, meer swing en variatie is gewoon eigenlijk lekkerer groovy-er enz,

Ook had ik er voor deze opname een tabla achtige percussie lijn in zitten en die had ik nu verwijderd dus. Die zat uiteindelijk toch meer in de weg dan ie toevoegde. Eigenlijk bewust niet over verteld om te kijken of jullie de track als 'leeg' zouden ervaren. Maar volgens mij is jullie wat dat betreft niets opgevallen? Toch denk ik dat er weer een percussie lijntje extra in mag. :D

Lekker trackie hoor.
Zelf zou ik alleen die lead veranderen of eraf halen vind het niet echt passen bij de rest, vooral als de drums aanwezig zijn, maar dat is natuurlijk mijn mening. Verder vind ik enkel de hard gepande hats als de clap niet aanwezig is te hard. Die straight hats zou ik zo laten, geeft het een lekkere drive. Ben wel benieuwd naar hoe het klinkt met die percussie?

Lekker trackie hoor.
Zelf zou ik alleen die lead veranderen of eraf halen vind het niet echt passen bij de rest, vooral als de drums aanwezig zijn, maar dat is natuurlijk mijn mening. Verder vind ik enkel de hard gepande hats als de clap niet aanwezig is te hard. Die straight hats zou ik zo laten, geeft het een lekkere drive. Ben wel benieuwd naar hoe het klinkt met die percussie?

Thx man! :D

Welke 'lead' bedoel je eigenlijk ... want ik gebruik namelijk 2 verschillende synth sounds ... of doel je op beiden?

Hij is ge-update zie post 1

Hihats zachter gezet ... lijkt wel of het laag nu ook veel beter uitkomt :okdan:

De lichte masterbus compressie er af gehaald. Lijkt wat meer punch te geven, maar word wat 'rommeliger' in het laag.

En ook heb ik een simpele tabla achtige lijn toegevoegd. :)

Voor de personen die de synths niet ok vinden denk ik dat ik jullie in deze versie niet blij kan maken en het zo grotendeels laat.
Wel heb ik uit jullie feedback het idee gekregen om nog een versie te maken met heftigere synths :okdan:

Thx for listening! :)

heb je ook geprobeerd met zware masterbus compressie? Om nog wat pomp te krijgen?

Niet helemaal mijn ding, maar goed gedaan! Luister nu via oordopjes op een laptop, maar alles is nog steeds lekker punchy en gedefinieerd.

Ik hoor alleen een soort digitale modulatieruis over de kick, ligt misschien ook aan de afluistermethode maar het viel meteen op en het is ook weg als de kick er uit is.

Niet helemaal mijn ding, maar goed gedaan! Luister nu via oordopjes op een laptop, maar alles is nog steeds lekker punchy en gedefinieerd.

Ik hoor alleen een soort digitale modulatieruis over de kick, ligt misschien ook aan de afluistermethode maar het viel meteen op en het is ook weg als de kick er uit is.

Thx :okdan:

Digitale modulatieruis is mij nog niet opgevallen. Al weet ik niet zo goed wat ik me daarbij voor moet stellen? Of ik hoor het simpelweg (nog) niet?

Zijn anderen dat ook opgevallen?

Klinkt erg goed wat mij betreft.. lekkere groove, goede geluiden, heb er met plezier naar geluisterd :) Vind het stukje rond de 4 minuten er goed gedaan.. mooie synth-galm washes :)

Klinkt erg goed wat mij betreft.. lekkere groove, goede geluiden, heb er met plezier naar geluisterd :) Vind het stukje rond de 4 minuten er goed gedaan.. mooie synth-galm washes :)

Thank you :):):) :okdan:

Dat stukje op +- 4min en het laatste breakje daar probeer ik ook naar toe te bouwen idd ... coool!!

lekkere plaat! ik zou hem zo draaien!

Vanmorgen zat ik in de trein met dopjes in en toen hoorde ik die ruis ook!

Ook in een andere track van mezelf. En vraag me af of het storend is? Denk het niet echt ... vind jij dat ook?

Los daarvan ga ik er wel echter komen waar het vandaan komt. Tenminste als het stoort ... want het was mij zelf dus nog nooit opgevallen.

Ik moest denken aan het tuutje/toontje wat je hoort als je een 909 begin aan te sturen net voordat ie erin knalt. Echter is dat een kort ruisje en niet constant zoals ik in mn eigen track hoor.

Yep, klinkt goed! net iets te veel compressie naar m'n smaak, denk dat de track nog wat meer impact heeft als je hem iets meer lucht gunt

Back