Nieuwe Track :) Feedback gevraagd.

Yep, klinkt goed! net iets te veel compressie naar m'n smaak, denk dat de track nog wat meer impact heeft als je hem iets meer lucht gunt

Thx!! :)

Damn ... dat had ik niet van jou verwacht ,)

Maar ik ga er zeker mee experimenten en kijken of wat minder in dit geval ook less is more is!

In deze track heb ik ook de kick en bassline samen op een bus gecompressed. (zoals ik ook omschreef in die post over compressie en de eerst kick) Dit is waarschijnlijk wat jij hoort.

Ik ga eens kijken of ik er iets mee kan ... thx!

Volgende track ga ik maar eens proberen om de kick en de bassline beiden apart te compressen. In mijn gedachten/theorie zou dat dan ongeveer hetzelfde effect moeten geven alleen beïnvloeden ze elkaar dan waarschijnlijk niet op die zuigende manier!?

Mmm nieuwsgierig wat dat gaat opleveren! :eureka:

sidechain anders de bassline eens met de kick en laat de rest ongemoeid? dan krijg je ook die "tik" die wel doorkomt terwijl de bassline dan lekker blijft "opvullen" de ratio en release bepalen dan de mate daarvan

sidechain anders de bassline eens met de kick en laat de rest ongemoeid? dan krijg je ook die "tik" die wel doorkomt terwijl de bassline dan lekker blijft "opvullen" de ratio en release bepalen dan de mate daarvan

Dat doe ik de laatste 2 jaar eigenlijk standaard. :D (eigenlijk ook als de bassline de kick niet overlapt zeg maar om toch die ruimte te creëren )

Dat doe ik de laatste 2 jaar eigenlijk standaard. :D (eigenlijk ook als de bassline de kick niet overlapt zeg maar om toch die ruimte te creëren )

Eigenlijk gebruik ik al die jaren standaard de ableton compressor om te sidechainen. Misschien moet ik eens een andere proberen :eureka:

Iemand tips? Al zal ik het met mijn nieuwe DMG Audio Compassion gaan proberen. Los daarvan zijn tips nog steeds welkom!

Wat voor monitors gebruik je? Kan het zijn dat je afluistering je iedere keer truckt qua laag?
't Klinkt hier in ieder geval goed (in balans). Ik heb alleen v2 gehoord, dus niet de track met het laag probleem.

Wat voor monitors gebruik je? Kan het zijn dat je afluistering je iedere keer truckt qua laag?
't Klinkt hier in ieder geval goed (in balans). Ik heb alleen v2 gehoord, dus niet de track met het laag probleem.

Ik heb Mackie's HR624 de eerst serie.
Ben de laatste 2 jaar veel verhuisd en moet steeds wennen aan de nieuwe omgeving. Nu zit ik voor vast in een appartement :) En zo zat ik voor 2 weken geleden nog met mn monitors op zo'n half hoog keuken muurtje gericht. hehe dat vernagelde helemaal mn sound ... nu kwartslag gedraaid en nu zit ik volgens mij redelijk goed :)

Thx!!

Aha, aan de monitors zal het niet liggen, maar pas wel op idd met laag (weet je vast) omdat de hr624 niet zo ver gaan nl.
Plaatsing is super belangrijk. Je gaat nat met verkeerde plaatsing, zelfs met high-end monitoren. Enfin, in de keuken: die kasten mooi vol gooien met rockwool en gaatjes in prikken :D

Aha, aan de monitors zal het niet liggen, maar pas wel op idd met laag (weet je vast) omdat de hr624 niet zo ver gaan nl.
Plaatsing is super belangrijk. Je gaat nat met verkeerde plaatsing, zelfs met high-end monitoren. Enfin, in de keuken: die kasten mooi vol gooien met rockwool en gaatjes in prikken :D

Ze gaan idd niet zover als de 824-en idd. Ik heb er eigenlijk helemaal nooit meer bij stil gestaan, maar er zit natuurlijk een limiet aan de grote van zo'n monitor. Nu lees ik net dat de 624-en een bereik hebben van 49hz tot 22khz.

Voor m'n gevoel gaan de 624-en toch verder (kan tussen mn oren zitten) en heb het idee dat ik kan editen tot 40hz.

Maar het is goed dat je het zegt ... nu kan ik er rekening mee houden. Ik wist het ergens wel het bereik, maar heb er nooit meer bij stil gestaan om er dus rekening mee te houden.

Het eerste jaar dat ik ze had was ik toch al steeds in euforie als ik ze aan schakelde en dat laag weer hoorde ... nog steeds wel een beetje :P Ik krijg steeds zo'n PA gevoel erbij (waarschijnlijk door het strakke laag :P ) Nou zal mijn vorige setje spirits cheap ass bagger nooit aan beginnen ... er ook aan bijgedragen hebben :D

PS ... heb mn studio een kwartslag gedraaid en heb nu veel minder last van reflecties en dergelijke :okdan:

Back