realistic concertmate accompanent

jwhagenbeek

Ouwe rot
ik heb een drumdoos van concertmate, heerlijk vintage sounds. diepe booming bass, snare die meer op een tom lijkt en hihats gemaakt rond noise.
ondertussen alle geluiden triggerbaar gemaakt voor externe triggers en een paar interne potmeters gevonden die ik naar buiten wil brengen. eigenlijk doen al die potmeters hetzelfde... resoneren.
nou ben ik benieuwd of er nog mods te vinden zijn in dit analoge beestje.
voor iemand die m niet kent (van het net geplukt):
http://www.flickr.com/photos/26886609@N06/3061616590/
http://www.flickr.com/photos/transanalog/3119175921/in/set-72157611409888642

op de operatietafel:
P1010198.jpg

ingewanden liggen er uit en alles wat niet nodig is in zn nieuwe huid heb ik verwijderd
P1010200.jpg

ergens had ik het idee dat zn nieuwe huis van hout moest worden
P1010201.jpg

mn idee is om onderaan, per geluid, aan en uit schakelaars te maken zodat je de triggers kunt onderbreken. eerst wilde ik hier drukknoppen om te triggeren maar ik trigger zowiezo extern. vanuit de schakelaars komen lijnen naar de pots.
Het kistje is een doosje van een ehx bassballs. nog schuren en lakken. de triggers komen aan de bovenkant (verticale zijde).

alles zit nu netjes in het doosje. De oude bedrading bleek nogal slecht en zonder dat ik het door had waren er een paar draden op de soldeerpunten afgebroken. helaas kon ik niet makkelijk achterhalen waar de draden vandaan kwam waardoor ik met een niet werkend projectje achter bleef. na wat experimenteren en verkeerd aansluiten had ik de hoop opgegeven dat ik hem nog werkend zou krijgen maar 1 poging later... 100%! dit word mn mooiste drumcomputer ooit!

een update:
Alle bedrading ondertussen vervangen
De grote zwarte plaat met "concertmate" heb ik vervangen door een aluminium naamplaatje wat een stuk mooier is
De 5 schakelaars zijn hergebruikt en zitten nu nieuwe ronde rode knoppen op
Een "geborsteld" aluminium plaatje aan de achterkant houd alle inputs en de outputjack op zn plek

hey leuk!

ik dacht dat ik de enige was die er zo eentje had.. heb die van mij ook hevig gebend..
moet alleen de 5 sound trigger knoppen nog solderen.. kun je elk geluid apart triggeren... had daar 3 momentary dpdt switches voor nodig (ebay onderweg met de boot)

oh en moet de tulp uit vervangen.. van mij blijft in de originele doos.

binnenkort filmpje en verhaaltje hier:
http://www.bleepboxes.com/

heb in totaal zon 30 bend punten gevonden.. heerlijk apparaat dit.. als het goed is heb ik alles opgeschreven.. misschien interesse als ik deze vind?

helaas niet.. die apparaten lagen bij de action voor 2 euro 20.. heb er uiteindelijk 4 gemaakt op dezelfde manier. de chip is helaas covered in goop en voor de rest zit er weinig in :(

trouwens erg slechte kwaliteit het print board en de connecties.. goedkope rotzooi eigenlijk maar met die pitch goed te doen.. beste resultaat is r1 compleet eraf solderen en dan 1m op zetten..

als je echt coole bends wil moet je op marktplaats naar de vtech alfabet zoeken (is die plastic appel) zit een soort speak and spell in en aantal supermooie glitches in :)

komt binnenkort weer een update aan..

sorry voor de topic hijack

leuke website!

even kort niet topic vraag:
die waikiki toy king heb ik ook... ik heb een potmeter op de clock gezet voor de toonhoogte.
zijn er nog andere bends?

ik heb een aantal a4 tjes met aantekeningen.. de dpdt switches zijn gearriveerd dus ga volgende week aan de slag met de manual sound triggers (komen drie punten tegelijk samen om een sound te triggeren).. hier alvast een blaadje dat redelijk leesbaar is.. nummer 1 is een 100k pot met lug 1 en 2 aan elkaar en 3 uit.. maar zoals ik zei: binnenkort een digitale bendsheet op mijn site ;)

die triggers heb jij toch ook zo ongeveer wel gevonden? het enige is dat de clav erg makkelijk triggert (iets te makkelijk dus daar heb ik een extra weerstandje tussen gezet)

uit je aantekeningen haal ik niet echt direct wat je ermee wil gaan doen :P wel mooie punten gevonden trouwens! hou me op de hoogte want ik zit nu nog enkel met die interne pots te klooien. en om die goed te kunnen instellen heb je ongeveer pots nodig van 200Ohm!

wat is je site?

Back