[M&A] Electronic Percussion Synthesizer K2

JohnnyBusca

rocket scientist
M&A Electronic Percussion Synthesizer K2

Up for auction is an extreme rare M&A Electronic Percussion Synthesizer K2. Made in England in 1982 by a British company called M&A. It was part of an electronic drumpad. This module is comparable with a Simmons SDS-8 Drumz, but this module has 8 VCO's over 8 different channels, which can be controlled by manual mode or preset mode. Onboard presets are: 1.B-Drum: 2.Snare: 3.Hi-hat: 4.Cym-1: 5.Tom-1: 6.Tom-2: 7.Cym-2: 8.Tom-3. The manual mode has a Puls, Trigger led, Decay (which also works on the presets), Pad Sens, VCO Sweep, VCO Pitch, Noise, (can be balanced between VCO and Noise ) Noise filter and a Click. Every channel can be balanced and has an independent volume control and a direct output. Speed can also controlled from slow to very fast, manual mode as well preset mode. Also onboard are mix outputs to pan stereo with level, bass and treble control. There is a Micro Sequencer with different paterns. It is not really a sequencer but it has more a demo function. Unfortunly it is defect, but can be fixed easily. For me, it was never important because you can't sinc or controlling it. But every channel can be controlled by an Aux Trigger signal. If you like Kraftwerk you will like this machine and if you tune all channels together, you can create real heavy monster basses and sounds! Happy bidding

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2566532281&category=16220

b6_1.JPG

Hij wordt verkocht door een nederlander. Ik ken de bak niet, maar de specs zijn wel erg gaaf. Een micro Sequencer? 8 channels.. Maar hij is defect..

Kent iemand die gozer of deze bak? Kan iemand mij iets meer vertellen?

Attachments

• ma.jpg
    ma.jpg
    25,9 KB · Bekeken: 95
ik ben zondag bij'm langs geweest om die bak te bekijken, en het is echt een beest van een ding... alleen vrijwel onbruikbaar :stupid

hij werkt op trigger in en heeft 8 dezelfde kanalen die eigenlijk 1 geluid perfekt doen en dat is een "kraftwerk" snare... met trigger in bedoel ik trouwens niet audio-trigger maar trigger van een synth...dus je hebt echt een aparte controller nodig om die triggers te kunnen sturen.
daarbij komt nog dat hij niet happy was met hoe zijn doepfer controller samenwerkte met dat ding... scheen soms weg te vallen ofzo (heb dat niet in aktie gehoord). ook zitten er absurde pad-inputs op in een formaat wat ik nog nooit ben tegengekomen.
maar goed... ik heb 'm dus niet gekocht... maar ik zat later te denken dat je er perfekt 8 sd-kastjes van zou moeten kunnen maken als je geinteresseerd bent in modden... beetje zonde van het apparaat zoals het nu is misschien, maar als iemand daaraan mee wil werken (ik ben volkomen a-technisch) betaal ik graag mee. :)

Heb jij hem gehoord? En wat voor synth triggers moet ik me daarbij voorstellen? Bovenaan zie ik twee jack aansluitingen? Inputs? outputs?

Hij zegt dat ie defect is? Doet 1 kanaal het maar?

ja ik heb'm gehoord.. je kunt'm manual triggeren... die jacks daarboven daarvan ben ik vergeten wat ze doen... ik denk dat 1 ervan gebruikt kan worden voor trigger-in... en met "synth-trigger" bedoel ik "gate" van de sq10 oid... ik ben niet zxo thuis in terminologie... je kunt 'm helaas dus niet triggeren met een gewoon audio-signaal.

als je'm manaul laat triggeren druk je een knop in waardoor hij in een bepaald tempo triggert... kun je regelen met de tempo knop op de micro-sequencer maar dus niet syncen ofzo... door meerdere kanalen te laten triggeren kun je geluiden stapelen... wordtie nog een stuk dikker van, maar helaas kun je'm op deze manier onmogelijk sync met andere apparatuur laten lopen... is iets om te sampelen lijkt me...

heb niet alle kanalen in aktie gehoord maar volgens mij doen ze het allemaal nog.... de verkoper is echt een goeie gozer en vertelde meteen wat er niet werkte..

Origineel geplaatst door koediman
ja ik heb'm gehoord.. je kunt'm manual triggeren... die jacks daarboven daarvan ben ik vergeten wat ze doen... ik denk dat 1 ervan gebruikt kan worden voor trigger-in... en met "synth-trigger" bedoel ik "gate" van de sq10 oid... ik ben niet zxo thuis in terminologie... je kunt 'm helaas dus niet triggeren met een gewoon audio-signaal.

als je'm manaul laat triggeren druk je een knop in waardoor hij in een bepaald tempo triggert... kun je regelen met de tempo knop op de micro-sequencer maar dus niet syncen ofzo... door meerdere kanalen te laten triggeren kun je geluiden stapelen... wordtie nog een stuk dikker van, maar helaas kun je'm op deze manier onmogelijk sync met andere apparatuur laten lopen... is iets om te sampelen lijkt me...

heb niet alle kanalen in aktie gehoord maar volgens mij doen ze het allemaal nog.... de verkoper is echt een goeie gozer en vertelde meteen wat er niet werkte..
Okee, dit klinkt allemaal interessant. Wat ik mis is wat er niet werkt..

Dit combineren met een doepfer controller lijkt me vreemd, dan zou er iets van midi of zo op moeten zitten.

die micro-sequencer (een ding met 10 presets ofzo, kun je niet editen) werkt niet.. en het triggeren gaat ook niet goed (tenminste dat is wat hij vertelde)... hoezo is het controleren met een doepfer controller vreemd?... de doepfer zend "gate/trigger" outs en de M&A maakt geluid, toch? ;)

Okee..

Ik dacht een doepfer pocket dialer of pocket controller. Die sturen alleen maar midi zut uit. Nu snap ik het. Bedankt voor deze info! Hier heb ik veel aan! :)

Ik ga ervan uit dat die aansluitingen aan de zijkant de absurde pad-inputs zijn...
Deze aansluiting lijkt op de aansluiting van een (oude) microfoon aan een (oud) 27mc-bakkie.
Of de grootte overeenkomt, kan ik niet zien op de foto. (die van 'n bakkie zijn iets groter als 'n cm in doorsnee)
Deze stekkers zijn bij iedere antenne-boer te koop.

okee johnny... graag gedaan... ben je van plan 'm te gaan kopen?
Als ie niet te duur gaat worden wel. Weet jij wat ie er voor vroeg? Er is namelijk een minimum prijs en ik ga niet heel hoog bieden, dus waarschijnlijk heb ik hem niet.

okee.. na wat ge-pb'd te hebben met johnny gooi ik m'n voorstel in de openbaarheid :)

zijn er geinteresseerden die mee willen doen om dat bakkie te kopen en op te delen in 4 2-kanaals modules?
ik ben technisch een drama, dus aan mij heb je niks op dat vlak, maar als bijvoorbeeld boem-tsjak of dob zin hebben om de boel technisch te regelen ben ik wel bereid om er wat geld in te steken.

nou ja... waarschijnlijk is dit onhaalbaar door de hoeveelheid werk die erin gaat zitten, maar ik wou het toch ff in de groep gooien.... ik heb 'm geprobeerd en dat ding kan werkelijk toffe snaretjes maken!

ik hoor het wel... (of niet natuurlijk :D )

JB dit ding heeft ook op mp.nl gestaan voor 150.Volgens mij is het de zelfde verkoper als een tijdje terug met de Crumar Spirit. ;)

gemmetje... die pad inputs waren inderdaad 1 a 2 cm groot in diameter, maar ze hadden ook schroefdraad aan de buitenkant... gebruiken die 27mc mics-outputs ook schroefdraad?

JA !!! Dat zijn ze !!

okee.. na wat ge-pb'd te hebben met johnny gooi ik m'n voorstel in de openbaarheid :)

zijn er geinteresseerden die mee willen doen om dat bakkie te kopen en op te delen in 4 2-kanaals modules?
ik ben technisch een drama, dus aan mij heb je niks op dat vlak, maar als bijvoorbeeld boem-tsjak of dob zin hebben om de boel technisch te regelen ben ik wel bereid om er wat geld in te steken.

wowowow.... mijn technische kennis is gebaseerd op wat circuitbending en trial and error, waardoor er een flinke dosis kapotte (cheapo) synths in mijn berging liggen, ik denk niet dat ik nou zeg maar de aangewezen persoon ben om die modules uit elkaar te trekken...

Dus als je het mij laat doen is het bidden dat er 1 bruikbaar kanaal over blijft :kroon:, dat misschien wel nieuwe functies heeft erbij gekregen, dat dan weer wel.

Origineel geplaatst door dob

Dus als je het mij laat doen is het bidden dat er 1 bruikbaar kanaal over blijft :kroon:, dat misschien wel nieuwe functies heeft erbij gekregen, dat dan weer wel.

:D

dan maar hopen dat martijn het kan/er zin in heeft... ik ben eigenlijk nog erg nieuw hier en weet ook niet wie er technisch onderlegd genoeg voor is om het aan te vragen... maar goed, het zal zowiezo een helse operatie zijn om dat te gaan doen, dus het zal er wel niet van komen... jammer, want met wat geluk hadden er toch vier synthforumleden een uniek bakkie rijker kunnen wezen (voor laten we zeggen 100/150 euro de man en een enorme berg moeite voor degene die het gaat bouwen! :) )

het ligt er natuurlijk helemaal aan hoe dat ding in elkaar steekt: als alles op een grote printplaat zit zul je niet ver komen met opdelen bv. als het 8 kleine zijn ben je al een stuk verder...
Dus.

nou ja... waarschijnlijk is dit onhaalbaar door de hoeveelheid werk die erin gaat zitten, maar ik wou het toch ff in de groep gooien.... ik heb 'm geprobeerd en dat ding kan werkelijk toffe snaretjes maken!

Als die modules als losse 'broodjes' in 't apparaat zitten, dan zou ik er op zich nog wel wat mee willen beginnen, maar als alles op één printplaat zit, dan begin ik er echt niet aan: Ten eerste vind ik 't synth-ethisch niet verantwoord om zeldzame oude bakken op deze manier in stukken te zagen en ten tweede gaat er gewoon veel te veel tijd (en ook geld) inzitten. Het is een aardig gebaar om zo'n analoge drumbak met meerdere forumleden te delen, maar dit gaat wat mij betreft iets te ver. :)

Back