Eminent niet blij met JMJ

JMJ zijn Eminent was dan ook niet voorzien van ... pijpen.

Het woordje "pijpen" zou ik in deze samenhang liever niet gebruiken... of hebben wij het hier over "agape" oftwel "naastenliefde"? :o:

Stephen

Ik geef mijn pijp wel aan Maarten.:dubbel:

Vorige week vrijdag heb ik een '310 theatre' gekocht bij de kringloop (het is me het jaartje wel)
Afgelopen maandag netjes thuisbezorgd door die winkel; volgens hun is de 310 helemaal niet zwaar vergeleken bij een 'pianola'...
Alles werkt en m'n synthi kan mooi op die bladmuziekstandaard staan...

Is dat de oude of de nieuwe versie van de synthi a?

zo'n Eminent is helemaal geen orgel... nep-pijpen? Proest! Dit is pas een orgel! (daar achter die Moog...)

Attachments

• poly1.jpg
    poly1.jpg
    58,6 KB · Bekeken: 123
Laat de Klaus Wunderlich fans nu exact de Wersi doelgroep zijn. Als het allemaal iets meer ballen mag hebben dan een Wersi orgel, moet je naar de Yamaha Electones kijken.

@MkII: Dat ding daar achteraan is een orgel, klopt! ;) Heel mooie klank.

Dat is wel erg aan de prijs ja. Een Yamaha Stagea (de uber-Electone, zeg maar de Tyros 4 van de performance orgels) kost pakweg 5600€ (in Japan). Dat lijkt me een realistischer prijs. En die kan stevig uit de hoek komen in zijn genre.

Dat mens kan zeer goed spelen met handen en voeten. Er zit wel een style achter die instrumenten en minimale begeleiding kiest per bar, maar als je denkt dat er een uitgebreide backing track meespeelt vergis je je.

Ik was een paar jaar geleden weer eens in Singapore maar ze lieten me in de winkel van Yamaha niet op de Stagea spelen. Dat mocht alleen demonstrateur. De orgelwereld is dus niet alleen onder de christenen hooghartig.

Grappig dat zo veel mensen nu een Eminent kopen om Jarre na te doen. De divide down technologie zorgt wel voor een aparte klank die je met gewone polyfone synths niet kan bereiken. Ik heb een Solina SL-110 gehad (te horen de eerste cd In high places). Dat ding kostte nieuw 10.000 gulden. Gekocht voor 250 gulden inclusief bezorging. Ik heb hem aan de kant gezet, maar ik heb wel alle geluiden om de drie toetsen gesampeld. Mijn oma had een Eminent Concerto. Die had veel meer toeters en bellen dan de SL-110, Solina was wat Boss is van Roland. Een ondermerk. Dat ding kon ik erven maar ik had er geen plaats voor. Ik heb er geen spijt van. Favoriet blijft het String-Ensemble. Die blijft.

ik zie heel vaak Solina orgels te koop, zijn er geen exemplaren die net zo klinken als de strings uit de 310?
als alleen de 310 en de string ensemble hetzelfde klinken is dat wel erg weinig

Ik heb de smallstone phaser, en dan lijkt bijna elke string sound al gelijk op de jarre sound
Hoef je eigenlijk geen 310 voor te kopen
Er is nu trouwens ook een software versie met heel veel strings erin, zie linkje
Werkt met gesampelde geluiden ,elke toon is apart gesampeld. er zullen op het web wel wat geluiden ervan staan

http://www.gforcesoftware.com/products/vsm

En de link waar je het jarre geluid hoort (de eminent 310)

Laatst gewijzigd:
De SSE kan je niet vervangen met een 310 of andersom, de 310 heeft een veel breder klankenpalet en heeft veel meer laag en body, klinkt dikker, romiger etc, de 310 is echt een aanwinst qua klankenpalet, veel meer dan een SSE. (tenzij je perse de strings van een SSE wil.)

Ik was een paar jaar geleden weer eens in Singapore maar ze lieten me in de winkel van Yamaha niet op de Stagea spelen. Dat mocht alleen demonstrateur. De orgelwereld is dus niet alleen onder de christenen hooghartig.

O zijn ze daar ook al elitair. :)

Ik heb de laatste (deels) analoge Electone, de C605P. Tevens het laatste portable analoge orgel van Yamaha. Het is me niet 100% duidelijk wat er al digitaal is aan dat ding; in die periode noemde men het al digitaal als er enkele logische gates gebruikt werden voor routing. :) Het is in ieder geval grotendeels analoog. En inderdaad: hang er een small stone achter en je zit weeral lekker in de buurt van Jarre.

Ik verhuis binnenkort met de instrumenten naar zolder; een echte 310 is dan dus helemaal geen optie meer. :) een SSE nog wel, als ik er eens eentje tegen het lijf loop.

@MkII: Dat ding daar achteraan is een orgel, klopt! Heel mooie klank.
idd... kan niks van Eminent of Johannes tegenop... heel mooi portable barok orgeltje met echte pijpen!
Puur handwerk, prachtige uitvoering en praktisch onbetaalbaar.
Wel (iets) goedkoper dan die belachelijke Wersi :)

Back