Hulp gevraagd x0xb0x solderen

newexe

Stamgast
beste forummers

Ik heb 2 jaar geleden een x0xb0x + voeding pakket gekocht en meegegeven aan iemand die hem voor mij in elkaar wilde zetten. Hij is het pakket destijds kwijtgeraakt met een verhuizing, maar heeft het onlangs weer teruggevonden.
Heel fijn natuurlijk, maar nog steeds een onaf project. Hij heeft zelf geen tijd meer en ik ben geen soldeerheld.

dus mijn vraag is; wie o wie wil mijn x0xb0x in elkaar zetten tegen tegen evt vergoeding natuurlijk, of ruilen tegen een reeds goedwerkende zocksbox met bijbetaling mijnerzijds?
wat gaat me dit ongeveer kosten?

Alvast dank!

ik woon in Amsterdam en wat ik er voor over heb, tsja, roep jij eens wat. het enige wat ik weet is dat ik voor ca 100 euro meer een werkend exemplaar kan kopen. dus zeg 100 eu en een krat bier? (hertog-jan natuurlijk)

In hoeverre is er al aan gewerkt? Of is er nog niks aan gedaan?
Verschil tussen een werkend exemplaar en een bouwpakket is trouwens wel even wat meer: €303 en €475 dus €172 verschil. Er gaan heel wat uren werk in zitten en zoiets is leuk om te doen als het voor jezelf is maar anders niet echt. Ik hoop dat je iemand vindt die het voor dat bedrag wil doen.

Bier drinken doe ik niet dus ipv een krat bier zal je met iets anders moeten komen.
Zitten de smd componenten er al op gesoldeerd? (De usb chip dus...)

M.A.S.K. to the rescue!

Kom je op maandagavond naar Rotterdam en daar laat je je helpen door wat stonede soldeerapen, binnen een paar maandagen heb je een XoXboX...

Betekent overigens wel dat je het zelf moet doen, maar daat koop je een DIY pakketje voor he.

formulid M. Koster zet zelf xoxbox'en in mekaar en verkoopt deze, je zou hem eens kunnen PM'en.
Aangezien hij er best al wat ineengezet heeft, heeft hij vermoedelijk een goed zicht op hoeveel tijd dit kost en of 100 euro dan in verhouding is.

Ik heb maarten koster een tijd terug gewezen op dit forum en dat hij ze beter hier kon verkopen dan op marktplaats, en hij is hier helemaal een legend geworden inmiddels :D

Ik heb er één van hem gekocht, en die zitten echt heel proper in mekaar, mooie behuizing ook (en met de xoxio mod)
En toen er toch iets mis bleek te zijn (kapotte pot, als ik op reso pot drukte viel alle geluid weg) heeft hij hem zeer snel en gratis gerepareerd.

Op mijn xoxbox werkt de tempo knop verkeerd om. Met de klok mee gaat het tempo omlaag.

Niet iets waar ik me zorgen om maak

bedankt voor de reacties allen!
de maandagavonden met de soldeerstonies lijkt me top, maar de maandag is mijn band avond, dus zal moeilijk gaan. thanks voor het gezellige aanbod anyway! :okdan:
er is inmiddels een sympathiek forumlid die zijn hulp heeft aangeboden, dus ik hoop dat ik snel uit de brand ben.

ik zag trouwens dat de kleine i/o print helemaal klaar is en het mainboard voor een derde. erg netjes gedaan ook, dus er is al best wat soldeerwerk verricht.

Op mijn xoxbox werkt de tempo knop verkeerd om. Met de klok mee gaat het tempo omlaag.

pinnekes op de pot verkeerd om (L/R)

En mijne zjokzbokjz komt ook binnen v/d week (in elkaar gezet en alles...)!

....boks

Back