Nieuwe Monotron's: Monotron Duo en Monotron Delay

hand klap ka

Ouwe rot
http://korg.com/monotrons

http://createdigitalmusic.com/2011/...-ms-circuits-and-pocket-size/#comment-1231950

~monotron DUO:

Synthesizer structure:

2 VCOs (Square Wave) with X-Mod; 1 VCF

Switches:

Standby / VCO1 / VCO1+2

Scale Select Button: (Chromatic -> Major -> Minor -> Off)

Knobs:

VCO1 Pitch, X-MOD Int., VCO2 Pitch, VCF Cutoff, VCF Peak

Controller:

Ribbon Controller with Scale Select

monotron DELAY:

Synthesizer structure:

1 VCO (Sawtooth Wave); 1 VCF; 1 LFO; DELAY

Switch:

Standby / LFO ? Shape / LFO ? Shape

Knobs:

LFO Rate, LFO Int., VCF Cutoff, DELAY Time, DELAY Feedback

Rear Panel Trimpot: LFO Shape

Controller:

Wide Range Ribbon Controller

jammer, jammer, jammer..........

had Korg nu maar de monotron gewoon flink uitgebreid met synth-functies,,,.....

en natuurlijk zo als eerder alle punten gemarkeerd op de printplaat.

Nou die delay kan misschien nog wel leuk zijn voor mensen die nog geen analoge delays hebben, al had die waardeloze oscillator natuurlijk een LFO moeten zijn voor de cutoff en/of rate. Nu raak je per ongeluk dat klote ding aan als je het niet wilt. Max €60,-

Die Duo is helemaal een beetje jammer. Denk niet dat dit gaat verkopen. Ik hoop niet dat ze hierdoor stoppen met verdere ontwikkelingen op het analoge gebied. Het begon bijna ergens op te lijken met de MonoTribe!

De delay is niet per se een analoge delay, dat hebben ze niet gespecificeerd dus het zou ook een digitale kunnen zijn.

Denk dat je gelijk zou kunnen hebben:
The monotron DELAY features a Space Delay that can produce intense, analog-like echo effects.

Zou wel apart zijn als het toch goedkoper is om AD - DA te doen dan het analoog te houden. Maar mij maakt het niet uit, ik ben niet zo heel erg puristisch ingesteld wat betreft digitaal en analoog.

was leuker geweest als ze een mono-ding hadden ontwikkeld wat de monotron aanvulde met nieuwe functies/mogelijkheden...

of Een modulair systeem voor in je broekzak. dat was leuk geweest.

modules/printplaatjes zo groot als een half luciferdoosje....ach ja.. laat maar...

Inderdaad.....losse filtertjes en oscillatoren....een patchbay/mixertje....wat extra envelopes en LFO's.....

Raar, bij de specificaties geen info over de maximale delay tijd (natuurlijk genoeg analoog, fat, warm, etc. blablabla).

Onderstaande is ook wel geniaal; het publiek moet wel bijna bij je op het podium staan willen ze de licht effecten zien :dubbel:

the reversed white keys and body adornments glows under black light illumination, making the monotron DELAY ideal for delivering a striking visual impact in nearly any club environment.

Ik zou het wel een originele bedrijfsvoering vinden moest dit uiteindelijk uitmonden in een serieuzere analoge synth, en dat ze al die monotrons en monotribes deels als terugbetaling van de ontwikkelkosten gebruikt hebben.

Ik weet ook wel dat de circuits op zich stokoud zijn, maar je moet toch altijd weer wat ontwikkeltijd steken om een goede synth ermee te bouwen, ook nu het met 40 jaar modernere componenten gebeurt. :)

Maar goed, dat is een grote ALS want voor hetzelfde geld is de monotribe het uitgebreidste analoge beestje dat Korg ooit nog maakt.

Onderstaande is ook wel geniaal; het publiek moet wel bijna bij je op het podium staan willen ze de licht effecten zien :dubbel:
optioneel een strap om het dinky om je nek te hangen zou ook best wel helemaal knetter vet waus zijn geweest nutuulk :dubbel:

die demo van de delay heeft op sommige punten veel weg van een telurisch K# trouwens :D

X-mod zal dan wel ring modulatie zijn tussen de twee osc?

leuk dat ze er toch mee bezig blijven.
straks vast een alles omvattende tron

tron, the world is awaiting you , come ....

X-mod? Ik ben verkocht! :D :okdan:
omdat het in de monotron universe ineens zo geweldig is? :?

kijk zo gaat dat; komt korg met een monotron en van je *tetterdetet* "Ms-20 filter" als main slogan... en dat blijkt dan allemaal niet echt je van het te zijn maar men blijft optimistisch naar een eventueel volgend product :P en als men eenmaal aan de serie gewend lijkt te raken, welke eigenlijk nooit tot een perfect product schijnt te komen (het lijkt wel ms windows), gaat men dus elk nieuw dinky (wat al lang bestaat op andere volwassen synths) helemaal te gek vinden...

slim gedaan Korg, ga zo door (I know you will :D)

Laatst gewijzigd:
Back