Rob Papen DVD in de maak

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Synthnl

Synthesizer Deuntjesmaker
Hoi,

Zoals jullie wellicht gehoord hebben is Rob Papen bezig om een boek te schrijven met DVD over sound design. Recent heeft hij in mijn studio wat beelden geschoten voor de DVD. Tijdens het filmen van Rob en zijn crew, heb ik hun gefilmd met mijn eigen cam. In overleg met Rob heb ik deze 'teaser' film gemaakt.

Michel, Synth.nl

Wat heb jij een geweldige studio zeg!

Leuk filmpje! Ben benieuwd naar het boek en de dvd van Rob!

Ik zag dat hij het filmpje ook al op zijn FB pagina had geplemt.
Release data plannen is altijd lastig, maar het is bijna kerst :D (zal wel volgend jaar worden denk ik)

Graag gedaan :D

Is dat dezelfde DVD waar al jááááren over gezegd wordt dat 'ie er aankomt? Of is die er inmiddels al en is dit een andere?

Het is zo te merken een DVD voor de noobs, die in veel gevallen nog lang geen jupiter 8 kunnen betalen. Dus als ik het goed is heb je meer synthesizers thuis staan dan je beseft?

Is dat dezelfde DVD waar al jááááren over gezegd wordt dat 'ie er aankomt? Of is die er inmiddels al en is dit een andere?

Het is zo te merken een DVD voor de noobs, die in veel gevallen nog lang geen jupiter 8 kunnen betalen. Dus als ik het goed is heb je meer synthesizers thuis staan dan je beseft?

Ik heb geen idee van de rest van het materiaal. De opnames die bij mij zijn gemaakt waren vooral bedoeld om te laten zien waar de besproken elementen uit de cursus zitten op verschillende synthesizers. De cursus is dus niet op deze synths gebaseerd. Maar meer info volgt vast snel via Rob zelf.

Ik heb overigens zelf ooit de MasterClass cursus gevolgd bij Rob, terwijl ik al meer dan 15 jaar met synthesizers bezig was. 95% van de dingen die hij vertelde daar wist ik wel, maar toch heb ik een paar hele nuttige dingen opgepikt die ik nog steeds toepas tot op de dag van vandaag. Het is ook vooral een methode die hij hanteert. Maar uiteraard moet je met zo'n cursus/boek/dvd beginnen bij de basis. Dat is altijd zo.

Je laatste opmerking snap ik niet zo goed overigens.

Ik heb overigens zelf ooit de MasterClass cursus gevolgd bij Rob, terwijl ik al meer dan 15 jaar met synthesizers bezig was. 95% van de dingen die hij vertelde daar wist ik wel, maar toch heb ik een paar hele nuttige dingen opgepikt die ik nog steeds toepas tot op de dag van vandaag.

.

vertel eens daar ben ik wel benieuwd naar

vertel eens daar ben ik wel benieuwd naar

Het lijkt me niet netjes om het gras voor Rob zijn voeten weg te maaien ;) Maar ik zal een simpel voorbeeld geven. Ik probeerde altijd dikke bas sounds te maken door meer oscillators te stapelen. Rob heeft me uitgelegd dat dat dus juist niet werkt zo. Heel logisch natuurlijk achteraf, maar op dat moment was dat voor mij een openbaring.

Je laatste opmerking snap ik niet zo goed overigens.

Rob heeft het bij polyfone synthesizers over dat elke stem een synthesizer in zich herbergt.
Dus heb je een polyfone synthesizer dan heb je dus meer synths in huis staan dan je beseft. Was grapje

Rob heeft het bij polyfone synthesizers over dat elke stem een synthesizer in zich herbergt.
Dus heb je een polyfone synthesizer dan heb je dus meer synths in huis staan dan je beseft. Was grapje

Ah :) Wat me trouwens net zelf opviel toen ik de video terugkeek, is dat de eerste twee toetsen die hij aanslaat dezelfde noot laten horen, terwijl het toch echt andere toetsen zijn :) Heel apart, heb ik nooit eerder gehad met die synth.

Ik heb overigens zelf ooit de MasterClass cursus gevolgd bij Rob, terwijl ik al meer dan 15 jaar met synthesizers bezig was. 95% van de dingen die hij vertelde daar wist ik wel, maar toch heb ik een paar hele nuttige dingen opgepikt die ik nog steeds toepas tot op de dag van vandaag. Het is ook vooral een methode die hij hanteert. Maar uiteraard moet je met zo'n cursus/boek/dvd beginnen bij de basis. Dat is altijd zo.

Zelf ook de masterclass gevolgd. Vond het een zeer geslaagde en leerzame middag. Ik vond het overigens nog niet eens het allerbelangrijkste 'wat' we daar leerden... maar 'hoe' we t leerden...

hiermee doel ik op de passie en schat aan ervaring die Rob met je deelt.

Het lijkt me niet netjes om het gras voor Rob zijn voeten weg te maaien ;) Maar ik zal een simpel voorbeeld geven. Ik probeerde altijd dikke bas sounds te maken door meer oscillators te stapelen. Rob heeft me uitgelegd dat dat dus juist niet werkt zo. Heel logisch natuurlijk achteraf, maar op dat moment was dat voor mij een openbaring.

welk gras? dit is toch een synthforum?
ben gewoon benieuwd wat de onderwerpen zijn van een synth workshop

Zelf ook de masterclass gevolgd. Vond het een zeer geslaagde en leerzame middag. Ik vond het overigens nog niet eens het allerbelangrijkste 'wat' we daar leerden... maar 'hoe' we t leerden... hiermee doel ik op de passie en schat aan ervaring die Rob met je deelt.

Dat ook ja :)

welk gras? dit is toch een synthforum?
ben gewoon benieuwd wat de onderwerpen zijn van een synth workshop

Dat is lastig om zo algemeen te omschrijven. Hij legt om te beginnen uit hoe een synth in elkaar zit. Dat is heel erg basis kennis natuurlijk, maar daarna gaat hij uitleggen hoe je bepaalde sounds bouwt. En met name dat is HEEL erg interessant.

Ik heb overigens zelf ooit de MasterClass cursus gevolgd bij Rob, terwijl ik al meer dan 15 jaar met synthesizers bezig was. 95% van de dingen die hij vertelde daar wist ik wel, maar toch heb ik een paar hele nuttige dingen opgepikt die ik nog steeds toepas tot op de dag van vandaag.

Ik heb hem ook gevolgd en het was een grote deceptie. Uitleg over wat een filter is ('en dan draai ik hieraan en luister goed, ... hoor je hoe het geluid donkerder wordt ?'), wat een envelope doet etc. en dat op een extreem lijzige manier uitgelegd. Echt ongehoord om dat een 'masterclass' te noemen.
Nee, het was geen succes en ik geloof niet dat deze Limglish versie dat wel gaat zijn.

Als je echt wat wilt leren dan moet je de Gordon Reid artikelen op Sound on Sound lezen en - meer recentelijk - zijn uitleg over alle synthese vormen van de Thor module op www.propellerheads.com.
Ik heb ook wel eens gehoord dat die Clavia Modular manuals erg goed zijn.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back