Rob Papen DVD in de maak

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Jammer dat je er voor jezelf niet meer uit hebt weten te halen. In de training waar ik zat ontstond een positieve sfeer met veel vraag en antwoorden. En met name daaruit kwamen de meeste interessante dingen. Aangezien Rob al jaren met dit project bezig is verwacht ik er wel wat van. Dat zal zeker veel verder gaan dan wat hij in een dag kan vertellen natuurlijk. We gaan het zien :)

Ik deel de mening van synthnl... de basis van de masterclass is voor een echte 'dynth-gek' ook te basaal... Maar juist tussen neus en lippen door komen de echt goede tips.

een hoop geld dan voor een paar tips

de basis van de masterclass is voor een echte 'dynth-gek' ook te basaal... Maar juist tussen neus en lippen door komen de echt goede tips.

Het punt is dus juist dat het allemaal zo basaal is dat je echt geen synth gek hoeft te zijn om dat te weten.
En tussen neus en lippen door hopelijk een goede tip horen is voor mij geen EUR 125 en 400 km rijden waard.

Het zal allemaal best, maar noem het dan een 'synth veter diploma' in plaats van een 'masterclass' en reik niet zo'n koddig 'synth getuigschrift' volgens de "Rob Papen synthese methode" uit.
Het is dat ik een grote dosis naïviteit vermoed, want anders zou ik het gewoon laaielichterij noemen.

een hoop geld dan voor een paar tips

Nee hoor... ik was toen nog een behoorlijke beginner (nu nog steeds, maar inmiddels ietwat minder beginner).. dus die masterclass was zeer leerzaam voor mij. Van begin tot einde. Er zaten echter ook een aantal doorgewinterde synth freaks bij destijds, en hun vroegen continu door op zaken waar ze meer over wilde weten.

Het feit dat ik op 5 km afstand woon werkte ook in mijn voordeel.

Maar goed. Hoe dan ook. Het boek incl. DVD komt er aan binnenkort dus doe er je voordeel mee of koop hem gewoon lekker niet :) we leven gelukkig in een vrij land. Ik koop hem alleen al omdat ik het Rob gun. Ik weet namelijk hoeveel werk hij er in gestopt heeft.

ach synths kijken is altijd leuk, benieuwd wat het gaat kosten die DVD

Die man maakt geweldige synths en effecten.
Maar een masterclass is een masterclass.
Geen beginnersclass.

Tussen neus en lippen zit een snor.

Voor zover mijn inbreng

Het zal allemaal best, maar noem het dan een 'synth veter diploma' in plaats van een 'masterclass' en reik niet zo'n koddig 'synth getuigschrift' volgens de "Rob Papen synthese methode" uit.

Bij iedere cursus die ik als IT-er voor mijn werk heb moeten volgen krijg je wel een aanwezigheids certificaat wat aangeeft dat je aanwezig was, een enigzins wakkere indruk maakte en niet zoveel hebt gekwijld op het toetsenbord dat er kortsluiting ontstond.

Dat je een getuigschrift krijgt is voor jezelf een herinnering dat je er bij was.
Uiteraard heb ik de muur op mijn werk behangen met alle certificaten die ik heb gehad (behalve de microsoft certificaten , deze liggen in een la)

behalve de microsoft certificaten , deze liggen in een la)
Dat zijn dan ook geen aanwezigheidscertificaten, daar moet je echt iets voor doen. Begrijpelijk dus dat ze in een la liggen... 8~:P
On topic: voor een aantal sf-ers zal deze cursus zeker van waarde zijn.

On topic: voor een aantal sf-ers zal deze cursus zeker van waarde zijn.

yep, vooral voor iedereen die vraagt "welke synth is het beste voor..."

Nee, de vragen zijn meestal "welke synth is er gebruikt /hoe maak ik het geluidje uit 'acid tracks' van Phuture"

@KLS: yeah, vandaar dat die micro$oft certificaten nu niks meer waard zijn zeker...14 jaar terug gehaald.
En sinds ik 11 jaar terug stopte met het werken met kleine systeempjes en servers en met echte systemen ging werken heb ik ook nooit meer teruggekeken naar die zonde uit het verleden.

@Synthnl Excuses, u heeft gelijk, we dwaalden af.
Afhankelijk van de prijs ben ik ook wel geinteresseerd in de DVD, maar ik ben ook pas sinds 88 met synths bezig dus hoop er iets van te leren

Ik deel de mening van synthnl... de basis van de masterclass is voor een echte 'dynth-gek' ook te basaal... Maar juist tussen neus en lippen door komen de echt goede tips.

Noem eens een paar van die tussen neus en lippen goede tips, ben echt benieuwd.

en hun vroegen continu door op zaken waar ze meer over wilde weten.
zij vroegen, zei vroegen, vroegen zij, zei hebben gevraagt--dt--d en hullie hebben het gedaant. Daarom woudde hun daar meer over wete

Michel,

geen disrespect maar Rob en zijn band Nova waren in de tijd de Electronica's van de synthwereld. Aurora, gadsie de gadsie.
Dat z'n engels rukt hebben we het maar niet over.
Ik gebruik geen VST instrumenten dus volg de man ook niet meer.
Als ik nou van iémand enig advies op synth-gebied zou aan willen nemen na 30 jaar met het spul te werken dan is dat in Nederland alleen Johan Timman. (Met op een tweede gedeelde plaats Robertjan Stips, (Sven) Ake Danielson, Fay lovski)

Succes met de DVD!

-Warner

Laatst gewijzigd:
Ik vind Aurora nog steeds een mooi nummer overigens. Nu ben ik natuurlijk ook een nostalgische oude zak ;) Maar goed. Je vergeet even dat Rob ook in Peru heeft gespeeld, die hebben ook behoorlijk wat CD's verkocht over de hele wereld. Daarna heeft Rob JUIST jarenlang zijn geld verdiend met sound design. Er zijn maar weinig mensen die dat ooit gelukt is. Menig synth de afgelopen jaren bevatten presets die door Rob gemaakt zijn en hij heeft behoorlijk wat extra sound banks verkocht. Zijn VST's zijn top en hebben niet alleen zijn stempel, maar zijn echt door hem bedacht. Die synths verkopen ook vooral vanwege de presets die er in zitten. Wederom sound design dus. Rob is op dit punt dus JUIST een van de weinige professionals. En Johan Timman heeft ooit precies 1 album uitgebracht? Goed en zeer apart album overigens hoor, dat na een remaster nog steeds verkocht wordt tot op de dag van vandaag. Ook een behoorlijke prestatie. Aardige man die zeker verstand van synthesizers heeft, dus ook hier alleen maar respect, maar dit staat op gebied van sound design niet helemaal in verhouding met wat Rob gepresteerd heeft. Dat wilde ik toch nog even toevoegen hier :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back