DX200 mee op vakantie: hoe inpakken?

Nightstorm

Ouwe rot
Yo lieve mensen,

Morgen vertrek ik voor 3 weken naar zonnig Turkije en ik wil m'n Yamaha DX200 meenemen om af en toe die muziekmaak-kriebels ff af te kunnen reageren. Hebben jullie misschien tips om 'm veilig mee te nemen? Sowieso doe ik 'm in m'n rugtas en neem ik 'm mee als handbagage, maar dan nog kan er van alles gebeuren, dus een beetje veilig verpakken is wel een pre. Iemand ervaring mee?

Ik zou ook je aankoopbon meenemen.. Eronder vast plakken of zo... Zou eventueel handig kunnen zijn als je de grens over moet..

Re: DX200 mee op vakantie: hoe inpakken?

Origineel geplaatst door Nightstorm
Yo lieve mensen,

Morgen vertrek ik voor 3 weken naar zonnig Turkije en ik wil m'n Yamaha DX200 meenemen om af en toe die muziekmaak-kriebels ff af te kunnen reageren. Hebben jullie misschien tips om 'm veilig mee te nemen? Sowieso doe ik 'm in m'n rugtas en neem ik 'm mee als handbagage, maar dan nog kan er van alles gebeuren, dus een beetje veilig verpakken is wel een pre. Iemand ervaring mee?

in dat bubbelspul? of in een badhandoek?

Als ik een MD een videocamera, een spelcomputer en pakjes appelsap als handbagage mee kan nemen naar Spanje, dan moet een DXjuh naar Turkije ook wel lukken denk ik. Volgens mij zijn de regels wat dat betreft in Turkije weinig verschillend van de rest. Toch (ook al ben ik zo zeker) zou ik het nog ff xtra checken voor de zekerheid.

Re: Re: DX200 mee op vakantie: hoe inpakken?

Re: Re: DX200 mee op vakantie: hoe inpakken?

Origineel geplaatst door olafmol
in dat bubbelspul? of in een badhandoek?
in een badhanddoek zat ik ook al aan te denken, maar krijg je dan niet allemaal vage pluisjes in ingangen waar ze niet horen enzo?

JohnnyBusca> tnx voor de tip! zal ik voor de zekerheid maar ff doen

Laurens> ik zal 't 's nakijken, maar denk dat 't wel moet kunnen...ging er eigenlijk vanuit van wel (neem ook altijd me discman mee op vakantie)

Vergeet je adapter en koptelefoon niet en informeer of dat het land ook met 220V werkt, anders heb je
een omzetter of andere adapter nodig.

Ik snap uberhaubt niet waarom je die spullen allemaal mee wilt nemen op vakantie naar turkije ..:) Als ik op vakantie ga neem ik hele andere dingen mee! :)

Origineel geplaatst door sander
Vergeet je adapter en koptelefoon niet en informeer of dat het land ook met 220V werkt, anders heb je
een omzetter of andere adapter nodig.
zal ik niet vergeten nee :) zo'n omzetter haal ik daar wel mocht dat nodig zijn

dextron> ik ben verslaafd aan het kloten met geluidjes..3 weken zonder is dan af en toe echt afzien (dat merkte ik vorig jaar, ik had echt last van ontwenningsverschijnselen), dus af en toe een beetje kunnen klooien in wat verloren uurtjes is dan echt een uitkomst...als je rookt ga je ook niet zonder sigaretten op vakantie :)

IK snap het ook wel.. ik krijg ook ontwenningsverschijnselen op vakantie, maar ik geniet ook wel van mijn vakantie zonder knoppendozen.
Maar ik heb ook wel eens mijn Playstation meegenomen naar een vakantiehuisje, dus zo raar is het ook weer niet.
Maar je kan maar beperkte hoeveelheid spullen meenemen, ik weet wel van mijn fietsvakanties dat daar geen synthesizer bij zou passen ... gewoon geen plek voor, jij gaat vliegen (neem ik aan) dan vind ik het wel grappig om te lezen dat die DX200 iig mee gaat! wel strak trouwens! moet je die gezichten van die turken zien dadelijk...!

ahum...een DX200 is niet echt groot hoor ;)

idd, ipv een slof sigaretten op schiphol te halen haal ik er nou gewoon eentje in turkije zelf want dat scheelt niks qua prijs, dus heb ik genoeg ruimte bij me handbagage om die dx mee te nemen

en ik kan me ook zeker wel vermaken zonder knoppenbakkies, maar af en toe ff wat kunnen draaien verhoogt 't plezier aanzienlijk :) sowieso als je nog op iemand moet wachten voor je uit eten gaat ofzo is dat de ideale tijd om nog ff wat hits in elkaar te zetten :P

Beetje off-onderwerp Ik heb 1x m'n 303 meegehad (wel in Holland nog), en dan in de bus of midden op straat met een koptelefoon helemaal uit je plaat gaan, en die mensen maar raar kijken, een groot kind dat met z'n speelgoed zit te spelen, heerrlijk! :)

Ach als het handbagage is stop je het gewoon in een plastic tasje en prop je het bij de rest in je rugzak. Die dx200 kan echt wel tegen een stootje, en ik neem aan dat je niet met een rugzak zult gaan gooien. Prettige reis! ;)

Dat weet ik, maar het ging om het idee ... wel leuk trouwens !

Gewikkeld in een badlaken in je rugtas moet voldoende zijn om je DX veilig als handbagage mee te nemen. Let wel op dat de knoppen verder nergens door geraakt kunnen worden, schuine potmeters zijn hoogst irritant. Als het te zwaar is voor de handbagage, kun je 'm ook in je koffer doen, verpakt tussen je kleren. Let dan wel op dat het handeltje gaat verschuiven en dat er dus genoeg kleren rondom je DX zitten. En stop 'm alleen in een koffer die hard is (dus geen koffer van stof of leer) aangezien op jouw koffer nog een hoop andere koffers worden gegooid.
Als je echt zeker wilt zijn, je hebt ook van dat foam spul (dat spul wat ook in koffers voor fotocamera's zit). Ik leg bijvoorbeeld m'n Amiga tussen twee van die foam lappen en wikkel 'm in een badhandoek en stop 'm vervolgens in m'n koffer, omringd met kleren. Tot nu toe hebben m'n spullen aardig wat reisjes per vliegtuig overleefd. Behalve m'n S2000, die notabene in een flightcase zit. Maar ook de problemen die ik met de S2000 had konden allemaal simpel en snel opgelost worden.

Goede reis.

gewoon een klein zilveren gereedschaps koffer halen bij de Gamma, 14.00 Euro.
Schum op maat snijden (12.00 euro bij de zelfde gamma)
en klaar is je flight case.
Staat nog stoer ook.

Okay, ik wikkel 'm gewoon in een handdoek, douw 'm in me rugtas en die rugtas ga ik beschermen met me leven :P

Dan wens ik jullie hierbij een hoop zon voor de komende 3 weken in Nederland, ik ga er in Turkije lekker van genieten :)

Mzzls!

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik zou ook je aankoopbon meenemen.. Eronder vast plakken of zo... Zou eventueel handig kunnen zijn als je de grens over moet..

Nou, fijne vakantie!

Maar vergeet die aankoopbon niet, omdat je anders misschien gedonder krijgt met de douane bij terugkomst (omdat Turkije geen EU-land is).... :smeris:

Origineel geplaatst door shortwave
Nou, fijne vakantie!

Maar vergeet die aankoopbon niet, omdat je anders misschien gedonder krijgt met de douane bij terugkomst (omdat Turkije geen EU-land is).... :smeris:

de turkse douane zijn rare gasten, daar merk je gelijk dat het echt niet een EU land is, in de verste verte niet.... dat je nog ff flink mag lappen om het land binnen te kunnen.... helemaal dolle pret als je toevallig een US of canadees paspoort ofzo hebt, fix veel dollars neertellen

heb de aankoopbon al in me tas zitten :)

je mag idd nog 10 euro voor een visum neertellen (was vorig jaar zo), maar goed ben ik al op voorberied...voor de rest geen gedonder met de douane gehad ofzo...zal allemaal wel goed komen :)

nog 3 kwartier en dan staat de schipholtaxi voor de deur...begin zenuwachtig te worden: ik haat vliegen

Back