JV1080 filters aansturen door JP8000???

Bass

Gepokt en gemazeld
Hallo daar,

Ik heb sinds een tijdje dus een JV1080 erbij...(had ik vroeger ook, weggedaan maar nu heb ik m dus weer )
Maar helaas zonder handleiding dus!

Nu is mijn simpele vraag :

Kan ik met de filterschuif van mn JP8000 het filter bedienen van mn JV1080 ????
[Alleen cutoff en resonantie is voldoende :D]

Ik ben liever lui dan moe, dus ik vraag het gewoon meteen ...

Kan dit en zo ja , hoe ??

:biertje:

Vast wel, ervoor zorgen dat de MIDI out van de 8000 op de MIDI in van de 1080 zit. Part MIDI kanalen van beiden op hetzelfde zetten, en neit vergeten om bij je 8000 sysex data zenden aan te zetten! Nu is een simpele beweging aan een willekeurige knop op de 8000 genoeg om die functie met die waarde naar je 1080 te sturen.

Ik vergeet er trouwens bij te zeggen dat ik me vaag kan herinneren dat sommige controllers van de 1080 een andere CC zouden hebben, dus mocht een functie het niet doen, dan zal je je 1080 moeten aansturen met iets waarbij je CC's kan toewijzen, verder ken ik de 1080 niet goed, misschien kan je de CC's ook wel op de 1080 zelf configureren succes!

Origineel geplaatst door Laurens O
Ik vergeet er trouwens bij te zeggen dat ik me vaag kan herinneren dat sommige controllers van de 1080 een andere CC zouden hebben, dus mocht een functie het niet doen, dan zal je je 1080 moeten aansturen met iets waarbij je CC's kan toewijzen, succes!

aarghh..kan die signature wat minder? please? ;)

jajaja, sorryyyy, ik zat er ook al over te denken om hem wat aan te passen en wat eenvoudiger en kleiner te maken.

"editing".......

Goeie'smorgens, :eureka: je kan natuurlijk ook je controllers van je 8000 veranderen!

Olaf, wat vindt je er nu van? Al wat aangenamer of niet dan? ;)

Origineel geplaatst door Laurens O
Goeie'smorgens, :eureka: je kan natuurlijk ook je controllers van je 8000 veranderen!

Olaf, wat vindt je er nu van? Al wat aangenamer of niet dan? ;)

kvinnut nog steeds nix, ik raak er van in de war als er meer signature staat dan content........ maar ik ben uberhaupt ook nie voor die gearlist stuff in sigs......

Re: JV1080 filters aansturen door JP8000???

Origineel geplaatst door Bass
Kan ik met de filterschuif van mn JP8000 het filter bedienen van mn JV1080 ????
[Alleen cutoff en resonantie is voldoende :D]

Ja dit kan. Voor zover ik weet kan je in de 1080 2 controllers zelf toewijzen. Dus de cutoff en de res. in jouw geval. Maar dan moet je wel de handleiding hebben, want ik weet zo ook niet uit mijn hoofd hoe dat moet. Dus ff een handleiding downloaden (als die ergens staat:) ) of ff zoeken in de menuutjes. Roland synths zitten meestal logisch in elkaar, dus dat moet je wel kunnen vinden.

Succes;)

OK....gaat ie. Uit mijn hoofd he!

Onder System (of Setup) zitten inderdaad 2 parameters die je kan toewijzen aan een midi CC. Deze heten volgens mij "system controllers". Ik heb van mijn JP8000 controller 74 en 71 (cutoff en resonance op de JP8000) toegewezen aan de sys.ctrl 1 en sys. ctrl 2.

Als je nu een patch hebt kan je onder volgens mij Control die sys.ctrl weer toewijzen aan cuttof. Dit kan dus niet direct.
Je kan niet direct CC 74 toewijzen aan Cuttof. Dit gaat altijd via die system controllers.

Als dit niet helemaal klopt dan check ik het vanavond thuis even.

En ??

Ja ik heb hem nog niet eens aangeraakt sinds het zo warm is in mn slaapstudio...pfoeh..

Maareeh, ja effe checken nog duzzzz..

Origineel geplaatst door Bass
En ??

Ja ik heb hem nog niet eens aangeraakt sinds het zo warm is in mn slaapstudio...pfoeh..

Maareeh, ja effe checken nog duzzzz..

is dit een vraag of een mededeling????

Eeeh...

Ik heb het al..

Thankx...

Eh nou..

In SYSTEM scroll je naar beneden naar sys ctrl 1 en sys ctrl 2
dan kun je daar CC74 en CC71 kiezen (reso & cut van je masterkeyboard)

Dan kun je per patch (bij parameter CONTROL naar beneden scrollen) dus de waarden instellen waarmee de controllers verminderen of vermeerderen tussen -63 en +63...

MAAARR, je kan ook reverb-, LFO rate-, volume-, panning-waarden enz. enz instellen PER PATCH, dus je moet even kijken wat je instelt anders schuif je je cutoff omhoog en wordt bv de reverb harder of gaat de LFO sneller...

is dit een beetje duidelijk allemaal ? 8)

Nou het gaat dus wel maar DAMN, je moet de CC's allemaal PER PATCH instellen ...:(

Back