Nieuwe trance track

Zebv3

Nieuwkomer
Mensen,

Heb een nieuwe track gemaakt.

Graag zou ik hier wat feedback op ontvangen.

http://soundcloud.com/zebvandrie/reconnected-zeb-van-drie

Dank u alvast!

Tja.. de eerste minuut mag er van mij af... maar daar zal je wel een DJ voor in je achterhoofd hebben he. Dan rek je de boel nog een beetje uit tot 2:13, en in dat stuk gebeurt te weinig.. het is nogal saai. Dan komt er in de break eindelijk een interessant stukje. De gitaar klinkt wel wat houterig en is duidelijk een sample. Als je hem met wat meer flair speelt kandie misschien nog wel, maar nu klkinkt het te gequantiseerd. Gooi er een goed geplaatste pitchbend in, speel een beetje met de timing, of laat een echte gitarist het spelen.. zorg iig dat het natuurlijker en echter klinkt. Dan heb je tot ongeveer de 4e minutt een leuk stukje muziek, maar dat ontwikkeld zich dan niet verder en gaat vervolgens als een kaarsje uit.. beetje jammer, want het leek er even op dat je naar een climax toe bouwde.

Verder vind ik je geluiden wel OK klinken. De beat heeft weinig gedenkwaardigs.. eigenlijk is alles een beetje standaard.. standaard beat, akkoordjes spelen standaard ritmes. Maar ok dat hoort misschien bij trance.. hoewel dit volgens mij geen trance is, maar popmuziek. Bij echte trance denkik bijvoorbeeld aan Eat Static.. dat is muziek waar je echt van in een trance raakt.

Maar ok genoeg gepreekt.. lol.. toch wel leuk gedaan.. nog ff sleutelen en je hebt een leuke opvuller :)

Hey mooie septiem akkoorden, orginele progressie erg lekker gedaan. Ik denk dat de track zou profiteren van meer ontwikkeling, dus vaker een breakdown, een opbouwende partij, en dan weer verder. Neem het stuk tussen 1:00 en 2:12, er gebeurt te weinig. Filter sweeps, kick weg, kick erin, een drumfill, dat soort werk. Als je dat er erin zit staat hij al een stuk beter denk ik. Verder iets reverb op de claps/ hats. Misschien sidechain op de chords gooien. Ik ben benieuwd wat je ervan maakt. Groeten!

Doordat die accoorden in een afwijkend patroon worden gespeeld, loopt het nummer niet zo lekker. Geldt ook voor de bas een beetje.
De gitaar zou ik wat frisser laten klinken. Hij klinkt nu een beetje rond, alsof ie nog onder zijn dekbed ligt te slapen.
Maar, het concept heeft zeker wel wat!

Mmmm, ik kan er echt niets mee....beetje neuken met je broek aan alleen in bed.

ik zou dit niet kunnen maken

Laatst gewijzigd:
Back