als je een apparaat zoekt om echt te filteren (ipv meer 'soundshaping') zal ik iig niet voor de jomox m- of t-resonator gaan. Alhoewel ze een LP filter gebruiken, zijn de feedback-paden denk ik wel het belangrijkste aspect van deze apparaatjes, oftewel, het gaat hier meer om het toevoegen van harmonieen, piepjes en squeekjes met een bepaalde analoge willekeur. Heb hier de t-resonator staan, vette bak hoor, maar als je echt voor het filter-geluid en gebruik gaat, is 80% van de knoppen overbodig..
m-resonator zou dan wel weer iets bruikbaarder zijn, afgezien van het feit dat het volgens mij gewoon een iets minder ver uitgewerkte t-resonator is (afgezien van het feit dat de m-resonator ten minste wel aparte attack en decay waarden kan instellen..)
Heb ook de sherman filter rack 2 staan. Vette filter, zeer hoge resonantie (al vanaf halverwege de knop XD) en mocht je de input omhoog gooien gaat die inderdaad distorten, maar daar is dat knopje dan ook voor bedoeld, begreep ik uit de manual

(het hoeft dus niet...)
Nadeel wat mij betreft is inderdaad dat de filter mono is, alhoewel je wel 2 sherman filters aan elkaar kunt linken via CV-in en output. Bij mij komt er ooit vast nog wel eentje bij
De akai MFC42 staat hier ook sinds kort. Ook niet echt de mooist klinkende filter, maar de mogelijkheden zijn er zeker en oversturen doet ie ook erg lekker. Ingebouwde phasert en distortion erbij..
En waar ik pas achter kwam toen ik m in mijn handen kreeg..... hij staat dan wel bekend als 'stereo'-filter, maar de bovenste en onderste filter-knoppen zijn voor respectievelijk de mono-input en stereo-inputs. Je hebt dus naast je stereo-filter (LP,BP,NOTCH,HP) ook nog een mono-filter met nog eens 4 modes (de mono-filter gebruik ik dus na mijn distortions en sherman rack2 over de kick's hoog/laag verhoudingen af te mixen, stereo filter is voor overige drum-geluiden en beiden worden gemixed naar de stereo-out gestuurd)
Wat je ook kunt doen is een nord micromodular kopen...kun je zelf bepalen welke filters je allemaal gebruikt, of je feedback paden wilt, extra dB-curve, resonantie, etc, etc.....
Heb hier de G2 versie staan en de filters kunnen wat mij betreft erg mooi klinken als je een goede samenstelling hebt..
sik