Mijn tip zou zijn gewoon alles met hardware blijven doen

Of in ieder geval de mixing extern, dat maakt toch nog steeds bij mij altijd het grote verschil. Of ik nou samples of analoge synths als bron gebruik (uiteindelijk neem ik het toch op in LIVE, maakt dan niet uit).
Voor de track zelf van ik de BD net ff wat te hard, of net wat te veel midfreq energie (LP erover misschien), dat opent de track denk ik al wat meer. De BD overheerst net wat te veel. Of als je dat juist wel wilt, dan moeten de andere geluiden ook wat dieper/harder/feller om te compenseren.
Andere tip is kleine panning links/recht voor de hats en snare.
Aangezien ik ook veel met dubtechno 'doe' mijn genrespecifieke mening. Ik mis de stuwende bassline. Er zit wel een bassdingetje in, maar deze vind ik wat 'lomig' klinken. Op het eind met de wat afgestompte thumb vind ik het al beter.
De delay op de chords vind ik verder wat saaiig. Dit hoort de track echt te definieren aangezien in dubtechno de andere elementen minimaal en statisch zijn, en daar komt externe processing vaak bij kijken. Maargoed, je kunt het ook wel ITB doen maar dan moet je echt goed kijken naar modulatie of specifieke combinatie van fx.