heruitbrengen vintage synths

:slotje:

en wat is er mis mee

Attachments

• tr-909k.jpg
    tr-909k.jpg
    37,6 KB · Bekeken: 115
Het verhaal achter de 303 gaat nog ietsje verder dan een te duur fabricageproces! De 303 kreeg je gratis bij een Roland orgel en werd ontwikkeld door een technicus die bepaalde patenten op zijn naam had staan. De 303 is daarom niet 100% Roland. De beste man is al enige jaren dood maar zijn familie bezit nog steeds de patenten. Roland zou teveel geld op tafel moeten leggen om de 303 weer te produceren. Allereerst de patenten en daarnaast de assemblage van discrete componenten i.p.v. ic'tjes!! No way TB!
:doei:

Origineel geplaatst door C738
Als Roland de TB-303 opnieuw uitbrengt, dan verdwijnt de cultstatus van het apparaat en de tweedehands markt word om zeep geholpen.
Als fabrikant heb je misschien liever een legendarische synth op je naam staan dan het ding opnieuw uit te brengen.
Dan zou je je verlagen tot Deawoo praktijken. (dr is een type dat is een opel kadett met een eind 90's look)

-C-

dat ontwerp is gewoon gekocht.
net zoals de daewoo matiz eigenlijk een fiat ontwerp is..

Origineel geplaatst door Digimod
als je die reviews leest van vroeger dan komen sommige
synth niet goed uit de bus die nu bijna iedereen wil hebben.

Waar kan ik die vinden? Lijkt me wel interessant..

En mischien iets voor achter de hand?

Op zich lijkt het heruitgeven van een oud apparaat een logische gedachte. In de praktijk blijkt dit volgens mij echter haast nooit gerealiseerd te worden. Een klassieke auto uit de jaren '60 in een 2000-jasje?! MS-Dos 2002?! Puch Maxi L2-2002?!

En stel je voor dat Roland de 909 opnieuw gaat maken. Dan moet dat ding wel zo supergoed zijn, want als hij ook maar enigzins onderdoet voor het oorspronkelijke apparaat dan blijven ze straks zitten met 5000 gloednieuwe 909's en een reputatie dat ze na zoveel tijd nog steeds hun 909 niet kunnen overtreffen.

Ik denk dat er voor Roland meer te verliezen valt het met heruitgeven van hun oude apparaten, dan dat er te winnen valt.

Origineel geplaatst door Solid_Snake
En stel je voor dat Roland de 909 opnieuw gaat maken. Dan moet dat ding wel zo supergoed zijn, want als hij ook maar enigzins onderdoet voor het oorspronkelijke apparaat dan blijven ze straks zitten met 5000 gloednieuwe 909's en een reputatie dat ze na zoveel tijd nog steeds hun 909 niet kunnen overtreffen.

dit zal voor de puristen altijd zo zijn denk ik, nostalgie zal mede de drijf veer zijn.

heruitgave

heruitgave

Origineel geplaatst door Solid_Snake
Op zich lijkt het heruitgeven van een oud apparaat een logische gedachte. In de praktijk blijkt dit volgens mij echter haast nooit gerealiseerd te worden. Een klassieke auto uit de jaren '60 in een 2000-jasje?! MS-Dos 2002?! Puch Maxi L2-2002?!
We hebben toch ook de nieuwe Kever en de mini.?
Of laten ze anders het patent verkopen aan iemand die wel goedkoop kan produceren.

Last edited by a moderator:
Vermona 909 Drum machine?

Alesis 303 Baseline?

LOL!

hmm, ik denk dat die dingen opnieuw bouwen echt wel mogelijk is, en niet zo indrukwekkend moeilijk,
maar wat dat kost natuurlijk is een andere vraag.
(Samsung bijvoorbeeld heeft ik dacht in korea een fabriek ter grote van een kleine stad en maakt daar ALLES:
van ic's, transistoren en andere componenten tot volledige tvs, gsms,...)
maar als die oude dingen te duur zijn tegenover de verkoopprijs zal een commercieel ingestelde firma dat uiteraard
nooit doen.

Is de naam van een bedrijf tov een oud product dan zo belangrijk van uit marketing oogpunt?
Als dat wel het geval is: oke, we begrijpen waarom roland zijn oude brol niet heruitbrengt.
En wat met andere merken? Iemand noemde hier een fender, een moog...
er moeten toch nog meer dingen zijn die goed waren maar niet heruitgebracht?

ik heb al gemerkt dat de mc 202 van Roland (desondanks de gebreken) ook vrij populair is om
acid te maken en zo. (dacht ik toch) maar dat ding wordt ook niet meer gereincarneerd.
(de nieuwe speeltjes zijn wel veel uitgebreider, maar bon)

anyway, twas alleszins al boeiend jullie replieken te lezen. Maar soms is het toch bevreemdend dat die bedrijven dan nadien
niet hun oude successen (wat ze uiteindelijk werden) willen incasseren in geld.

greetz,

Cloudy

Back