Wat een lulverhaal is dit zeg.

MPU-401AT

Ouwe rot
BZN is door hun geld heen denk ik dus komen ze met een nieuwe song.
En dit is een bedankje aan de fans, geloof je het zelf.

Niet kopen die schijf.

BZN was vroeger (40+ jaar geleden) een uitstekende live band. Zij begonnen met een paar gladde , van radio/tv bekende, nummers om vervolgens een swingende rockshow neer te zetten.
Maar de commercieële nummers beklijven niet en worden slechts door een handvol sentimentele ouderen nog gedraaid.
Dan droogt de geldstroom op.

Wat weet iedereen het weer goed. BZN heeft naar het schijnt wereldwijd zo'n 15 miljoen albums verkocht. Daar halen ze nog steeds inkomsten uit en de liedjes worden wereldwijd gedraaid en volop gecovered. Ook traden ze heel veel op, waar ze prima mee verdienden.

Trouwens, op Spotify staan ze op 197.282 maandelijkse luisteraars. En tophit Mon amour is meer dan 11 miljoen keer gestreamd. Eat your heart out.

Dat ze nu een nieuwe single lanceren is toch niet zo gek? En dat ze er een mooi verhaal bij verzinnen gewoon marketing. Niks nieuws onder de zon.

Ik hoorde laatst George Baker op de radio. Die is 81, zit nog elke dag in zijn privéstudio en treedt nog op. Gewoon omdat hij er zoveel plezier in heeft. Dat is toch alleen maar tof? 👌

Laatst gewijzigd:
Ik ben geen liefhebber van BZN (wel als jeugdzonde), maar hetzelfde verhaal kwam bij ABBA (waar ik wel een groot liefhebber van ben) en die hoeven echt al decennia niets meer te doen voor geld.

Ik heb niets met de muziek van BZN, maar ongeacht hun motivatie zitten ze mij niet in de weg.

Ik heb nooit de radio aan en zet gewoon aan album op van Jarre.
Oh nee, dat mocht ook al niet meer. ;)

Wat weet iedereen het weer goed. BZN heeft naar het schijnt wereldwijd zo'n 15 miljoen albums verkocht. Daar halen ze nog steeds inkomsten uit en de liedjes worden wereldwijd gedraaid en volop gecovered. Ook traden ze heel veel op, waar ze prima mee verdienden.

Trouwens, op Spotify staan ze op 197.282 maandelijkse luisteraars. En tophit Mon amour is meer dan 11 miljoen keer gestreamd. Eat your heart out.

Dat ze nu een nieuwe single lanceren is toch niet zo gek? En dat ze er een mooi verhaal bij verzinnen gewoon marketing. Niks nieuws onder de zon.

Ik hoorde laatst George Baker op de radio. Die is 81, zit nog elke dag in zijn privéstudio en treedt nog op. Gewoon omdat hij er zoveel plezier in heeft. Dat is toch alleen maar tof? 👌
Precies en al doen ze voor het geld, so what?

Alsof jij dagelijks kosteloos je baan uitoefent. Brood moet ook immers op de plank

Beetje laat.. De single is al in oktober vorig jaar gereleased. Maar kan gebeuren natuurlijk, dat dit een beetje aan de aandacht is ontsnapt hier.. :D
Hoog "Sailing Home" gehalte.. waar best wel wat interessante synthesizerklanken in verwerkt waren.

Laatst gewijzigd:
Ze zijn commercieel gegaan omdat ze van de betere rock die ze daarvoor maakte niet konden leven. Hier een nummer in de stijl van The Who uit hun begintijd:

Ja, dat hebben we al eens uitgebreid behandeld in deze draad

De conclusie was toen geloof ik 'knappe prestatie, maar het blijft kutmuziek'. Daar kan ik nog altijd wel achter staan.

Kan geen kwaad om er nog eens op te wijzen want het is nog steeds weinig bekend.

Ik kwam onlangs in contact met de zangeres van deze band. Ik wist nooit dat dit Nederlands was.. in 1982 gemaakt en ook een beetje die ELO sound.

Als er inkomsten zijn moet dat worden verdeeld, Polydor EMI Tol&Tol en de band zelf etc... ???

Back