[Track] Ambient: TraiZor - Imminent joy

vind hem niet echt heel boeiend,.. de track moddert wat aan...
de strings zijn ook wat mager, maar er zitten wel een paar leuke ideetjes in zoals bv die arpeggio.

probeer voor de grap eens je verschillende sounds in een zekere manier met elkaar te laten communiceren , overvloeien & samen dingen bevestigen in een vloeiende beweging...

zo staat elke sound niet in een hokje gedrukt, .. als je begrijpt wat ik bedoel

grz jzz

Ik ben ook niet echt weg van de compositie, er mag veel meer samenhang in (zoals Jazzman ook al zei). Kwa stijl zou ik het misschien eerder gebruiken als intro voor een wat meer techno-achtig nummer. Maar ik ben zelf niet zo thuis in al die house-stijlen, misschien zijn er mensen met andere ideeen daarover.
Ik kan verder niet zoveel nuttigs zeggen hierover, maar misschien dat je de losse arpeggio's en korte effecten voor iets anders kunt gebruiken. Als je echt iets ambient wil maken moet je denk ik uit gaan van een andere sounds, vooral kwa strings en ook een beetje de beat.

Merkwaardig stukkie is dit! Ik vind de geluiden mooi.
Er zitten veel heel goede ideeen in. Het mist alleen echte drive of zoiets. Maar misschien is het wel geniaal.
8)
De 2de helft is imo veel beter dan de 1ste helft.

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Merkwaardig stukkie is dit! Ik vind de geluiden mooi.
Er zitten veel heel goede ideeen in. Het mist alleen echte drive of zoiets. Maar misschien is het wel geniaal.
8)
De 2de helft is imo veel beter dan de 1ste helft.

Ja vind ik ook.

"Als je echt iets ambient wil maken moet je denk ik uit gaan van een andere sounds, vooral kwa strings en ook een beetje de beat."
Ik wil helemaal geen ambient maken maar het eindresultaat lijkt mij het meest op ambient :P Of weet iemand er een betere naam voor?

Maar ik vind m eigenlijk wel geslaagd :) dit is weer eens wat anders.0

Origineel geplaatst door TraiZor

Ik wil helemaal geen ambient maken maar het eindresultaat lijkt mij het meest op ambient :P

Deze gaat voor mij door voor de uitspraak van de maand!

Vet begin, ik verwacht een terminator op bezoek nu ik die ''ambient" van jou hoor.
Ik vind het wel een lekkere track, pas wel een beetje bij een thriller! kewl!

die begingeluiden lijken echt sprekend op die van de film Terminator.

lijkt haast gesampled.

ook ik mis een globale pakkende structuur/samenhang.

het kabbelt maar een beetje doelloos door... voor de rest zijn de geluiden wel mooi.

Lekker gefreak met sounds. :)

Die bas die zo knort in het laag zou ik zelf wat voller gemaakt hebben (m'n eigen smaak).
En je zou hem ook wat strakker maken bij bijv de drums en zo zodat het meer techno klinkt maar zo heeft het ook wel wat hoor.
Wat me wel leuk lijkt is een lange break erin en dan climaxeren naar een vet opzwepend ritme en dan flink doorbeuken. :D

Compositie is idd niet geweldig maar ik vind het wel leuk eens wat anders te doen.

Origineel geplaatst door fuse

Die bas die zo knort in het laag zou ik zelf wat voller gemaakt hebben (m'n eigen smaak).

enige suggesties hoe ik dit zou kunnen doen? compressie? In het laag kan ie niet voller :)

Back