Dancefair, producer beurs Jaarbeurs Utrecht in februari

interessant, zet het iig in de agenda

Oh dit moet ik wel even onthouden!! :okdan:

Bedankt voor de tip:dj:

Lijkt me wel eens leuk om een paar masterclasses te volgen, ben alleen bang dat het te druk word om wat te kunnen leren haha

Dit is de trailer van het evenement http://youtu.be/eOcRM5t7H5A?hd=1

Laatst gewijzigd:
het is een Dancefair en dat noemen ze dan een "electronic music adventure" :dubbel:

van

http://www.gearjunkies.com/news_info.php?news_id=6970

Topics like, “How can I enhance my profile as an artist”, “Maximize your gigs in every way”, “Social media tips and tricks” and ultimately inspiring debates between dj’s, producers, bookers and soundengineers will give you an exclusive insight in the world of today's electronic music industry. An insight which you have never witnessed before.

Dit is precies waar ik wel heel erg moe van wordt. Het gaat kennelijk niet meer om het muziekmaken zelf maar alleen nog maar hoe je jezelf het best kan promoten :bekdicht:

Dit is precies waar ik wel heel erg moe van wordt. Het gaat kennelijk niet meer om het muziekmaken zelf maar alleen nog maar hoe je jezelf het best kan promoten :bekdicht:

ja vermoeiend misschien, maar het is wel verschrikkelijk essentieel geworden als je verder wilt komen dan je zolderkamer en 7 soundcloud vriendjes.

Natuurlijk zijn er mensen die daar tevreden mee zijn! Daar is zo'n praatje dan dus ook niet voor.

(ps geen referentie aan iemand of sarcasme in mijn post)

Kaartjes binnen. Ik ga er heen :) Ik ben juist geinteresseerd in die secundaire business shizzle. De rest leer ik allemaal hier wel :-D

ja, "producing" is sinds de iPod generatie echt een markt geworden
beurzen voor wannabee pubers met een macbook, iphone en een novation remote :D

Geld verdien met plaatjes kan niet meer, de "producer" is de nieuwe consument geworden.
tegenwoordig verdien je meer met een hippe VSTi dan met een nr.1 op Beatport :D maar goed ieder z'n ding

van

ja vermoeiend misschien, maar het is wel verschrikkelijk essentieel geworden als je verder wilt komen dan je zolderkamer en 7 soundcloud vriendjes.
Natuurlijk zijn er mensen die daar tevreden mee zijn! Daar is zo'n praatje dan dus ook niet voor.

Er zijn gewoon te veel tjappies die goed zijn in het maken van producties en dan is het net als in alle andere takken dat degene die het best lullen sneller mogen meedoen......en daar profiteerd nu een lul in een pak van door dit soort bijeenkomsten te organiseren.

Ik blijf in de studio, lekker muziek maken voor mezelf........

(ps geen referentie aan iemand of sarcasme in mijn post)

Het gaat om de schaal waarop het gebeurt. We hebben het hier over een beurs in de Jaarbeurs Utrecht, 2000m2, met teveel seminars om op te noemen. Of het echt heel erg veel mensen gaat trekken valt natuurlijk nog te bezien (wat ik mis is bijv. wat voor gear er daadwerkelijk te zien is, ik ga natuurlijk geen 30 piek neertellen om wat controllertjes te zien, misschien dat die groep gear geinteresseeerden dus afvalt) maar de intentie is natuurlijk dat heel veel mensen hierop afkomen.

Zelf ben ik een social media c.q. online communicatie professional beroepsmatig en mensen worden een worst voorgehouden dat zolang ze maar lekker veel twitteren en aan hun online profiel werken dat ze binnen notime naast Tiesto staan.
Ik zeg niet dat je jezelf helemaal niet moet promoten als je ambitieus bent, maar nogmaals, het gaat om de schaal, als die 10.000en kids dat allemaal gaan doen dan gaat ten koste van de al beperkte effectiviteit van de social media. Dit zie je ook bij bedrijven, maar tja, als ze 100 piek per uur dokken om die shit te horen...

Dat zoiets op ADE gebeurd, prima, dat is de markt voor (semi-)pro's die al een netwerk hebben en hiermee kunnen leren hoe ze dat netwerk beter kunnen gebruiken. Richten op beginners leidt allemaal tot verzadiging van de 'markt' totdat het dus 0.0 effect meer heeft.

En wat ik eerder zei vind ik het nog het meest triest. Het muziekmaken zelf is kennelijk van ondergeschikt belang geworden want het gaat toch alleen maar om hoe je het promoot. Ableton live, de bekende samplepacks (waar zolangzamerhand meer geld in te verdienen is dan verkoop van muziek zelf) en hoppa. Weer 10.000 techhouse of whatever eenheidsworsten.

Ik ga zelf ook op de Dancefair staan. Het verkopen of aanbieden van een dienst gaat het mij niet om. Ik wil een gezellige woonkamer bouwen waar ik zo goed als mogelijk alle vragen omtrent akoestiek en studio monitors wil beantwoorden. Een stukje kennis delen waar ik een 15 jaar mee bezig ben geweest met de hoop dat er iets van blijft hangen. Ik sta liever daar dan 100 den uren new media kloppen.

ik ga natuurlijk geen 30 piek neertellen om wat controllertjes te zien,
aah jooh doe es gek :P

En wat ik eerder zei vind ik het nog het meest triest. Het muziekmaken zelf is kennelijk van ondergeschikt belang geworden want het gaat toch alleen maar om hoe je het promoot. Ableton live, de bekende samplepacks (waar zolangzamerhand meer geld in te verdienen is dan verkoop van muziek zelf) en hoppa. Weer 10.000 techhouse of whatever eenheidsworsten.
Tja t is maar net wat je als "muziek maken" wilt definiëren. Klinkt allemaal van hetzelfde idd. wat dat betreft U right.

Ik ga zelf ook op de Dancefair staan. Het verkopen of aanbieden van een dienst gaat het mij niet om. Ik wil een gezellige woonkamer bouwen waar ik zo goed als mogelijk alle vragen omtrent akoestiek en studio monitors wil beantwoorden. Een stukje kennis delen waar ik een 15 jaar mee bezig ben geweest met de hoop dat er iets van blijft hangen. Ik sta liever daar dan 100 den uren new media kloppen.

goede instelling hoor. Mensen zoals ik die pas een paar jaar met 'produceren' bezig zijn kunnen daar een heleboel van opsteken.

zo goed als zeker dat ik naar de Dancefair kom, en ga er dan maar vanuit dat ik even bij jou 'op de koffie kom' :)

Back