Dancefair, producer beurs Jaarbeurs Utrecht in februari

Buckle Up! Records geeft 2 weekend kaarten weg voor dancefair, check HIER!

Dus sla je slag zou ik zo zeggen...

Ik heb 2 kaartjes gewonnen voor Dancefair, een voor zaterdag en een voor zondag. Echter heb ik in de tussentijd zelf al een weekendkaart gekocht, omdat ik er zeker van wou zijn dat ik er naar toe kon.
Vind je € 35 euro ex kosten te veel dan kan je er nu naar toe voor € 15,00 (= per kaart). Heb je interesse stuur me dan een e-mail/berichtje.

Heb me uitstekend vermaakt. Ben zelf op de zaterdag geweest.
Hierbij een 6-tal seminars meegepikt:

• Jonas Filtenborg (met name over hardware, drums en compressie (veeeeeel compressie)
  • Leo Melchert: Over het namaken van bekende tracks en op deze wijze veel nieuwe technieken leren (als voorbeeld de track Levels van Avici)
  • Secret Cinema en egbert: Boeiend, maar draaide volledig rond fruity loops.. en daar doe ik niks mee.
  • Lucien Foort: Heeel gave lezing. Ontzettend boeiend persoon. Ontzettend interessant om te horen hoe hij bepaalde zaken aanpakt.
  • Rob Papen: Ging vooral over zijn nieuwe Blade soft synth. MAar ook over punch en predator.
  • Vato Gonzalez: over bootleggen. Wat een flapdrol is dat toch (positief bedoeld)... veel popijopi taalgebruik. Maar als je tussen de regels door 'leest' merk je al snel dat deze beste jongen echt niet op zijn achterhoofd is gevallen. Was een zeer leuke lezing.

Ik vond t wel aardig maar vond het nivo zoals verwacht niet overal even hoog. De eerste paar sessies van de dag waren matig maar tegen het einde van de zaterdag was wel weer leuk. Zondag niet meer gegaan ondanks het feit dat ik weekendpas had. Voelde me niet lekker en de meeste sessies die dag waren gericht op topics die me niet interesseerden. Minder te spreken was ik over de aanwezige catering en de volstrekt trippy ingerichte seminar ruimtes. Het koste me dan ook even tijd voordat ik doorhad wat nou precies waar plaatsvond en de wachtrijen waren soms te lang om even tussen twee sessies wat te eten of te drinken te kunnen halen. De beursruimte zelf stelde niet veel voor maar ik had wel eindelijk de gelegenheid om even op de Jupiter80 te pielen. En die ga ik dus niet kopen.

Dan de "seminars"

Zag oa een sessie van Volver Studio over het coachen van een artiest. Vond het niet zo'n erg sterk verhaal. Op zich vrij open deuren allemaal en de aansluiting bij het mixer/composer/producer publiek was naar mijn idee ver te zoeken omdat deze goede man zelf uit de traditionele popmuziek opnamesessiebegeleidinghoek (288 punten) kwam en zich liever niet teveel met het creatieve verhaal wilde bemoeien. Miste naar mijn idee een beetje aansluiting met de doelgroep maar kan aan mij liggen. Ik ben kritisch :-P. Ik haalde er in ieder geval niets nieuws uit.

Volgende sessie capturing voice and instruments ofzoiets ging niet door omdat de spreker niet kwam opdagen. Uiterst onprofessioneel en irritant.

Hierna geloof ik een sessie van Mischa over akoestiek. T begon moeizaam met een bord zonder werkende of leesbare stiften. Verder was er duidelijk een gebrek aan tijd. Het werd daardoor al gauw een hak op de tak verhaal waarbij ie naar mijn idee iets te hoog inschoot voor de gemiddelde toehoorder. Voor volgend jaar misschien een idee om de boel op te splitsen in een basic en een advanced course met een harde structuur. Nu kwam de boel niet uit de verf en dat is erg jammer gezien de gigantische schat aan kennis die bij deze man aanwezig is. Hoop mensen haakten nu af en de tijd miste om de vragen van het resterende publiek te beantwoorden.

De seminar van Lucien Foort was bril-fucking-jant :-) Een van mijn grote helden uit het verre house tijdperk en damn wat een onzettend grappige vent. Super down-to-earth. Geen bullshit. Inspirerend. Simpele doch rake wijsheden. Erg leuke sessie en verrassende eye opener voor mij.

Zag ook nog een sessie met oa Benny Rodriguez, Mitch Crown Luna en Dennis Ruyer. Aardig verhaal over het wel en wee van de DJ/Producer waarbij de boodschap duidelijk was: als je niet zelf produceert kom je niet aan de bak. Vervolgens hoop gejank en gehuil uit de zaal van mensen die dat maar niks vonden terwijl ik denk: WTF. Je bent DJ. Je doet de hele dag niks anders dan het hele genre dat je draait analyseren. Je kent de structuur van een song beter dan wie dan ook. Doe daar je voordeel mee zeikerds. Maak ook es wat ipv jezelf artiest noemen als je alleen shit van anderen draait. Het panel had dus duidelijk een gevoelige snaar geraakt bij onze spinnin' vriendjes en het was onderhoudend om te zien hoe mensen daar op reageerden. De panel leden hadden duidelijk een hoop lol in ieder geval.

Laatste sessie voor mij was die met ZoeXenia. Wat een ontzettend cool en spontaan wijf. Dijk van een stem. Alhoewel ze begon met een redelijk strakke uiteenzetting van haar ableton tracks veranderde de boel al gauw in een spontaan en open gesprek met de zaal over werkelijk alle aspecten van muziek maken. Inspirerend om te horen met wat voor minimale middelen ze muziek maakt en hoe ze tegen exact dezelfde hindernissen aanloopt als een ieder hier op dit forum. De laatste sessie van de dag met Vato heb ik dan ook lekker ingewisseld voor een tijdje na ouwehoeren met deze dame. Leek me interessanter dan het gewauwel over bootlegs.

Het begon dus allemaal beetje ruk maar eindige uiteindelijk toch op een vrolijke en inspirerende noot. Weet niet of ik volgend jaar weer ga, tenzij iemand interesse heeft in een seminar van een volstrekt onbekende herriemaker zonder enige back catalogue natuurlijk :-P. Maar goed, uiteindelijk dus toch nog wel een leuk dagje geworden.

@Lynxxx

Thanks voor de korte review, zoiets had ik ook al verwacht, maar wat wil je ook als je publiek voor 90% uit beginnende tiener producers bestaat.

Misschien is het een idee volgend jaar dit te combineren met een synthforum meet? Lekker lullen en met hardware kloten.

Wat ook erg cool was, dat je je eigen tracks gratis op vinyl kon laten snijden. Heb er twee laten doen.

Schopje, iemand dit jaar aanwezig?
Ik heb een beurs kaartje gekocht (10 euro) aangezien die seminars me toch niet zo heel erg boeien.
Blofeld, Roland, Nord, Moog etc zijn aanwezig, dus ik ga me lekker oriënteren voor een leuke synth!

Uuuuuh, lijkt me op zich wel grappig om iedereen eens een keer te zien zonder DJ set en bijpassend monitor volume :)

Misschien ga ik wel effe..

Ik kaartjes gewonnen 2x voor het weekend. Zelf ga ik met mijn zoon alleen zaterdag, kan dus nog iemand blij maken voor zondag? ff pm'en kijken we wat mogelijk is.

van

http://www.gearjunkies.com/news_info.php?news_id=6970

Topics like, “How can I enhance my profile as an artist”, “Maximize your gigs in every way”, “Social media tips and tricks” and ultimately inspiring debates between dj’s, producers, bookers and soundengineers will give you an exclusive insight in the world of today's electronic music industry. An insight which you have never witnessed before.

Dit is precies waar ik wel heel erg moe van wordt. Het gaat kennelijk niet meer om het muziekmaken zelf maar alleen nog maar hoe je jezelf het best kan promoten :bekdicht:

exzakt ;-]
deprimerend om in smack zn woorden te blijvuh

denk datkr inmens ...sjagerijnig van wordt
die vid,s https://www.youtube.com/watch?v=AaTEMN3Qb2s
[haha studio is klaar we gaan denken om hardware te haluh;-[[ :Z:Z:z
lucienfoort okok ...shermanology .ik zoow van wie ? WAT ???

mennnnnn afrojack alike consoting ... https://www.youtube.com/watch?v=uxn8AjpgXd0

iksla over

gratis kaarten geef je toch gewoon weg aan forumbuds, wil je toch geen geld voor?

ok betaalde kaarten begrijp ik. je ziet namelijk ook een hoop mensen die vrijkaarten proberen te slijten

Er worden op de fb pagina van Buckle Up! Records zaterdag kaarten voor weg gegeven! www.facebook.com/buckleuprecords

Actie loopt volgens mij nog t/m vandaag...

Back