Solina/Arp String Ensemble chorus schema

rbos36

Ingeburgerd
Ik heb een String Ensemble op de kop getikt, maak het doosje thuis open en vind zowaar de schema's netjes aan de binnenkant van het apparaat! Kortom, mocht iemand de schema's van de befaamde chorus uit deze bak willen hebben, ik kan ze zo ff inscannen...

Ziet er trouwens eenvoudig uit, qua IC's: LM348 op-amp, 4011 quad NANDs, TDA1022 bucket brigade delay line (drie stuks van deze laastste.) Voor de rest alleen nog bergen R en C's en nog een paar transistors.

Je moet er wel op letten dat het Chorus werkt met een signaal sterkte wat door de strings ensemble is opgewekt. Dat is van een lagere sterkte dan die van je standaard audio kabels. Daar moet je wel even rekening mee houden. Maar natuurlijk valt daar een oplossing voor te vinden!

Gewoon wat buffer ampjes ertussen, geen probleem natuurlijk. Nog vergeten te vermelden trouwens: ingang is mono, uitgang is stereo!
Als je de solina met koptelefoon op bespeelt wordt je terplekke high :)

Dan heb je misschien een later model.

In die van mij worden 3 stuks TCA350Y BBD's gebruikt maar die zijn bijna niet meer te vinden en aangezien ik hier nog een aantal TDA1022's heb liggen ben ik wel erg geinteresserd in het schema van jou String Ensemble :)

Ik heb een probleem met ruis als ik de modulatie aan zet.
Nu heb ik geen duidelijk antwoord gehad van dhr de bruin, misschien weet een van jullie wat het probleem is.
Het zou aan de ic kunnen liggen. Heb je voor mij een copie van het schema van jou string ensemble.
Op het net kon ik er 1 vinden, maar dat is een andere (waarchijnlijk de 1e) versie.

http://www.oldschool-sound.com/index.php?rub=3

marcel, misschien heb jij dit type.

Origineel geplaatst door esbra
Ik heb een probleem met ruis als ik de modulatie aan zet.
Nu heb ik geen duidelijk antwoord gehad van dhr de bruin, misschien weet een van jullie wat het probleem is.
Het zou aan de ic kunnen liggen. Heb je voor mij een copie van het schema van jou string ensemble.
Op het net kon ik er 1 vinden, maar dat is een andere (waarchijnlijk de 1e) versie.

http://www.oldschool-sound.com/index.php?rub=3

marcel, misschien heb jij dit type.

Dit is inderdaad het schema wat ik heb :)

Ik vermoedt dat je modulatie aan/uit knop een beetje ranzig is van binnen. Misschien dat een spuitbusje met perslucht een oplossing kan bieden voor je?

Origineel geplaatst door Marcel D
Dan heb je misschien een later model.

In die van mij worden 3 stuks TCA350Y BBD's gebruikt maar die zijn bijna niet meer te vinden en aangezien ik hier nog een aantal TDA1022's heb liggen ben ik wel erg geinteresserd in het schema van jou String Ensemble :)

Klinkt een beetje als de strings-chorus die ook in de Farfisa Soundmaker zit, dat zijn ook TDA1022's.
Mocht je dat schema ook willen hebben dan hoor ik het wel...

Ik heb een String Ensemble op de kop getikt, maak het doosje thuis open en vind zowaar de schema's netjes aan de binnenkant van het apparaat! Kortom, mocht iemand de schema's van de befaamde chorus uit deze bak willen hebben, ik kan ze zo ff inscannen...

Ziet er trouwens eenvoudig uit, qua IC's: LM348 op-amp, 4011 quad NANDs, TDA1022 bucket brigade delay line (drie stuks van deze laastste.) Voor de rest alleen nog bergen R en C's en nog een paar transistors.

Ik ben zeer geintreseerd in deze schema´s.
Ik hoop dat je ze voor me wil scannen.
Ik hoor het wel.

groet,
Maarten

http://www.jhaible.heim.at/triple_chorus/triple_chorus.html

deze versie klinkt ook wel heel erg lekker (incl schematics en mogelijkheid om pcb te bestellen)

Die van Mr Haible klinkt idd prachtig (bijna alles wat deze man maakt trouwens) en na genoeg ruisloos.
Maar ik ben echt opzoek naar de originele Eminent schematics om mijn Solina te voorzien van een chorus input en speed en depht controles.

groet,
Maarten

Die van Mr Haible klinkt idd prachtig (bijna alles wat deze man maakt trouwens) en na genoeg ruisloos.
Maar ik ben echt opzoek naar de originele Eminent schematics om mijn Solina te voorzien van een chorus input en speed en depht controles.

groet,
Maarten

bekijk even het andere solina draadje, daar is net de service manual gepost..

ja die JH triple chorus klinkt gewoon heel mooi en idd enorm "proper" geluid.

Back