nieuwe soundcard ter vervanging van RME Multiface II

redje

knoppengod
Hoi,

ik ben op zoek naar een nieuwe soundcard om m'n RME Multiface II met PCIe card te vervangen.

eisen:
-2 in 2 out
-midi in/out (eventueel op te lossen door usb midi i/o te kopen van bijvoorbeeld m-audio)
-zero latency
-goede ad-da converters
-strakke drivers
-zowel voor windows 7 cubase desktop als voor toekomstig aan te schaffen macbook met ableton te gebruiken
-48v phantoom voeding voor mic

tot nu toe kom ik uit bij:
-RME fireface400
-MOTU Audio express

nu ben ik wel echt een enorme fan-boy van rme omdat hun spul qua drivers en ad-da converters altijd super zijn. Van motu hoor ik ook goede verhalen, maar heb ik geen ervaring mee.

Kan iemand nog dingen aanvullen of advies geven?

TC- Electronics Konnekt, verder houd het echt op. Presonus, Alesis, M-audio is allemaal een flinke stap terug.

hmmm....ik ga toch ook even de apogee duet aan de lijst toevoegen. Heb nog even op wat fora rond gestruind en de tc konnekt schijnt qua converters net iets beter als de fireface te klinken (door de betere klok). De apogee converters zijn natuurlijk helemaal top notch, maar hoe zijn de drivers daarvan?

MOTU heeft de neiging alles wat 'dikker' te maken dan dat het is, maar klinkt wel als een klok. Ik heb heel even een Focusrite Liquid Saffire 56 gehad en die klonk ook wel als een dijk. Bij MOTU hebben ze hybrides, dus daar heb je geen firewire voor nodig, als je dat nog niet hebt. Let op als je een firewirekaart gaat aanschaffen, op veel goedkope modellen gaat het vaak mis. Reken voor een knappe (pcie)kaart zo'n E65,-. Kijk ook eens naar de Steinberg MR816 CSX , hoor ik veel goeds over!

Waarom wil je een andere ?

omdat de multiface nu via een pci express card aangesloten zit op m'n PC, als ik hem op een (nog aan te schaffen) macbook wil aansluiten, dan kan dat niet. Daar zit tegenwoordig alleen firewire of usb op (en thunderbolt). Verder heb ik nu 8in en 8 out, waarvan ik er maar 2 van elke gebruik en heb ik een condensator microfoon met phantoom voeding waar ik nu niks aan heb (oude mengpaneel is verkocht)

al met al genoeg reden om naar een andere geluidskaart te kijken, omdat deze qua opties niet overeenkomt met wat ik wil en nodig heb.

Redje, ga voor de Konnekt, er zijn geen andere opties kwa kwaliteit in de converters.
Motu is echt een stap terug.
De drivers van Konnekt zijn niet zo strak als RME maar goed genoeg.
Ga voor de Konnekt studio 6.

als ik hoor niet zo strak, maar goed genoeg, dan beginnen mijn nekharen al overeind te staan. Op termijn ga ik sparen voor een Macbook met Duet 2, maar nu eerst even de tijd overbruggen tot er genoeg geld is. Ik ga nog wel even zoeken op internet, want ik had al een aantal keer driver problemen gezien met de konnekt serie, maar schijnbaar zijn die recent redelijk opgelost. Anyway.....misschien het proberen waard, ga hem serieus overwegen, als de drivers net zo stabiel als rme waren geweest, was ik meteen verkocht. Thnx voor je info!

Back