vraagje over de jv1080

e1978

E.
Als ik in patch mode een geluid bewerk( wave ,cut,off,lfo enz. enz.).
Nu kan ik dit bewerkte geluid in patch mode opslaan, bijv. in user:001
Maar nu wil ik dit bewerkte geluid in perform mode gebruiken dan klinkt het heel anders hoe kan dit ???Of heb ik het niet goed opgelagen.
En hoe kan ik dit geluid op mijn memory card opslaan.

Als je de patch terug oproept in Patch Mode en hij klinkt goed, dan heb je hem goed opgeslagen.

Het probleem met die oudere Roland romplers (en ook die van andere merken trouwens) is dat er in Performance mode ook slechts 1 effect beschikbaar is, zoals in de Patch mode. Patches die je in een Performance zet en die sterk gebruik maken van een bepaald effect, kunnen dus helemaal anders klinken.

Je moet eens kijken in de manual. Ik geloof dat je van 1 patch in de performance, een soort van 'master' kan maken, deze zal dan zijn originele effect(en) gebruiken. Terwijl de andere patches dan gewoon reverb/chorus gebruiken.

Peter.

Maar als ik dat bewerkte geluid in patch mode nu op een memory card opsla, en dat ik hem in perform mode van de card haal ? gaat dat wel lukken

Wat heeft het dan voor zin om in patch mode een wave toe te voegen,lfo ,reconace, envelope enz enz veranderen, dit op te slaan en kan er dan niks mee in perform mode ????wat moet/kan je dan met dat geluid.

Behalve het effect (EFX), zou je Patch qua synthparameters (filter, lfo, env,...) exact hetzelfde moeten klinken in Performance Mode. Als dit niet zo is, is er nog iets anders aan de hand.

Peter.

Het lag idd aan het efx effect deze staat anders als je terug gaat naar perform mode , dus hij kopieerd het efx effect niet mee.daar moet je even rekening mee houden dat je deze aanpast aan het zelfde efx effect als in patch mode.de rest werkt wel gewoon....bedankt voor je reactie.

Je zou eens in de manual moeten kijken, ik geloof dat de JV-1080 toelaat dat er 1 patch in een performance al zijn EFX settings behoudt (als 'master' of 'solo' patch?). De rest van de performance kan dan gebruik maken van chorus/reverb.

Peter.

Back