JACK - XLR insert kabels

Status
Please reply by conversation.
zelf maken.... een optie!?

Ik heb deze niet.
Maar ik heb wel nog een paar multi insert kabels.
Deze hebben aan 1 kant stereo jack, en aan de andere kan 2 x mono jack.
Die kan je in een patchbay gebruiken bijvoorbeeld.

Is dat iets waar je wat aan hebt?

lengte varieert tussen de 2 en 5 meter ofzo (ik weet het niet precies maar dat kan ik natuurlijk opmeten als er interesse is).
Aantal channels per multi: 12

Ha, ha.

Met meer dan 45 synths en een berg aan randapparatuur eerder aandelen in Cordial...
Sommer en Mogami is gewoon een te grote investering.

En vanuit mijn studio zit Feedback bijna op de hoek.

Die cordial's zien er inderdaad een beter alternatief uit dan die ssssnake's, voor die prijs zou ik niet twijfelen.

Voor mijn gevoel zijn die sssnakes toch wat lage kwaliteit. Die cordials zien er al beter uit maar waarom 1x female + 1x male XLR? Voor een insert toepassing is dat dus niet bruikbaar.

Misschien dan toch maar die dure van thomann.

Wat nadere uitleg, ik heb een mixmaster op mijn main inserts (en ander focusrite spul op andere bussen) en de jack aansluitingen sturen standaard -10 uit (en de XLR +4). Al mijn opnamen worden dus standaard met -x db opgenomen. Als ik de XLR aansluitingen gebruik zou ik het signaal wat 'hotter' naar mijn DAW sturen als het goed is.

Dat zou ik nog even goed uitzoeken, want het zou mij niets verbazen als hier een denkfoutje gemaakt wordt.
Mijn idee: de insert is een send en return. Wat de send uitstuurt zal de return onvangen.
Dat is niet afhankelijk van het soort pluggen dat je aan de andere kant van de kabel gebruikt.

Ik denk ook dat je een denkfoutje maakt.
Doordat de TRS Jack, 2 signalen ongebalanceerd uitstuurt naar de XLR-en worden deze niet opeens +4.
Het blijft een ongebalanceerd verhaal of er nu Jacks of XLR-en aan de uiteinden vast zitten.

Ja, kan nooit gebalanceerd zijn hé

Laat me nou lekker klooien jongens.hehehe

Tuurlijk is het niet gebalanceerd, maar ik heb dit natuurlijk al uitgezocht. De XLR outputs stuurt het signaal gewoon op +4db uit en de jacks op -10db. Gebalanceerd of niet, daar gaat het in dit geval dus niet om.

Niet dat het een mega issue is, maar als individuele tracks aan het 'tracken' bent, en 2 of 3 keer alles door de analoge chain haalt. En het neemt elke keer -zoveel db op, dan is dat gewoon irritant (en niet optimaal door s/n ratio).

Status
Please reply by conversation.
Back