Side Cheek Sunday...

RodmanSan

De BroekWapperBassenMan
Ik heb eindelijk de moeite en de tijd genomen om een standaard en wat zijkantje te fabriceren voor mijn MPC1000 en mijn Machinedrum UW.

Voor mijn MPC1000 heb ik gewoon 2 oude metalen plankbeugels gebruikt...en die net zo lang verzaagd totdat ik een vorm had die mijn aanstond. Daarna wat rubber gebruikt om die scherpen randen weg te werken...en uiteindelijk met een lik zwarte verf afgewerkt.
Voor de mensen die afvragen waar die houten zijkantjes van mijn MPC vandaan komen zie bij mpcstuff.com.

10cr9j7.jpg

Voor mijn MD wilde ik het liefst houten zijkanten hebben daar ik dit nu eenmaal mooi vind staan op muziekinstrumenten. Daarnaast wilde ik het instrument ook onder een hoek krijgen zodat het makkelijker is de display te bekijken...ik kwam zelf uit rond de 30 graden als hoek.

De achterkant van de zijkanten heb ik afgerond afgewerkt ...en zelfs met veel geluk de juiste schroeven nog in een van mijn rommelkasten kunnen vinden.
Enige wat me nog rest is het hout een keer mooi beitsen in een wat donkerder kleur.
Btw...voor mij was het een hele opgave daar ik echt een tech nerd ben...en helemaal niets heb met houtbewerking e.d. :L

qot3tf.jpg

Je ziet dit steeds vaker en vind het persoonlijk ook super uitzien! Gebruik je deze apparatuur ook live? Zo ja, hoe gaat het dan te werk? Dan lijkt het me een stuk ongunstiger.
Desalniettemin, het ziet er erg netjes uit!

Ziet er goed uit, zou willen dat ik zo handig was :)

Moooi.. Ik wil nog altijd die houten zijkanten en voorkant voor m'm MPC 2000xl en ook meteen een mooie frontplaat, is allemaal te koop, maar veel te duur voor mij. Voegt behalve de looks niks toe, daarom. Die machinedrum in een hoek plaatsen is een goed idee!

Je ziet dit steeds vaker en vind het persoonlijk ook super uitzien! Gebruik je deze apparatuur ook live? Zo ja, hoe gaat het dan te werk? Dan lijkt het me een stuk ongunstiger.
Desalniettemin, het ziet er erg netjes uit!

Nee...ik speel zelf al een tijd niet meer live ivm. mijn gezinnetje...en bewust daar ook de keuze voor gemaakt.
Daarbij kan ik me goed voorstellen dat dit live geen fijne situatie is om op een instrument te spelen...of je vind een zittende live artiest toch interessant...;)

Het spul blijft dus allemaal in de studio...en vind het gewoon leuk om alles hier zo ideaal mogelijk te maken om een zit in de studio comfortabel en productief te houden.

Fatsoenlijk zicht op de displays is zittend altijd moeilijker...en ben dus bezig geweest om al mijn spul onder een bepaalde hoek te krijgen.

Ziet er goed uit, zou willen dat ik zo handig was :)

Dacht eerst dat het ook moeilijk zou zijn daar ik helemaal niets met timmeren van doen heb.
Maar achteraf gezien was het best wel makkelijk.

Gewoon een stuk papier gepakt...met plakband op de zijkant van de MD geplakt.
Toen dit afgetekend inclusief de schroefgaten.
Maar een ouderwetse geodriehoek gepakt en de stof eraf geblazen...;)
Hiermee toen een hoek bepaald wat goed zicht geeft maar toch weer niet gaat spiegelen.
Papier gepakt en die hoek "eraan" getekend en dit sjabloon zo uitgeknipt.

Sjabloon op een plank gelegd....alles afgetekend...decoupeerzaag bij de buurman geleend (bedankt Koos!)...netjes gezaagd, geboord en geschuurd en daarbij met veel geluk nog vier schroefjes gevonden van 20mm...en voila....:okdan:

Back