Prijzenexplosie WTF

nomore

Lintage Vid
Het is weer even tijd voor een frustratiedraadje over de prijzen van tegenwoordig.

WTF is er aan de hand, ik dacht dat het crisis was. Ok. MKSsen snap ik nog wel, da's gewoon kwaliteit en Roland uiteraard. Maar ook het klein grut gaat voor grof geld over de toonbank (althans, dingen gaan snel weg).

Microwaves idem dito. Roland Space echo's, fantastische bak heb er zelf ook 1ntje, maar 600??? Bovendien is het niet zo dat de space echo's bijna nooit te koop staan. Sterker nog elke week staat hier wel 1ntje te koop. What else.. wat dachten we van de 707's die ook al 100euro duurder zijn dan een paar jaar geleden?

Het aanbod lijkt ook gewoon minder dan een paar jaar geleden. Nederlandse ebay is uiteraard ruk met alleen shops, maar ik zweer toch dat op ebay.de het aanbod ook een stuk minder is.

Met de komst van steeds betere vsts zou je toch denken dat er meer hardware in de verkoop gaat, maar het tegengestelde lijkt wel te gebeuren. Of vind hardware steeds meer de weg naar de echte liefhebber die het gewoon niet meer weg doet?

sorry voor de rant. Maar volgens mij kun je tegenwoordig beter investeren in gear dan in aandelen. En dat sucks gewoon voor de muzikanten die gear echt willen gebruiken.

wie zegt niet dat er ook in jou ogen echte muzikanten gebruik maken van deze gear?

Je zit in de draad "interessante gear gevonden"....niet in de draad "vroeger was alles beter"

wie zegt niet dat er ook in jou ogen echte muzikanten gebruik maken van deze gear?

Ik denk zeg er maar niks over, als ik ergens allergisch voor ben is het dat soort gezever..waarbij "echte muzikanten vinden dat zij recht hebben op alles voor weinig"....check effe de originele prijzen van vroeger...goede gear is altijd duur geweest.

Tja deze discussie speelt natuurlijk al een aantal jaar. Iemand die in 2011 gaat lopen miepen over prijzen die in 1 keer zo hoog zijn begijp ik niet. Dit is namelijk al jaren aan de gang en je zal er, helaas, rekening mee moeten gaan houden wbt voor gear je met je geld kan kopen.

Als je je blind staart op Roland 'meuk' zal je inderdaad meer moeten gaan sparen voor iets wat misschien een jaar of 3 geleden nog redelijk betaalbaar was. De juno is natuurlijk wel 3x over de kop nu bv. Ik zou er graag 1 hebben maar ik vind deze prijzen belachelijk voor wat het ding doet. Maar ja het lijkt wel of mensen het er wel voor over hebben, anders hielden die prijzen ook geen stand.

Daarintegen kan ik je ook een verhaal vertellen van een maat van mij die voor 200e een ms10 gescoord heeft bij een iets oudere vrouw op zolder. (week of 4 geleden)

Daarintegen kan ik je ook een verhaal vertellen van een maat van mij die voor 200e een ms10 gescoord heeft bij een iets oudere vrouw op zolder. (week of 4 geleden)

Heeft die iets oudere vrouw bij die transactie ook "gescoord"???

:duivels::duivels::duivels:

Hoeveel van alle 808's op deze wereld worden nog dagelijks gebruikt denk je? Profi studio's werken allemaal ITB. Ik heb gewoon het vermoeden dat veel gear tegenwoordig bij mensen terecht komt die het vroeger niet konden betalen en nu meer uit nostalgische overwegingen iets in huis halen.

Uiteraard geldt dit niet voor alle gear, maar als 50% op deze wijze van de markt gehaald wordt dan is het niet zo vreemd dat prijzen zo stijgen als tegenwoordig.

Hoeveel van alle 808's op deze wereld worden nog dagelijks gebruikt denk je? Profi studio's werken allemaal ITB. Ik heb gewoon het vermoeden dat veel gear tegenwoordig bij mensen terecht komt die het vroeger niet konden betalen en nu meer uit nostalgische overwegingen iets in huis halen.

En die maken er geen muziek mee? omdat ze nostalgisch zijn? Dus die mensen poetsen de machines en zetten ze dan in een vitrine? kom op...sommige mensen hebben gewoon meer budget en kopen graag mooie instrumenten...mooie instrumenten kosten nou eenmaal geld..

Tja deze discussie speelt natuurlijk al een aantal jaar. Iemand die in 2011 gaat lopen miepen over prijzen die in 1 keer zo hoog zijn begijp ik niet. Dit is namelijk al jaren aan de gang en je zal er, helaas, rekening mee moeten gaan houden wbt voor gear je met je geld kan kopen.

Als je je blind staart op Roland 'meuk' zal je inderdaad meer moeten gaan sparen voor iets wat misschien een jaar of 3 geleden nog redelijk betaalbaar was. De juno is natuurlijk wel 3x over de kop nu bv. Ik zou er graag 1 hebben maar ik vind deze prijzen belachelijk voor wat het ding doet. Maar ja het lijkt wel of mensen het er wel voor over hebben, anders hielden die prijzen ook geen stand.

Ik heb het niet eens over Roland meuk. Dat is niet eens meer echt een optie. 550 voor 101 oid heb ik er gewoon niet voor over. Je ziet het ook bij digitale 80s meuk waar tot voor kort een paar tientjes voor betaald werden. Die gaan ook voor tophypotheekprijzen weg.

Heeft die iets oudere vrouw bij die transactie ook "gescoord"???

:duivels::duivels::duivels:

Nou ja, het zijng ewoon vrienden van elkaar, die maat en die vrouw. Hij was haar aan het helpen met de zolder of iets dergelijks en ziet dat ding staan. Wut!? doet die dude natuurlijk en volgens deze vrouw heeft ze hem vroeger gebruikt om voor een kunstprojectje wind te maken.

Naja lang verhaal kort, dat ding doet het gewoon en heeft een plekje bij een liefhebber gevonden, mooier kan dit Disney sprookje niet eindigen toch?

Je ziet het ook bij digitale 80s meuk waar tot voor kort een paar tientjes voor betaald werden. Die gaan ook voor tophypotheekprijzen weg.

Valt allemaal wel mee...als je alleen de topprijzen bekijkt dan kom je tot die conclusie..en dan nog, sommige digitale "meuk" blijkt ineens toch wel heel leuk te zijn als je verder kijkt dan de standaard Roland setup...Ensoniq SQ-80...jaren niet gewaardeerd...nu ineens hip want klinkt gewoon heel goed..

En als VST's zo goed zijn, en jij een "echte muzikant" dan maak je toch daar muziek mee..want een echte muzikant maakt overal muziek mee...

Nou ja, het zijng ewoon vrienden van elkaar, die maat en die vrouw. Hij was haar aan het helpen met de zolder of iets dergelijks en ziet dat ding staan. Wut!? doet die dude natuurlijk en volgens deze vrouw heeft ze hem vroeger gebruikt om voor een kunstprojectje wind te maken.

Naja lang verhaal kort, dat ding doet het gewoon en heeft een plekje bij een liefhebber gevonden, mooier kan dit Disney sprookje niet eindigen toch?

:mega:

Mooi....

ik ken zeker 20 personen die hun 808 dagelijks gebruiken. 21 als je mijn 909 ook mee mag rekenen:)

En wat dan nog als iemand het niet zo gebruiken?
Er wordt dagelijks tonnen aan ongebruikt voedsel weggegooid terwijl 25% van de wereldbevolking ondervoed is.....daar maak ik me pas boos om.

Die vst hype gaat ooit wel weer over als iedereen er achter komt dat het allemaal hetzelfde klinkt en net zo lang mee gaat als je OS/computer. Kan me voorstellen dat muzikanten wel weer een beetje gebruikersgemak willen laten varen voor een leuke auwe analoge bak. Het lijkt er in ieder geval gezien de stijgende prijzen wel zeer verdacht op dat mensen weer op zoek gaan naar of oud spul herontdekken. Maar het blijft wat de gek er voor geeft dus goed onderhandelen!

gewoon lekker blijven jagen koopjes zijn er altijd wel

Back