kabel kwaliteiten; DAP

Als ze alleen maar stil liggen mogen ze best iets minder duur/sterk zijn.
Bij mij worden de kabels redelijk vaak omgelegd en ook neem ik ze live mee.
Dan is het noodzakelijk om goeie dure en stevige bekabeling te hebben.
De goedkope hebben vaak na een aantal keer bewegen van die vervelende knikken.
Dus dat ze het de ene keer wel doen en de andere keer weer niet.
Ik las hier onder ergens het woord patchbay. Nauw als je daar constant kabels in/uit doet,
zou ik niet van die goedkope nemen.

Origineel geplaatst door sander

Ik las hier onder ergens het woord patchbay. Nauw als je daar constant kabels in/uit doet,
zou ik niet van die goedkope nemen.

gelukkig heeft een patchbay een voor en een achterkant...
aan de achterkant blijven de stekkers mooi zitten hier... aan de voorkant wordt er dan wel gepatcht :)

hee die hosa kabels.... waar te koop? (sowwy weet helemaal niks van winkels hier)

Origineel geplaatst door Roel
hee die hosa kabels.... waar te koop? (sowwy weet helemaal niks van winkels hier)

Bij Feedback, maar sommige typen (in mijn geval de gebalanceerde) hebben wel een lange levertijd. Gewoon ff bellen met de studio afdeling. Hosa's zijn wel bijna 3x zo duur als DAP's, maar.... erg mooie kwaliteit.

Ik heb zo'n 8x8 balanced jack van Hosa. Hij ligt bij mij gewoon stil in de studio, maar wat kabels betreft doe ik 't liever in 1 keer goed. Niet dat ik dan gelijk VanDamme/Neutrik dingen ga laten solderen maar het moet wel redelijke kwaliteit zijn. Maar wie weet zijn die DAP dingen stiekem gewoon net zo goed.

Origineel geplaatst door lo-fi
Ik heb zo'n 8x8 balanced jack van Hosa. Hij ligt bij mij gewoon stil in de studio, maar wat kabels betreft doe ik 't liever in 1 keer goed. Niet dat ik dan gelijk VanDamme/Neutrik dingen ga laten solderen maar het moet wel redelijke kwaliteit zijn. Maar wie weet zijn die DAP dingen stiekem gewoon net zo goed.

ik heb 1 dap aangesloten op mijn RME...
zelfs al hangt ie los (aangesloten tussen geluidkaart en een patchbay zonder verdere aansluitingen), het signaalniveau blijft op dezelfde sterkte. ofwel, de dap kabel ZOU geen extra dingen toevoegen aan het binnenkomende geluid DENK Ik te kunnen concluderen. -102db blijft -102. bij niet aangesloten danwel wel aangesloten DAP kabel op de ingangen..

dat zegt misschien wel genoeg?
:confused: of is dit een niet representatieve manier van meten?

Ik had met mijn DAP multi het volgende probleempje; de cinch bussen op de breakout van mijn geluidskaart (EWS 88 MT) staan zo dicht bij elkaar, dat de dikke pluggen elkaar geen ruimte lieten, en ik ze dus niet naast elkaar in kon prikken :stupid . Vervolgens 1 van Hosa gekocht, die is beter wat dat betreft.
Van proel heb je trouwens multisnakes met wat dikkere kabels...

hmm RME en daarin DAP kabel past precies...
mijn kabels met neutrik pluggen passen dan weer helemaal niet :( beetje jammer...

Back