Midi problemen normaal of gewoon meuk?

ultrasonyk

Stamgast
hello.

heb even een vraagje over de midi en audio latency in ableton live en hoe jullie het ervaren in combinatie met andere midi hardware.

mijn momentele setup:

ableton live
m-audio fast track pro 128 samples buffer, 16 bit 41khz
een paar electribes en een midi controller (momenteel evolution uc-16).

midi circuit:

pc
<usb>
fast track pro
<midi>
electribe 1
<midi>
electribe 2

de controller is ook via usb met de pc verbonden.

de problemen:

1. het volgende heb ik al sinds ik met de computer werk. namelijk als ik de midi hardware via midi wil syncen moet ik ALTIJD de midi vertraging in de ableton live settings bijstellen om de metronomes in perfekte sync te hebben.

dit lijkt mij niet logisch aangezien de asio interface weinig latency moet hebben. ik vraag me af, heeft iedereen dit of heb ik een bepaald "probleem"?

het gekke wat er nog bijkomt, enkele dagen nadat ik dit perfekt heb afgesteld blijken ineens andere waardes ingesteld te moeten worden zonder dat er iets aan de setup veranderd. dus weer alle metronomes aan en opnieuw instellen....

2. als ik wat dingen in ableton live op midi CC wil toewijzen krijg ik - vooral als het nummer speelt - random CC berichten naar live gestuurd. Ik mik dus een knop aan om vervolgens een controller knop te assignen en het CC nummer van de betreffende knop verspringt spontaan naar een andere waarde (een andere CC message). ik vraag me af waar de messages vandaan komen.

ik heb dit probleem al vroeger met een bcr2000 gehad en nu dus weer met een uc-16. erg irritant!

p.s. performance van de pc is prima, schoon systeem meerder keren geherinstalleerd, zelfs diverse besturingssystemen (winxp, win7...)

of is de m-audio kaart gewoon prul?

alvast bedankt voor wat antwoorden.

mbt punt 1. Gisteren had ik toevallig hetzelfde.

Ik zat met een sync delay op icm met mijn Machinedrum. Ableton geupdate, MD geupdate. En hij liep weer in sync. Gisteren met EXACT dezelfde setup (0.0 aan de muziekpartitie aangepast). Opeens weer een delay.

Dat zijn van die momenten waar er niet te veel breekbare spullen in de omgeving moeten staan.

Misschien dat USB bij jou nog een rol kan spelen, maar bij mij is dat niet het geval.

mbt punt 2.
Komen er geen andere midi-in signalen binnen behalve de controller? Misschien een midi-lus van signalen die via live weer terug komen via de controller?

Back