Welke vd Twee ?? (step sequencers)

even van Muffwiggler gejat:

Anyway, all of these sequencers mentioned (Rene, PP/Brains, Seq01/02, Urzwerg) will sync perfectly using the Trigger plug in and a simple sequence, as someone else pointed out. This is preferable to using clock IMO because you can easily adjust when / how fast the sequencer steps. I use it with my PP/Brains and Seq01 all the time and it is flawless. Whoever said that the Urzwerg will only respond to 96 ppqn is wrong - there is an option to switch it to receive 1/1 triggers - check the manual.

dacht al dat het zoiets zou zijn. ;) Alleen kan ik het niet vinden in de manual :?

Dat is dus ook uit de wereld. :okdan:

Ik weet Boelie, maar zoek even hier op dit forum wanneer de laatste Oberkorn is verkocht en je ziet dat die nog nooit te koop is aangeboden hier. Ik koop uit principe eigenlijk niks nieuw maar dat word wel erg lastig denk ik bij die oberkorn....

heul vervelend van de mfb spulletjes dat alles net te klein en priegellig is want ze maken best leuk spulleke vinnig zelf
ik zou voor de oberkorn gaan niels

de MFB kan wel polyritmische sequences en de oberkorn niet las ik

heul vervelend van de mfb spulletjes dat alles net te klein en priegellig is want ze maken best leuk spulleke vinnig zelf
ik zou voor de oberkorn gaan niels

Ja, daar snap ik nou ook eerlijk gezegd niets van. Waarom maken ze het net niet 1!! maatje groter. Ik bedoel, de extra kosten voor plastic en PCB zullen wel meevallen denk ik zo.

mja ik geloof dat bijna al hun producten dezelfde afmetingen hebben

de MFB kan wel polyritmische sequences en de oberkorn niet las ik

Kwa functionaliteit wint die Urzwerg het dik. Om even op PatatMet z'n opmerking terug te komen, Functionaliteit staat voor mij op 1, daarna build quality en daarna ergonomie (ff prijs buiten beschouwing houdende)

Ja, daar snap ik nou ook eerlijk gezegd niets van. Waarom maken ze het net niet 1!! maatje groter. Ik bedoel, de extra kosten voor plastic en PCB zullen wel meevallen denk ik zo.

Precies mijn gedachte, is dit soms gemaakt voor kinderen ofzo?!?

Ik snap dat Boelie het afraad om de pots, kast en schakelaars te vervangen maar als je dat voor 200euro kan laten doen dan heb je voor het geld van de oberkorn wel een hele mooie MFB sequencer......

MFB spul is gewoon zeer betaalbaar, daarom doen ze alles dezelfde afmetingen..
als ze alles dikker zouden maken zou de prijs ook de helft hoger zijn

Heb nog wat mailcontact met Manfred gehad van MFB. Ik vroeg hem over die 96ppq voor de Clock-in, dit was zijn antwoord.

The clock input is always 1/96. You can step only via MIDI.

Misschien heeft hij het nu toch over de Midi-clock dus ik vroeg het hem iets specifieker en gaf aan dat ik alleen een 808 had om hem te syncen.

The TR-808 should have 1/96 trigger too, but I am not shure if the Start(Stop is compatible.

Eeeeuh, 808 96ppq??? dinsync doet die toch maar 24ppq enn met triggers max 1ppq (correct me if im wrong)

Conclusie. Ben bezig een Oberkorn V3 uit Engeland te scoren. :)

Back