Motorfaders Houston controller

djtt

Big stupid grin
Hoi,

Ik heb een vraag, ik weet alleen niet of ik deze nu in het juiste gedeelte van het forum heb geplaatst.

De motorfaders van mijn Houston controller zijn een beetje stroef aan het worden en gaan niet allemaal meer naar 0 terug. Hij heeft een aantal jaar stil gestaan, dus ik vermoed dat de faders zelf niet meer zo soepel gaan en dat daardoor de aandrijving van de faders niet meer genoeg grip hebben om de faders helemaal naar 0 te zetten.

Is er een manier om die faders schoon te maken? Zo ja, waarmee kan dat? Ik lees regelmatig dat je goed moet oppassen welk goedje je hiervoor moet pakken.

Zou het ook zo kunnen zijn dat de belts van de aandrijving niet meer goed zijn? Zijn deze zo te vervangen? Zo ja, kan ik deze ergens kopen?

Is het zo dat jullie denken dat het ergens anders door zou komen, dan hoor ik dat ook graag!!

Alvast bedankt voor jullie meedenken!

Gr,

Ted

Mods: Zouden jullie deze draad willen verplaatsen naar 'Zelfbouw, reparatie en onderhoud'? Ik denk dat deze daar beter tot zijn recht komt... thx!

Ja sticky faders is het probleem denk ik , geen contactspray gebruiken.
Het beste zover mogelijk uit elkaar halen zodat je bij de faders kunt komen , deze dan
schoonmaken met bijvoorbeeld isopropanol , eventueel een beetje vet waar het nodig is.
Dan de faders op nieuw calibreren :)

Bericht door een moderator:
Op verzoek verplaatst..

Back