Oberheim DMX

Status
Please reply by conversation.
Wist je vast al want ik heb het eerder gepost maar voor het geval je het nog niet wist:

Zoek ook op Oberheim DX.
Die zijn bijna hetzelfde en een stuk goedkoper en makkelijker te vinden.

Hi :-)

Ik heb nog een Oberheim DX in de kast liggen die ik eigenlijk niet gebruik...
Als je nog geïnteresseerd bent hoor ik het graag van je.

@Matthew ja is helemaal waar. Een DX is ook welkom! Wat zijn nu precies de verschillen? De DX heeft 18 ipv 24 voices maar, heeft wel tuningknoppen aan de achterkant, terwijl de DMX ze intern heeft? Is dit alles?
@djivano ik heb je gemaild!

Kick, zoek nog steeds een DX of DMX!

dus geen dx..laatstaan ng een dmx ben egt benieuwd watze doen eiglijk begryp meerdan een drumtraks/ bohm
wat wel dmx midi denk gauw500+

off topic: je had een hele goede recensie in de nrc vorige week- het gaat lekker, ik ben trots op je als medeforumlid.
de eerste betaalbare dx/dmx die ik tegenkom is voor jou :mega:

off topic: je had een hele goede recensie in de nrc vorige week- het gaat lekker, ik ben trots op je als medeforumlid.
de eerste betaalbare dx/dmx die ik tegenkom is voor jou :mega:

ts in de nrc , als wat ?
offuh ...benk te news gierig;-]

wats betaalbaar leo ..kost een dmx gaan die ook al ri 1000
neetoch

topicstarter zou zekers naar een bohm digidrum moeten kijkuh erg ..drumstel eprom alike machien!

dus geen dx..laatstaan ng een dmx ben egt benieuwd watze doen eiglijk begryp meerdan een drumtraks/ bohm
wat wel dmx midi denk gauw500+

dmx klinkt anders als een drumtraks,maar het is de punch die het hem doet,klinkt super dynamiek,die machine heeft ook een apparte groove,maar dat heeft een drumtraks ook wel.

ik met es nadenken of ik de mijne in topstaat (en met midi) wegdoe want ik gebruik hem eigenlijk niet (nooit)

Wat zou het verschil in klank zijn tussen een DX en een DMX?
Ik heb zelf een DX.
Een DMX is volgens mij meer geld waard.
Zou dat prijsverschil terug te vinden zijn in de klank, mogelijkheden of zeldzaamheid/status etc.?

@Leo haha bedankt! Laat maar weten als je er eentje ziet staan!

Ik ben alleen op zoek naar de DX of DMX, en ik ben ook heel benieuwd naar de verschillen. Er zat in die tijd een enorm prijsverschil tussen de twee, maar heel duidelijk zijn de verschillen niet. Zover ik kan zien heeft de DMX bijvoorbeeld toms1 en toms2 als aparte outputs, bijelkaar 8 outputs en click tegenover 6 outputs op dx en click, daarnaast op frontpaneel ook 8 tegen 6 faders en 8 tegen 6 polyfonie.

Daartegenover heeft de DX dus weer aan de buitenkant de tuning zitten, wat ik echt heel handig vind, en heeft de DMX dus een multi-trigger in (voor aparte voices te triggeren?) en een multi-CV in (om de voices te tunen?). Ha en dan heeft de DMX echte houten zijkanten. Maar dat was het toch wel? Of mis ik iets? Vooral in sound ben ik benieuwd of ze anders zijn ja, want het prijs verschil was zoals gezegd groot..?

Ik wil trouwens ook perse midi sync met de DX/DMX (waarbij deze dan slave moet zijn), want in mijn setup is het heel onhandig als ik het via de trigger moet aansturen, en wil er direct hands on mee kunnen werken. Hebben die midified DMX/DXen dat wel? Of is het alleen voice triggering?

Vragen vragen.. Wie heeft de ervaring?

Een hoop vragen ja.
Maar ik kan iig al wel bevestigen dat de dx prima sync loopt aan clock.
Ik gebruik hiervoor een midi - sync converter.

Wat zou het verschil in klank zijn tussen een DX en een DMX?
Ik heb zelf een DX.
Een DMX is volgens mij meer geld waard.
Zou dat prijsverschil terug te vinden zijn in de klank, mogelijkheden of zeldzaamheid/status etc.?

de M van more money / more sounds / more ...
iigmidi toch standaard

dx had toch 48 pqqn

Ah maar wordt je start stop dan goed meegepakt? Verschuift ie nooit een tel ofzo, omdat ie een trigger in de sync heeft gemist ofzoiets?

hmmja...dat is een vraag die ik eigenlijk niet goed kan beantwoorden.
Ik werk namelijk altijd met korte stukjes.
Dus ik maak meestal een paar loops in de drumdoos, die laat ik dan sync lopen aan cubase en dan neem ik elk loopje even snel los op in cubase om vervolgens in cubase verder te werken met de samples.

Ik laat de drumdoos dus nooit een heel nummer meelopen.
Ik zal eens uitproberen wat je vraagt en later hierop terugkomen.

@Leo haha bedankt! Laat maar weten als je er eentje ziet staan!

Ik ben alleen op zoek naar de DX of DMX, en ik ben ook heel benieuwd naar de verschillen. Er zat in die tijd een enorm prijsverschil tussen de twee, maar heel duidelijk zijn de verschillen niet. Zover ik kan zien heeft de DMX bijvoorbeeld toms1 en toms2 als aparte outputs, bijelkaar 8 outputs en click tegenover 6 outputs op dx en click, daarnaast op frontpaneel ook 8 tegen 6 faders en 8 tegen 6 polyfonie.

Daartegenover heeft de DX dus weer aan de buitenkant de tuning zitten, wat ik echt heel handig vind, en heeft de DMX dus een multi-trigger in (voor aparte voices te triggeren?) en een multi-CV in (om de voices te tunen?). Ha en dan heeft de DMX echte houten zijkanten. Maar dat was het toch wel? Of mis ik iets? Vooral in sound ben ik benieuwd of ze anders zijn ja, want het prijs verschil was zoals gezegd groot..?

Ik wil trouwens ook perse midi sync met de DX/DMX (waarbij deze dan slave moet zijn), want in mijn setup is het heel onhandig als ik het via de trigger moet aansturen, en wil er direct hands on mee kunnen werken. Hebben die midified DMX/DXen dat wel? Of is het alleen voice triggering?

Vragen vragen.. Wie heeft de ervaring?

zover k sooms zie / hoor zijn der dus die diverse set sound erin hebben
bv de bassdrum zelf ge eprommed ..ook wel iets om te tsjekkeren ..dus de eene dx/dmx kan anders klinken dan de andere

afhanekelijk ofter sound eprom evrwisseld zijn

standaard had de dx / dmx iig soon 48 ppqn poort toch [double roland sync
weetjij dat metheuwwwle-bloem;-]:halleluja
nu hebk soon doosje van dtronics ...ms06 dat zou moeten werken
moet zeggen de dx / dmx sound si suburb goed / veel gebruikt in hiphop;-]

tsjek zoo kant ook;-] good sampling https://www.youtube.com/watch?v=8ZaLZsV6-sw
mr harlem nights dmx shuffle

[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]''DX has cem 3328 filters instead of the cem 3320 found on the DMX, but on both machines they are not on every channel. Early dmx cards use no cem filters at all. The later uses some but the filters are usually only on the toms and kick to filter out the high frequencies and they are fixed.. cya analog-jeff''

''
[/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]I have about 5 DX's and a DMX. :)

Stock DX does have an analog filter on the TOM channel, a CEM 3328.
DMX has analog filter (CEM3320 or CEM3350) depending upon the voice card.

Early version DX's had PCB that had 5 generic drum voice channels. You could add in all the circuitry to put an analog filter on each channel (but CEM3320's are expensive now!). The later DX's got rid of the generic channel PCB and had each channel pretty much dedicated to a defined voice type and circuitry (Ch1 = Bass, Ch2 = Snare, etc). Final version DXa had factory MIDI and the dedicated voice channel PCB.

The DXa with factory MIDI has the exact same MIDI spec as the DMX with MIDI. Electrongate now builds a upgrade board that upgrades any DX to a DXa.

The Stretch has analog filters on 3 of it's channels; they're CEM3328's.

The DMX seems to, in general, have shorter duration sounds (on a 2732 eprom) vs the DX, where the stock sound is on a 2764 eprom. This might make the DMX, in general, a bit more punchy?

IMO, the DXa + Stretch is probably the pinnacle of the Oberheim drum machine design, though the DMX voice card configurability might be of real value for some users. I agree that those cards are kind of annoying to deal with in terms of removal and pitch adjustment. The DX and Stretch pitch adjustments are brought out to the back panel. That's better, but it's nicer to have them on the front: ''

,,
[/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Stock DX does have an analog filter on the TOM channel, a CEM 3328.
>> DMX has analog filter (CEM3320 or CEM3350) depending upon the voice card. ,,

[/FONT]

Ah interessant! Ja die boards zien er vanbinnen heel anders uit ook - ik dacht ook dat er daar wel verschillen in moesten zitten. Ik zou het eens samen moeten testen.

Dat syncen is ook wel een interessant ding; Egres is er een verschil hoe je een DMX of DX synced? Ze moeten allebei via sync input gesynced worden toch? Ik neem aan dat als de DX of DMX gemidified is de midisync gewoon goed werkt om deze met andere / roland apparatuur te syncen?

Status
Please reply by conversation.
Back