Oberheim DMX

Status
Please reply by conversation.
in mijn DMX zit de electrongate midi erin,midisync is probleemloos

ik vraag me af welke syncdoos LeBlom heeft voor zijn DX te syncen

Als je zoiets wilt laten doen kan ik je Mark Cox adviseren, hij heeft een zelfontwikkelde midi sync oplossing.

Ik heb vandaag ff kort zitten experimenteren met de DX / sync setup buiten mijn eigen comfort zone.

Ik heb de boel als volgt aangesloten:

Cubase -> Motu Midi Express 128 -> Garfield Time Commander -> Oberheim DX
Op de Dx kan je kiezen welke sync resolutie je wil gebruiken (24, 48 en 96).
Dat kan je ook kiezen op de Garfield Time Commander.
Ik had 96ppq gekozen.

Op de DX zit een autostart fuctie.
Als deze aan staat gaat de DX automatisch lopen zodra er sync signaal aangeboden wordt of als er op play gedrukt wordt. Als je deze uit zet kan je op play drukken en begint hij pas te lopen zodra er sync signaal binnen komt.
Als ik voor deze laatste optie kies, de DX op play zet (hij begint dan niet te lopen omdat Cubase nog niet aan staat), en daarn op play in Cubase click gaat alles draaien.
Maar dan loopt de DX niet mooi in sync.
Dus KaiHugo: hij neemt start stop niet mooi mee.
(ik heb daar nooit eerder last van gehad omdat ik met de hand instart).

Wat betreft het overslaan van pulsen heb ik tot nu toe geen mankementen gevonden.
Als ik netjes instart blijft de DX volgens mij netjes in sync lopen.

Tot zover mijn bevindingen.
Ik ga er nog wel wat meer mee pielen want ik ben inmiddels nieuwsgierig geworden waarom de DX niet gewoon netjes instart als je hem aanzet en later sync aanbiedt.

Nog een post:

Ik heb ook een Linndrum LM2.
Daar heb ik ook veel mee lopen kloten om deze in sync te krijgen.
Dit ging erg lastig.
Hij loopt nu lekker mee in sync, maar het geheel kent wat mij betreft wel een enigsinds instabiel karakter.
Net als met de DX dus.
Als ik een wens mocht doen zou ik in mijn vingers knippen en zaten in beide drumdozen een mooie midi kit.
Dat is een stuk handiger :)

Haha ok duidelijk, en bedankt voor de moeite MatthewLeBlom.. Inderdaad moet ik dan sowieso voor een gaan voor eentje met een Midikit.. Thanks! Als iemand er nog een heeft voor een goede prijs dan hoor ik het graag!

Status
Please reply by conversation.
Back