Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Nee, dat kan dus niet, zo zit de markt in elkaarvraag en aanbod.
Ach het is gewoon een grote pot nattigheid.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Nee, dat kan dus niet, zo zit de markt in elkaarvraag en aanbod.

Origineel geplaatst door tim-b
Justin: Ik heb hier wat gevonden, maar weet niet of dit is wat jij bedoelt:
http://www.clubcharts.nl/shortnews.php/952
Tim

Waarom is Warp dan na 10 jaar nog niet failliet?Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Want als je symfonische IDM maakt, of een exotische nieuwe creatie, hoe goed en professioneel gemaakt ook, of ambient, tsja wat is daar voor markt voor? Geen. En dat is ook logisch want 99 van de consumenten weet niet dat dergelijke muziek gemaakt wordt. Want bij muziek uitgave draait het uiteindelijk om de afzet aan consumenten. En dat is tenslotte de doorslaggevende factor
Origineel geplaatst door djsirjamez
op advies van Da Goose heb ik getekend bij ID-T voor Publishing. Heb daarvoor een leuk voorschot gekregen waar ik mijn PC/Notebook van gekocht heb om muziek te maken. Verder bezorgde mij dit de ingang dat er nu 2 platen van mij uit zijn op Shockers en dat je toch gezien wordt als een ID-T artiest wat weer zorgt voor ingangen om te kunnen draaien op de ID-T feesten.
Verder zul je uiteindelijk toch voor een publisher moeten kiezen en aangezien ze allemaal geld willen verdienen aan je maakt het ook weer niet zoveel uit waar je het doet. Alleen de een doet meer voor je dan de ander. Denis heeft voor mij mijn muziek ook op Wannahaves gekregen, dat is toch ook grappig en $$. CD Compilatie licenties regelt ID-T publishing dan voor je en dat is dan ook weer $$ en grappig.
Ze hebben natuurlijk ook nauwe contacten met UK en dat opent weer deuren om je muziek bij BBC en de bekende DJs te krijgen. enzo enzo enzo..
Ik heb er nog geen nadelen van ondervonden alleen wat voordelen. En bij Universal enzo kom je ook niet zomaar, ze moeten wel in je geloven. Als je een beginnende DJ of Producer bent dan is ID-T publishing goed genoeg hoor. Als je doorbreekt dan kun je altijd nog je keuzes maken maar als ik kijk naar de top artiesten van ID-T dan denk ik niet dat die mensen te klagen hebben.
Enne elke maatschappij wilt geld aan je verdienen, bij ID-T valt het alleen meer op omdat ze zo hard groeien en zoveel doen. Maar geloof mij nou maar dat elke publisher er zit om geld van jou te verdienen en hoopt dat je doorbreekt.. er zijn geen barmhartige samaritanen in deze industrie. Its hard business, ondanks dat dat mijn grootste telleurstelling was die ik voor mijn kiezen kreeg..
een goede publisher kan wonderen doen, laten jou in contact komen met labels enz, werkt veel makkelijker dan dat je alles zelf moet gaan doen. en kan je ook nog een met het juridische aspect helpen, contracten enz.
Origineel geplaatst door Dobre
het gaat inderdaad om publishing.
ik vraag me af waarom je dan bij ID&T zou moeten tekenen.
ik zou liever bij een bedrijf ala universal ofzo zitten, aangezien zij een uitgebreid internationaal netwerk hebben.
dus als je plaat in zimbabwe of polen wordt gedraaid is de kans groter dat daar iemand van universal zit dan iemand van ID&T.
en dan is de kans groter dat je je centjes krijgt.![]()
Origineel geplaatst door djsirjamez
op advies van Da Goose heb ik getekend bij ID-T voor Publishing. Heb daarvoor een leuk voorschot gekregen waar ik mijn PC/Notebook van gekocht heb om muziek te maken. Verder bezorgde mij dit de ingang dat er nu 2 platen van mij uit zijn op Shockers en dat je toch gezien wordt als een ID-T artiest wat weer zorgt voor ingangen om te kunnen draaien op de ID-T feesten.
Verder zul je uiteindelijk toch voor een publisher moeten kiezen en aangezien ze allemaal geld willen verdienen aan je maakt het ook weer niet zoveel uit waar je het doet. Alleen de een doet meer voor je dan de ander. Denis heeft voor mij mijn muziek ook op Wannahaves gekregen, dat is toch ook grappig en $$. CD Compilatie licenties regelt ID-T publishing dan voor je en dat is dan ook weer $$ en grappig.
Ze hebben natuurlijk ook nauwe contacten met UK en dat opent weer deuren om je muziek bij BBC en de bekende DJs te krijgen. enzo enzo enzo..
Ik heb er nog geen nadelen van ondervonden alleen wat voordelen. En bij Universal enzo kom je ook niet zomaar, ze moeten wel in je geloven. Als je een beginnende DJ of Producer bent dan is ID-T publishing goed genoeg hoor. Als je doorbreekt dan kun je altijd nog je keuzes maken maar als ik kijk naar de top artiesten van ID-T dan denk ik niet dat die mensen te klagen hebben.
Enne elke maatschappij wilt geld aan je verdienen, bij ID-T valt het alleen meer op omdat ze zo hard groeien en zoveel doen. Maar geloof mij nou maar dat elke publisher er zit om geld van jou te verdienen en hoopt dat je doorbreekt.. er zijn geen barmhartige samaritanen in deze industrie. Its hard business, ondanks dat dat mijn grootste telleurstelling was die ik voor mijn kiezen kreeg..
Origineel geplaatst door Mike-E
Dacht dat je daar BUMA/STEMRA voor had en dat publishers alleen zorgen voor de deals met de compilatie CD's, rechten bij gebruik in reclame etc.?
Als het gaat om airplay (en persen van diverse mediadragers) en het gebruik in discotheken, op parties als achtergrond muziek in (openbare) gebouwen etc., dat het dan weer via de lokale BUMA/STEMRA afgerekend wordt met onze BUMA/STEMRA. Van het aandeel wat je van hen uitgekeerd krijgt gaat (na aftrek van administratiekosten) een derde naar de tekstdichter, een derde naar de componist en een derde naar de publisher.
Toch? Zo is het mij tenminste uitgelegd.