Audio Interface vraagjes

A3Beats

Nieuwkomer
Eh,
Ik ben een producer, en werk tot nu toe alleen nog maar met een pc+midi keyboard(ESI KeyControl 49XT)
Ik weet dat een audio interface essentieel is voor de latency en kwaliteit, ik merkte met mijn PCI geluidskaart al wat delay..
ik had de M-Audio Fast Track MkII op het oog. ik ga niet veel met het opnemen van vocals doen, en al zou ik dat doen is 1XLR input genoeg. hij leek me wel goed en heb wat positieve reviews gezien/gelezen, maar vroeg me toch af wat Synthforum van deze interface vind.

Thx alvast!
A3Beats

de asio4all driver zal beter klinken dan je standaard geluids kaart maar zal altijd vertragen met een gemmideld midi controller
er is al een audio interface vanaf 3 tientjes op de markt let wel op dat je aan midi in out aansluiting erop hebt en natuurlijk een audio in je hebt dan geen vertraging en de softsynts bv korg legacy etc linkt dan een stuk beter
grts
Ron

Het ging alleen om een audio controller toch? Niet veel maar wel iets met opnemen doen? Ik zou lekker voor die Fast Track gaan. Een EMU 0202 is misschien een goed alternatief maar die bestaat al een tijdje en ik weet niet of de drivers daarbij nog werken op Windows 7. Zou je ff kunnen checken.

Thx,
Ik had al asio4all drivers gedownload maar bedoelde inderdaad een extern hardware interface. kwam erachter dat de Fast track plastic was en had nu de Tascam US-100 gevonden voor een maar een paar euro duurder.
iemand daar ervaringen mee?

Fattrack pro

Fattrack pro

Hee a3beats,

Heb tot van kort de fasttrack pro altijd gebruikt. Heb m nu btw te koop staan 8)
Fijne geluidskaart met ong. 8ms latency. Dit is niet verkeerd. Zeer goeie prijs/kwaliteit verhouding.
Als je vocals zonder latency wilt opnemen kun je dmv de mix knop het ingangs signaal direct door routen naar de outputs (dus niet via computer =0 latency).
Heeft 2 trs/xlr ingangen met preamp voor mic. Kan ook op phantom voeding geschakeld worden voor een condenser/ribbon mic.
Verder heeft de if 4 uitgangen. Dit kan handig zojn als je gaat djen of als je een aparte submix wilt maken voor de vocalist (als je dat natuurlijk niet zelf bent 8)

Ik ben ook van plan om een audio interface te kopen, namelijk de UX2 van Line6. Maar ik heb hier geen verstand van. Als ik bijvoorbeeld mijn basgitaar wil opnemen moet ik hem dan eerst met mijn versterker verbinden of rechtstreeks in de geluidskaart ?

Ik ben ook van plan om een audio interface te kopen, namelijk de UX2 van Line6. Maar ik heb hier geen verstand van. Als ik bijvoorbeeld mijn basgitaar wil opnemen moet ik hem dan eerst met mijn versterker verbinden of rechtstreeks in de geluidskaart ?

Als je een elektrische basgitaar wil opnemen, wil je de output van een gitaarversterker met een microfoon opnemen. De POD Farm software bij de UX2 van Line6 emuleert dat (gitaarversterker+opnemen met microfoon). Je kunt je basgitaar dan direct in die UX2 prikken.

Ah, handig. Ik veronderstel dan dat ik mijn gitaar met Reason 6 kan opnemen zonder een microfoon en versterker te moeten gebruiken ?

Als je een elektrische basgitaar wil opnemen, wil je de output van een gitaarversterker met een microfoon opnemen. De POD Farm software bij de UX2 van Line6 emuleert dat (gitaarversterker+opnemen met microfoon). Je kunt je basgitaar dan direct in die UX2 prikken.

Dat kan ook met een andre interface en met amp / cabinet simulation in de meeste daws. Bij reason weet ik het even niet. Ableton en logic iig wel. Anders heb je ook nog plugins zoals ni guitarrig, waves gtr en aplitube

Het antwoord is op de website van Line 6 te vinden . http://line6.com/podstudioux2/
Ik denk dat de UX@ juist uitermate geschikt is voor elektrische gitaren /basgitaren daar zijn ze voor gemaakt . Lijkt mij een prima keuze .

Back