SupernovaII & Cubase Elements 6 vraagje..

skywalker1

Stamgast
Hallo mensen!

Ik heb een vraagje;

Als ik met mijn muis op een van de aangemaakte miditracks van de Supernova ga staan in Cubase en de song afspeel hoor ik een verschrikkelijk krakend geluid alsof twee dingen tegen elkaar inwerken.. :)

Als ik op een andere track ga staan dan die van de SNII functioneren alle kanalen perfect..

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn - wss een of andere instelling..

Bedankt alvast!

Ik had al een heel verhaal geschreven tot ik bedacht.....Is dit een software versie? Zo niet dan zou je even de rest van je gear moeten opschrijven...Als het software is dan lijkt me dit een latency probleem...Lagere latency en buffer instellingen wil nog wel eens werken...

Ik weet niet zeker of ik je goed begrijp, maar ik denk dat je de audio afspeelt, maar tegelijkertijd ook monitort (luidsprekerknopje), waardoor er iets niet helemaal goed gaat. Misschien dat het opgelost is als je die uitzet?

Anders, misschien kan je even twee screenshots maken van wanneer het wel goed gaat en wanneer het niet goed gaat? Of een audiovoorbeeldje?

Gaat om miditracks..

Sorry weet niet hoe snapshots te maken..

En een hardware SupernovaII..iets gaat er niet goed..

Iets anders;

Hoe stel je je Sequencer (Cubase) als MAINclock in - dus dat deze het ritme van de track bepaalt?!
En hoe stel je overige synthen in om daar gehoor aan te geven?!

Heb nu de bekende piepjes/ritme-toon tijdens recorden (uit de computer) die een ander ritme heeft dan opgenomen beats..

Ja sorry zijn ff lastige opstartprobs..

Hoor jullie graag..

Hmm dat vind ik heel raar wat betreft een hardware snII. Maargoed. Ik zat te denken. Staan er misschien midi effecten aan in je midilane? Heb je al geprobeerd om met een nieuw project te beginnen? Wat staat er verder nog in je setup. Het kraken lijkt mij niet te komen van de SN. Luister anders eens met je koptelefoon in de headphone van je SN. Hoor je het daar ook?

De midiclock is in te stellen bij de balk waar je settings staan: Transport --> project synchronization setup.
O en trouwens het algemene ritme is natuurlijk in te stellen op je transport bar...

Laatst gewijzigd:
Succes en toch nog even een opmerking. Op mij komt het eerder over alsof je geluidskaart aan het tegenstribbelen is, dan je SN. Misschien moet je even kijken bij devices--> device setup -->vst audiosystem en dan welk audiodevice je hebt geselecteerd. Het beste is om een asio driver te nemen...(is wel afhankelijk van welke geluidskaart je hebt.)

Supernova sprong ook de hele tijd van Performance naar Program..

Lijkt nu opgelost - program change uitgezet..

Ik vraag me dan wel af hoe die verspringt van perf naar program. Dat hoort niet en betekend dus dat die controlchanges ergens in een midilane staan, denk ik althans. Je programchange hoort gewoon aan te kunnen staan. Performance staat bij mij wel standaard uit als het goed is.

Ik zit even te kijken naar die van mij, maar waar het aan kan liggen is je global channel. Zit onder je knopje global. Deze staat bij mij op een midichannel die ik niet gebruik...Volgensmij doet die namelijk perf changes en werkt dit niet echt lekker in combinatie met programchange.

Grt....

Ok maar als je meer dan 1 sound wil gebruiken uit de SNvaII dan ben je toch veroordeelt tot de Performance mode?!

Zal dat GlobalChannel is in de gaten houden - bedankt!

Ok maar als je meer dan 1 sound wil gebruiken uit de SNvaII dan ben je toch veroordeelt tot de Performance mode?!

Zal dat GlobalChannel is in de gaten houden - bedankt!

Klopt. Maar global channel zorgt als het goed is onder meer voor performance change. Als je die nou eens op kanaal 9 zet. De rest van de parts 1 tm 8 zet je op midi kanaal 1 tm 8. Als het goed is heb je dan geen last van je global channel Die programchange moet gewoon aan kunnen staan. Wel zo handig als je op hetzelfde part even wil wisselen van program/patch/geluid.

Ps Sla je global op die manier op en dan heb je er nooit meer last van. Als dat het probleem was althans...Succes

Nog een ding wat ik vergeten ben, maar ik heb net even gekeken en kwam toen op het volgende.
Kijk even of je individuele parts wel goed staan zoals ik net zei. Die kunnen namelijk op een global channel staan. Als het goed is ontvangen ze in global mode dan alle midi kanalen. --> Niet goed dus.

Wat ik net als zei. Part 1 op midi 1, Part 2 op midi 2 etc. Doe dit door op je part nummer te drukken. Dus part 1. Druk dan op het knopje midi en kijk op welk kanaal die staat. Overigens geld hier ook. Sla het op! Nogmaals succes.

Thanx Jikbhe!!

Dan heb ik nog wat issuetjes..als ik nog even mag.. :)

1. Hoe laad je nieuwe softwareversies van VA-synthen naar je synthesizers?! Op een of andere manier mbv Cubase toch?! Sorry echt beginnersvraagje..

2. Ik wil Cubase als Master qua clock installeren en de rest als Slave (dus het ritme in Cubase stuurt alles aan).
Zoals je zei in Cubase onder Project Synchronisation Setup..

Dan heb je Timecode Source wat naar Cubase geleid; keuze uit A:Interval Timecode of B:Midi timecode..welke moet ik dan kiezen?!

En dan ga je vanuit Cubase naar A:Midi Timecode Destionations (alles aanvinken?!) en B:Midi Clock Destination (alles aanvinken?!)

3. Wat wss te maken heeft met het vorige;

Als ik een melodie in blokjes in Cubase handmatig ingeef kan ik alleen bepaalde vaste melodiepatronen gebruiken en niet bv. twee blokjes kort achter elkaar; alsof ik dus verbonden ben met een vastomlijnd ritme..wat ik niet kan veranderen..??!!

Errug irritant - heeft iemand een idee..

Bedankt maar weer, groeten, Sander.

Ehm die eerste vraag volg ik niet helemaal? Als je een hardware synth hebt dan heb je met software synths niet veel te maken. Je kan wel programs inladen via midi, maar dat doe ik zelf nooit.

Vraag 2 is wat simpeler te beantwoorden. Midi time code heb je niet nodig om je hardware synths te synchroniseren. Alleen midiclock moet uitsturen. Ligt er dan even aan welke midi interface je gebruikt waar je supernova aan hangt. Die moet aangevinkt staan. Daarbij moet je in de supernova natuurlijk de midiclock op extern zetten.

Vraag 3 Waarschijnlijk staat je grid aan. Dit kan je bovenin bij cubase uitzetten. Het knopje snap on/off moet je dan waarschijnlijk uitzetten.

Wederom thanx Jikbeh!!

Met vraag 1 doelde ik op de laatste updateversie om de synth te bedienen..(kan even niet op de juiste woorden komen :))

Die Supernova hangt aan een MOTU midi express 128.

En dan heb ik ook nog 2 USB gekoppelde synthesizers; die moet ik wss ook aanvinken bij optie Midiclock?!

Bij Grid heb ik nu voor Quantize gekozen..ipv beat..Snap staat uit..

Laatst gewijzigd:
je kan de synth vaak updaten door een midi/sysex bestand naar je synth te sturen. Kan in cubase, zorg er iig voor dat het tempo niet te hoog staat. Dan krijg je eerder errors.

Ik weet niet of ik het nou goed begrijp. Bedoel je het OS (operating system)? Laatste OS is voor het rack 2.0. Voor de keys versie weet ik het niet. Als ik je trouwens een tip kan geven zou ik alles aan je motu hangen.

En verder wat eraser zegt...

Gaat om rack nu OS 1.5 dus dat moet ik updaten..

Dat laatste heeft voordelen(alles aan MOTU hangen)?! Ik begreep juist van deze en genen dat USB voordelen had..!?

Eraser bedankt!

Aha ja dan moet je hem updaten. Als het goed is kan je het bestand voor je os gewoon van novation downloaden. Importeren in cubase en dan kan je hem updaten.

Over het laatste. Ik zou hem juist aan je motu hangen. Omdat dat een apparaat is die er voor is gemaakt. Juist als je met twee verschillende interfaces gaat werken, dat je verschillen krijgt. Ik heb ook twee apparaten met usb maar die plug ik gewoon in een midi interface. Niet via usb. Of beide als dat mogelijk is. Dat doe ik wel om gebruik te kunnen maken van editors.

Back