limiter afstemmen mp3

meloyoungster

Ouwe rot
hallo

ik zet mn limiter altijd netjes op -0.3 zodat het niet clip effecten oplevert
helaas naar het omzetten van de wave naar mp3 raakt de mp3 de 0(het volume stijgt dus) het moet er echt onder blijven..

licht dit aan de convertor (ook met lame dit probleem)

dan zal dat bij ieder nummer een andere waarde moeten zijn.
als de limiter -0.3 aangeeft wil ik ook dat het dat is na het exporteren.
is er geen convertor die het op hetzelfde volume laat?

Als ik het me nog goed herinner,
dan heeft een MP3 andere Max Limiter Waarde dan een Wav....

Ik zou eens googlen op Intersample Peaks, kom je achter een hoop dingen.

Ik ben het trouwens ook niet helemaal eens met het korte 'nee' antwoord van Raphie, dat zou meer moeten zijn; hangt er vanaf.. en wel om het feit dat de ene converter wel beter zal omgaan met conversie dan de andere. Ik kan je voorbeelden laten horen dat een goed geconverteerde 128k mp3 beter kan klinken dan een slechte 320kbps mp3, staat wel los van jou vraag maar geeft wel aan dat er veel verschil zit in de converters onderling.
Met -0.3db zou je met een goede converter (lame ben ik toch altijd wel een voorstander van) en een limiter met ISP wel een mp3 moeten kunnen maken zonder clipping.
Het is wel zo dat er door de conversie wel iets kan/gaat veranderen ja, maar dat is ook logisch. Je probeert dezelfde audio te proppen in een file wat al snel een factor 10 kleiner is, dat heeft altijd zijn consequenties.

Er is overigens pas een tool op de markt gekomen waar je in realtime kunt zien en horen met ABX (blinde test) vergelijkingen wat een conversie doet. Ik weet alleen niet meer hoe hij heet en van welk bedrijf het is. (anyone?) Was niet goedkoop trouwens.. filmpje zag er wel interresant uit.

Is het niet codec ipv converter? Ik moet steeds aan A/D's en D/A's denken nu :)
Nu zeg ik botweg: nee :)
je converteert een wav naar mp3 toch? dan is het bij mij een converter en de codec doet dan zijn werk. Je zegt niet 'ik codec hem ff naar mp3'.. toch? :engel:

Nu zeg ik botweg: nee
je converteert een wav naar mp3 toch? dan is het bij mij een converter en de codec doet dan zijn werk. Je zegt niet 'ik codec hem ff naar mp3'.. toch? :engel:

Absoluut, helemaal mee eens dat je inderdaad converteert. Maar met een codec en niet met converters :duivels:
Ach, 't is maar hoe letterlijk je het neemt, en welke associaties je er zelf aan hangt. Snap je beredenering op zich ook wel.

Anyway, on topic maar weer; ik heb ISP ook aan staan en nooit last van clipping bij eeeeh... conversie naar mp3.

Een tijdje terug had hier iemand dat met een filmpje op youtube. Dat bleek toen aan de flash plugin te liggen. Ligt het niet aan je decoder? Al een andere geprobeerd?

Back