[Simmons] SPM 8:2 valt steeds uit

oozi

Ouwe rot
nou deze programeerbare mixer met toewijsbare LFO, 3bands EQ met mid sweep per kanaal en midi aansturing voor patch changes heb ik dus sinds een paar dagen (met manual) en net eigenlijk voor 't eerst geprobeerd. zijn best leuke dingen mee te doen, maar 't probleem is dus dat hij de hele tijd uitvalt en dan weer opnieuw 'opstart'. dan valt 't LED-displaytje uit en hoor ik in 1e instantie nog wel wat, en dan begint 'ie weer van voor af aan. erg vervelend. nou had ik op de Yahoo! Simmons groep al gelezen dat 't wel eens 't interne batterijtje zou kunnen zijn..klinkt wel logisch iig. deze heb ik gevonden, maar ik krijg 'm er niet uit. en ik wil nog ff nix forceren. dus hoe krijg ik die batterij eruit of ligt 't hele probleem aan iets totaal anders? 't is best klote want ik wil klooien!
ik zag op emiels patserpagina dat hij er iig ook een heeft gehad..emiel?

(grappig detail trouwens; de processor die dat ding aanstuurt is van AMD...uit 1983 :))

Hey Oozi,

Helaas kan ik je niet verder helpen. Ik heb de mijne vorig jaar ofzo aan Freek gegeven.

okee laat ik dan eenvoudiger beginnen; wie kan me uitleggen hoe ik de interne batterij eruit kan halen? en waar een vervangende eventueel te krijgen is? 't schijnt ongeveer 't zelfde als bij andere later Simmons doosjes te zijn, MTX enzo. probleem is dat dat platte pinnetje bovenop de batterij VAST zit. echt erg vast. en ik weet niet of dit nu zo hoort of niet, en ik heb eigenlijk geen zin om iets te forceren. op de rechterfoto het dopje dat op de batterij zat, met (neem ik aan) het type van de batterij;
-
NC M
EMMERICH
+ +

staat er dus op.
ik ga d'r trouwens voor 't gemak van uit dat 't rood-omcirkelde dingetje de interne batterij is; als ik nog niet eens in de buurt van de plank ben hoor ik 't ook graag dus.

Attachments

• simmonsint03.jpg
    simmonsint03.jpg
    44,7 KB · Bekeken: 119
Als je de battery gaat vervangen moet je het beugeltje toch ook vervangen dus het beugeltje slopen kan geen kwaad.Enkelt de vraag is laad de battery zich op via de machine en hoeveel Volt is hij.Je zou Senso eens kunnen pb,s die zat toch in de Simmons handel ;) Staat er niets op de print dicht in de buurd van de battery ?

Laatst gewijzigd:
tnx marcuuu, had ik zelf nog niet aan gedacht. ik ben er iig achter dat dat beugeltje d'r idd aan vast zit, en dat een vervanger nog wel te krijgen is. da's al een stap.

(ben ik er nog steeds niet achter of dat wel de oorzaak van 't probleem is..)

Het "beugeltje" aan de bovenkant van de batterij is geqwoon één van de polen.
De andere zit (nu dus onzichtbaar) aan de onderkant.
Het beugeltje loshalen heeft geen zin, want als het goed is zit er op de nieuwe
batterij weer zo'n ding. Met de hete soldeerbout aan een batterijtje solderen is
sowieso niet aan te bevelen als je geen ervaring (of beschermende kleding:D) hebt.

Lossolderen van de batterij doe je aan de onderkant van de print. Daar zitten de
uiteinden van beide polen door de print heen gesoldeerd.
Succes! ;)

thnx Senso. da's bruikbare informatie. heb je toevallig ook enig idee waar 't probleem verder aan zou kunnen liggen? of is deze waarschijnlijk lege interne batterij de enige oorzaak?

nou 't echte probleem had ik al een tijd geleden gevonden maar nu heb ik 'm eindelijk weer in elkaar gesoldeerd. waar 't aan lag:
[man-do-i-feel-stupid-mode] eh..d'r zat een 120v trafo in...gek dat 'ie 't hier niet doet dan hè.. :Z [/man-do-i-feel-stupid-mode]

maar 's meteen ook de eerste keer dat ik min of meer genaaid ben met een koop via internet. hij komt oorspronkelijk uit engeland en die gast van wie ik 'm heb zei dat 'ie 't perfekt deed. bs-verhaal dus. maar 't was gelukkig maar 20 ukp en nu 'ie 't weer doet ben ik er wel blij mee..

net op tijd klaar trouwens want morgen begint 't grote soldeerproject..:)

nee doet 't prima. geheugens en alles werkt nog perfekt. met die 110v deed 'ie 't in 1e instantie ook ff, maar hij viel dus steeds uit en de tijd dat 'ie aan bleef werd ook steeds korter. die ouwe trafo ziet er wel nogal verrot uit nu. maar de interne zekering van de simmons was ook niet door.

Back