gezocht iemand die mijn sh101 kan repareren

Status
Please reply by conversation.

dkd

Ingeburgerd
y0o people

ik heb al een topic bij reparatie en onderhoud maar niet heel veel reacties.
de roland sh101 is gaan kraaken in het geluid.
iets wat ik zelf niet op kan lossen omdat ik niet weet wat het is.
dus bij deze zoek ik iemand die mijn sh101 kan repareren uiteraard tegen vergoeding (als het geen kapitaal kost)

hoor het graag als iemand mij kan helpen hiermee !

peace

kraakt het altijd? heb je al geprobeerd of het minder/erger wordt als je voorzichtig de audiokabel bij de aansluiting heen en weer beweegt? (misschien een losse aansluiting van je audio output, even de soldeerbout ertegen aan en klaar.

en heb je de volume slider/knop al heen en weer bewogen? staat ie misschien net op een kraakstand?

misschien handig als je je woonplaats aangeeft, handigerds zitten door het hele land.

dat is het geluid met de kraak.
maakt het misschien wat duidelijker.

de pots heb ik al doorheen geblazen en op en neer bewogen maar dat wil niet helpen.
in de jaren dat ik deze 101 heb waren er al wat knopjes beetje aan de gaaruh kant.(zo gekocht)
zoals de vca is krom en de range knop van de vco maar dit heeft nooit voor een kraak gezorgd of wat dan ook.
maandje terug heb k er weer eens een filter overdrive mod ingezet en die werkte ook goed.
todat het van de een op andere dag dus dat gekraak is.

kan me voorstellen dat er wat vervangen dient te worden na wat jaartjes acid fabrieken.
wil dan ook meteen de vca en de vco range knop vernieuwen.
de klundert uit oosterwijk gaf me voor die 2 knopjes al een prijs van 80 euro waar dus het kraak senario nog bovenop komt.
en dat lijkt me toch wat te duur ! of vergis ik mijn eigen hier ?

dus ik zoek inderdaad een handig iemand in de buurt die voor me zou willen kijken en repareren eventueel.
ik woon in omgeving shertogen bosch.

music house in utrecht was in gesprek vanmiddag dus die heb ik niet kunnen bereiken.
heb wel het idee dat het daar ook aardig aan zal tikken kwa kosten voor mijn doen.
ben niet van plan om hier pakweg 200 euro aan te gaan spenderen als een potje of schuifje rond de 10 euro kost.

bedankt alvast !

heb t al gehoord, is een op amp.

grapje, net als dat paard: het zijn de bougies....

klinkt n iet goed

omgeving den bosch? artefacts!! gewoon even google op artefacts den bosch.
prima zaak, betrouwbaar, kundig. en het kost wat het moet kosten.....

Ik denk dat de soldeerpunten van je faders los zijn gaan zitten.
Dus dat zou je eventueel zelf kunnen proberen (MITS JE KAN SOLDEREN, GA NIET LOPEN ROMMELEN).

Mochten er echt faders kapot zijn: ik heb nog een aantal nieuwe faders voor de SH101.

artefacts neemt helaas niets aan vanwege de drukte met andere reparaties.

faders ben heb ik me nog niet aan gewaagd om die te bekijken op de printplaat of ze nog goed vast zitten.
vind het er maar onhandig uitzien na de eerste printplaat voor mijn doen.

heb gister nog wel even de filter mod eruit gehaald en de weerstand er terug in maar dat was em ook niet.

het valt wel op dat het volume ook ineens omlaag gaat ofzo.
en dat er gister nog een toets mee ophield :S

al bij al deed de 101 gisteren wel minder kraaken maar dat is wel vaker toch dat analoge machines
op moeten warmen ?

Dat kan wel kloppen want ik had allang verwacht aan de beurt te zijn bij Artefacts.....ik zal er nog eens een mailtje aan wagen.

crack in the sound klinkt wel komisch... nu weet iedereen het, nooit drugs voeren aan je 101.

haha de heilige medicatie had ik al tussen de faders uit gevist
net niet genoeg voor een sticky :P

zou novadic ook 101's opnemen ?

y0o

nog een berichtje :-)
iemand van het forum is bereid mij te helpen maar heeft alleen faders tot nu toe op voorraad.
zijn er hier mensen die deze onderdeeltjes verkopen ?
vca switch.
vco range pot.

hoor het wederom graag !
peace

Status
Please reply by conversation.
Back