Cubase 6 ik ben uit het veld geslagen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
dit snap ik niet helemaal. Je mag er wel eerst goed over nadenken om dan de weloverwogen keuze te maken het te downloaden? Of mag je Cubase niet downloaden en series/films wel?
(...)

Sodeju dit draadje gaat hard. Even meedoen hoor.

Volgens de Nederlandse wet mag je inderdaad muziek/films/boeken/etc. wel downloaden zonder toestemming van de rechthebbende en software niet.

In the studio with.......Team Air

Hij zegt dat ie de license gewoon heeft: http://forums.sonicacademy.com/Topic79039-8-5.aspx#bm79319

Hey guys.
Fun topic!
Anyway, just wanted to let everyone know that I DO have the license for LennarDigital Sylenth obviously. But just like everyone else (I suppose), I want to try vst plugins out before I buy them, in case it's ****. And when it comes to Sylenth, I bought the license straight after. Reason why I didn't uninstall the previous version for the registered one is because I don't know if my saved presets would stay or be deleted as well.

Anyway, good discussion. I can't speak for Avicii, but everything I use has a license. To be a producer and expect people to pay for my music and NOT pay for my gear would obviously be ****ed up.

Anyway, hope everyone liked the video. The track in the video will never be released due to lack of quality in my opinion. Just wanted to show people my working technique.

En doe mij maar een E36 (2 jaar een 325 tds gereden ... :')

Oja, en microsoft gebruikte zelf voor XP geluiden ook een gekraakte soundforge: http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1016214/microsoft-pirated-music-software-report

Sodeju dit draadje gaat hard. Even meedoen hoor.

Volgens de Nederlandse wet mag je inderdaad muziek/films/boeken/etc. wel downloaden zonder toestemming van de rechthebbende en software niet.

Vandaag hadden ze het er net over in het parlement. De 2e kamer vind dat er geen downloadverbod moet komen. De regering houdt echter aan het plan vast dat het er wel moet komen.
Dus hoe lang bovenstaande nog rechtsgeldig is......................

Ik ben trouwens voor een downloadverbod (illegale content) en tegen kopieerheffing. Want die twee hebben ze aan elkaar verbonden. Geen downloadverbod en kopieerheffing op USB sticks, MP3 players en HDD's. of een verbod en geen heffing meer. Ik kies dan voor downloadverbod.
+1

Ik kies dan voor downloadverbod.
+1
maar bedenk wel welke verdere consequenties daar eventueel nog aan vast kunnen gaan kleven in de toekomst...
goed plan:

090720-download-a-car.jpg
pcies... en daar zit het verschil...

een auto, waar telkens dezelfde inspanning voor moet worden gedaan om hem te bouwen, is tastbaar en kan idd gestolen worden maar als je hem zou kunnen kopieren is er dan ook sprake van diefstal?
als iemand voor een meubelzaak de maten van een tafel opschrijft en in zijn eigen werkplaatsje de boel in elkaar flanst, is het dan ook diefstal?

digitale data is niets meer dan gewoon een rij getallen die ansich niets komma nul voorstellen zonder de benodigde hardware...
het is in feite maar een half en niet eens tastbaar product...

maar enfin...

Een downloadverbod impliceert deep packet inspection en grootschalige censuur/firewalling van websites. feitelijk een einde aan alle privacy en vrijheid op internet voor zover daar nog iets van over is. Een verbod heeft immers weinig zin zonder opsporings- en strafmaatregelen. Dat betekent ook strafrechtlijke vervoging van mogelijk minderjarigen voor het downloaden van 1 liedje en een handhaving die uiteindelijk een veelvoud gaat kosten van de huidige, nauwelijks kwantificeerbare schade. Die handhaving komt dan voor rekening van de belastingbetaler. Downloadverbod=juridische beerput. De industrie en overheid zou veel meer gebaat zijn bij een itunes/spotify/netflix achtige constructie waarbij ALLE content wereldwijd ZONDER releasewindow beschikbaar wordt gesteld tegen een schappelijke prijs en maximale kwaliteit. De technologie is er klaar voor. Nu de inhalige publishers nog. Softwarepiraterij ligt helaas iets gecompliceerder maar ook daarvoor is een vergelijkbaar omzetmodel mogelijk (zie adobe).

6 trak schreef:
het is in feite ....niet eens tastbaar product...

maar enfin...

Hence the name.. SOFTware :-)

6 e.a. als je iets "namaakt" wees dan ook zo'n held om de code zelf te schrijven, als in zelf je hout freezen, beitsen etc... je begrijpt zelf natuurlijk wel dat je vergelijking kant nog wal raakt. anders schreef ieder z'n eigen dAW en plugs wel.....

een auto, waar telkens dezelfde inspanning voor moet worden gedaan om hem te bouwen, is tastbaar en kan idd gestolen worden maar als je hem zou kunnen kopieren is er dan ook sprake van diefstal?
als iemand voor een meubelzaak de maten van een tafel opschrijft en in zijn eigen werkplaatsje de boel in elkaar flanst, is het dan ook diefstal?

digitale data is niets meer dan gewoon een rij getallen die ansich niets komma nul voorstellen zonder de benodigde hardware...
het is in feite maar een half en niet eens tastbaar product...

maar enfin...
Een product is een compositie van een aantal zaken, die BMW is feitlijk niet meer dan een stapeltje metalen en plastiks, sec genomen, maar er zitten ook heel veel niet tastbare zaken in wat dat stapeltje grondstoffen tot een BMW vormt, zoals onderzoek en ontwikkeling, vormgeving enz. Als je hem zou kunnen namaken pleeg je vooral inbreuk op die niet tastbare zaken.

Digitale data ziet er wel uit als een rijtje getallen maar ze maken onderdeel uit van een compositie, als je een liedje in éénen en nullen zichtbaar maakt en je knipt en plakt er één regel uit dan heb je idd niet tasbare data, geef je die regel aan iemand anders en zegt er niets bij dan kan die ander er niets mee. Het komt pas op zijn plaats in het geheel, het liedje, de compositie, waar de artiest zijn ziel in heeft gelegd en het is dat wat geschaad wordt met al dat downloaden.

Een Download verbod zal zeker niet werken.

Een product is een compositie van een aantal zaken, die BMW is feitlijk niet meer dan een stapeltje metalen en plastiks, sec genomen, maar er zitten ook heel veel niet tastbare zaken in wat dat stapeltje grondstoffen tot een BMW vormt, zoals onderzoek en ontwikkeling, vormgeving enz. Als je hem zou kunnen namaken pleeg je vooral inbreuk op die niet tastbare zaken.

Exact. De meesten hier zijn het er wel altijd helemaal mee eens als Behringer weer eens op de markt komt met een product wat er 'nét zo' uitziet als dat van de concurrent. En dat hebben ze wel gewoon zelf gemaakt met eigen grondstoffen en machines en personeel.
Dan vind iedereen dat kopiëeren niet mag. En dan 'pikken' ze alleen nog maar de 'looks'. Ze maken het dus verder zelf.

Bij kopiëren van software en muziek, voegt de kopieerder niets eigens toe, en doet hij niet meer dan het jatten van het werk waar een ander zijn brood mee tracht te verdienen (waar de een wat beter in slaagt dan de ander).

In dit topic: BMW rijders met illegale software :-D

Een Download verbod zal zeker niet werken.

In de meest letterlijke zin van het woord niet nee. Je zou gewoon alle servers waar content op staat waar anderen rechten over hebben, en geen toestemming hebben gegeven, moeten blokkeren. Dus het uploaden en aanbieden strafbaar maken. Ze noemen het downloadverbod omdat dat wat makkelijker bekt.

Wat dat betreft is downloaden eigenlijk niet rechtstreeks te vergelijken met stelen, maar meer met heling. Iemand rooft een winkel half leeg, zet dan buiten een standje neer, waar jij al de gejatte spulletjes, onder je arm mag slaan en meenemen. Je weet dat het strafbaar is, maar het is zo gemakkelijk.
En zo ook met muziek/films/software e.d. Iemand maakt een kopie van het origineel/kraakt etc. (de dief), en biedt dat dan aan op een server op internet (aanbod voor heling). Wie het daar dan afhaalt is 'medeplichtig'.

Als je de dief en de heler er tussenuit haalt, is de medeplichtige niet degene die dan maar zelf gaat stelen, omdat dat vaak net een grens is die ze niet over willen/durven.

Maar misschien heb ik er ook gewoon te weinig verstand van.............. Maar het is wel mijn mening.

Illegaal gebruik van software en muziek is in principe gewoon altijd fout. Wat de gebruiker er ook van zegt of denkt.
Downloadverbod instellen is een ander verhaal, maar het consumeren van software en media waar rechten op zitten en waar verder niet voor betaald wordt is gewoon inmoreel.
Dat het massaal gebeurt wil niet zeggen dat het ok is.

Als ik een stuk software schrijf of muziek maak met de bedoeling dat te verkopen, en het lekt op een of andere manier uit en het wordt massaal gekopieerd, dan wordt het niet meer gekocht en verdien ik weinig tot niks.
Mij is geen bit of byte ontnomen, maar ik heb wel derving van inkomsten door het kopieren.
Dat is wat kopieerders bewerkstellingen, inkomstenderving bij rechthebbenden.

Het hele verhaal of kopieeren diefstal is in de zin van dat je iets wegneemt of niet en vergelijkingen met fietsen en auto's en hardware synthesizers heeft er niets mee te maken.
Kopieren leidt tot derving van inkomsten bij rechthebbenden. Iedereen die kopieert maakt zich daar schuldig aan.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back