Cubase 6 ik ben uit het veld geslagen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Kopieren leidt tot derving van inkomsten bij rechthebbenden. Iedereen die kopieert maakt zich daar schuldig aan.
Nee, niet iedereen.
Er zijn zovelen die zeggen: "ik zou het anders toch niet/nooit gekocht hebben", maar vaak is dat niet waar.
Maar voor de gevallen waar het in werkelijk de waarheid is, is er geen sprake van inkomstenderving.

En ik heb het niet over mij; ik koop al mijn software, en gebruik ook freeware.

maar dat is dus een drogreden: gelegenheid maakt de dief, is een oude hollands gezegde.....
als ze er geen waarde in zouden zien, zouden ze het totaal niet gebruiken. Het gebruik van software geeft de intristieke waarde aan, als de ontwikkelaar daar geld voor vraagt, dient daarvoor betaald te worden, punt!

Idem voor muziek en andere media:
1000 nummers met een waarde 1000 euro illegaal gedownload (door 1 of meerdere personen) is niet gelijk aan 1000 euro verlies. En moest dat toch zo zijn, dan kan dat toch NOOIT bewezen worden.

maar dat is dus een drogreden: gelegenheid maakt de dief, is een oude hollands gezegde.....
als ze er geen waarde in zouden zien, zouden ze het totaal niet gebruiken. Het gebruik van software geeft de intristieke waarde aan, als de ontwikkelaar daar geld voor vraagt, dient daarvoor betaald te worden, punt!
Ik ontken dat laatste ook helemaal niet.

Maar dat dat een drogreden voor IEDEREEN is, dat kan jij helemaal niet en nooit bewijzen.

1000 nummers met een waarde 1000 euro illegaal gedownload (door 1 of meerdere personen) is niet gelijk aan 1000 euro verlies. En moest dat toch zo zijn, dan kan dat toch NOOIT bewezen worden.
Net zo min als bewezen kan worden dat het niet zo is.

Als een bakker z'n brood gratis weg geeft zou hij dan meer "klanten" hebben?
hoeveel klanten zouden nog betalen?

als een bakker z'n brood alleen nog maar gaat verkopen, gaan mensen dan spontaan maar geen brood meer eten? of gaan ze dan ook maar over tot aanschaf?

in geval 1, waarom geen brood meer eten, maar wel software blijven gebruiken?
in geval 2 waarom wel gaan betalen voor brood, maar niet voor software?

Net zo min als bewezen kan worden dat het niet zo is.
Voila. Ik maak dan ook geen statement over het potentieel verlies door copyrightschending ;)

Edit:
Oeps ik heb dat wel gedaan ("1000 nummers met een waarde 1000 euro illegaal gedownload (door 1 of meerdere personen) is niet gelijk aan 1000 euro verlies.")
Het lijkt me gewoon heel waarschijnlijk.
En mezelf als voorbeeld is al een bewijs.
vb: ik download een nummer via soulseek, ik vind het niet goed, ik gooi het weg -> de cd zou ik toch nooit blind gekocht hebben.

het heeft alles te maken met de prioriteiten van de leecher (liever iphone abbo van 50,00 per maand dan wat plugs kopen bijv) of iedere maand voor 100 euro stappen ipv Cubase kopen.

Die lozers, stellen prioriteiten op basis van waar ze wel, of waar ze niet onderuit kunnen komen qua betalen.
totaal gebek aan respect voor de ontwikkelaars, waarvan ze het wel nodig vinden de software gebruiken, ipv de beschikbaare freeware/shareware/light alternatieven

Maar wel € 1000 omzetderving.

En er leven meestal meer mensen van, dan de muzikant en/of componist alleen. Wat dacht je van de studio, de platenmaatschappij, de distributieketen en de winkel?
En bij legaal digitaal aanbod online muziek/films altijd nog de muzikanten/acteurs, componisten, regisseur, producer, filmmaatschappij, digitale aanbieder. En dan ben ik er vast een heleboel vergeten te noemen. Films en software werken vaak honderden/duizenden mensen aan. Die moeten er allemaal van leven.

het heeft alles te maken met de prioriteiten van de leecher (liever iphone abbo van 50,00 per maand dan wat plugs kopen bijv) of iedere maand voor 100 euro stappen ipv Cubase kopen.

Die lozers, stellen prioriteiten op basis van waar ze wel, of waar ze niet onderuit kunnen komen qua betalen.
totaal gebek aan respect voor de ontwikkelaars, waarvan ze het wel nodig vinden de software gebruiken, ipv de beschikbaare freeware/shareware/light alternatieven
Tuurlijk tuurlijk, maar wat is jouw mening over het grijs gebied?
Er is software waar geen demo van bestaat.
Moest JIJ die illegaal downloaden, even uitproberen, en dan weer deleten... vind je dan dat je correct bezig was - of helemaal niet, en had je maar naar 1 of meerdere pro audio winkels moeten rijden en die daar gaan uitproberen (indien mogelijk)?

En ik heb het niet over dat beweren op internet maar het omgekeerde doen.

Nee, niet iedereen.
Er zijn zovelen die zeggen: "ik zou het anders toch niet/nooit gekocht hebben", maar vaak is dat niet waar.
Maar voor de gevallen waar het in werkelijk de waarheid is, is er geen sprake van inkomstenderving.

En ik heb het niet over mij; ik koop al mijn software, en gebruik ook freeware.

Uiteraard is het zo dat consumeren van media is toegenomen omdat het gratis verkrijgbaar is en mensen het anders nooit gekocht zouden hebben, maar het gaat er naar mijn mening om dat je uitgaven in balans zijn met de gekopieerde media die je wel degelijk weet te waarderen, even los van het feit of kopieren van alles wat los en vast zit wel of niet oke is.

Daarbij is het ook zo dat mensen die dingen gratis tot zich nemen onder het mom van, dat zou ik toch nooit gekocht hebben, ook dingen gratis tot zich nemen die ze anders WEL zouden hebben gekocht.

Het is een glijdende schaal en het bewijs daarvan is dalende inkomsten bij rechthebbenden.
Het feit dat er grote companies zijn die veel geld nog steeds weten binnen te halen wil niet zeggen dat er geen kleinere partijen zijn die het moeilijk hebben juist vanwege het kopieeer gedrag.

Kopieerders kunnen altijd argumenten verzinnen waarom zij vinden dat hun kopieer gedrag wel door de beugel kan, maar je weet zelf ook wel dat je rechthebbenden te kort doet.

Verder denk ik ook niet dat uit te rekenen valt voor de industrie hoeveel geld zij nu eigenlijk mislopen, maar wel valt de kopieerder misschien aan zijn verstand te brengen waar hij nu eigenlijk mee bezig is.

Ik denk dat er dan al veel gewonnen is.

Het is een glijdende schaal en het bewijs daarvan is dalende inkomsten bij rechthebbenden.
Het feit dat er grote companies zijn die veel geld nog steeds weten binnen te halen wil niet zeggen dat er geen kleinere partijen zijn die het moeilijk hebben juist vanwege het kopieeer gedrag.
Op muziekvlak vind ik het heel erg voor de independents en de artiesten.

Maar niet veel medelijden voor de majors die een markt van nieuwe luisteraars proberen aanboren die nooit muziekliefhebbers zijn/waren/zullen zijn en ook niet kochten/kopen/zullen kopen.
Muziek is nog steeds niet hetzelfde als een hamburger of een paar schoenen - maar dat is dan mijn mening.

noem me 1 pakket waar geen demo van is?

Tuurlijk tuurlijk, maar wat is jouw mening over het grijs gebied?
Er is software waar geen demo van bestaat.
Moest JIJ die illegaal downloaden, even uitproberen, en dan weer deleten... vind je dan dat je correct bezig was - of helemaal niet, en had je maar naar 1 of meerdere pro audio winkels moeten rijden en die daar gaan uitproberen (indien mogelijk)?

En ik heb het niet over dat beweren op internet maar het omgekeerde doen.

in geval 2 waarom wel gaan betalen voor brood, maar niet voor software?

1 reden, omdat het ongestraft kan.

En als je niet kan betalen voor brood, ga je naar de voedselbank waar je het krijgt.
Omdat brood een noodzaak is (onder de noemer 1e levensbehoefte, eten) en muziek een luxe is (geestelijk gezondheid/ontspanning/therapeutische uitwerking even erbuiten gelaten).

Alles van:
- Audio Damage
- Spectrasonics
En er zullen er nog wel zijn...
fuck zeg een plug van 35$ / 21euro dat ben je al kwijt bij de McDonalds man...... da's pas echt zielig als je daar cracks voor gebruikt.

fuck zeg een plug van 35$ / 21euro dat ben je al kwijt bij de McDonalds man...... da's pas echt zielig als je daar cracks voor gebruikt.
Dat kan wel zijn, maar ik ga nog steeds geen geld weggooien om eens iets te kunnen demoën.

Al eens 21 euro + btw moeten betalen om in de winkel een hardwaresynth te mogen uitproberen soms?

Shiiiiit zeg, eerst roep je stoer dat iemand maar op de kroppen moet komen met software waarvan geen demo is en dan krijgt diegene die dus wat software post waar geen demo van is vervolgens dit antwoord van jou. Wat een gast ben jij zeg. Lekker iedereen losers blijven noemen en weet ik wel niet wat, staat je goed.

nee, maar je kan hiervoor ook naar de winkel, net zo als je echte synth (alhoewel ik het ook wel nohandig vind het het voor mij een reden zou zijn om audiodamage over te slaan)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back