Behuizing boren

kdgh

Stamgast
Hey SF-leden,

Vroeg me af of je toevallig met een bepaalde boor gaten moet boren bij een aluminium behuizing. Geen idee of dit met een normale boor net zo goed gaat namelijk.

Bij deze de vraag om jullie kennis te delen over boren e.d. :okdan:

Dit is wat ik gebruik:

Attachments

• boor.jpg
    boor.jpg
    38,5 KB · Bekeken: 66
Ik meen iets van 27 euro inderdaad (buiten de kolomboor, maar die moet je eigenlijk sowieso hebben als je netjes recht wilt boren). Ik vind het vooral prettig dat je niet van boor hoeft te wisselen als je verschillende groottes gaten nodig hebt (zoals bij een modular front panel).

Daar komt wel nog verzendkosten bij. Die van mij komt van de bouwmarkt hier achter. Maar het kan inderdaad wel wat goedkoper.

Ik denk alleen dat MatthewLeBlom bedoelde dat het veel duurder is dan een metaalboortje van een euro.

Dat is een mooi ding.
Maar de prijs van zo'n boor kost wel erg duur.

=( M'n Neerlandsche leraar draait zich om in z'n graf... en volgens mij leeft ie zelfs nog!!

Zowiezo is goed gereedschap eigenlijk nooit te duur, 27 euro voor zo'n boor? Ik haal er gelijk een..!

Voorboren doe je bijna altijd met ca. 3 a 4 mm als je grotere gaten gaat boren.
Je zorgt eigenlijk als het ware dat de snijvlakken van de grotere maat makkelijk het materiaal weg kunnen snijden, bijkomend is dat de boor gecentreerd blijft.
Als je een veel grotere maat gaat boren dan altijd een aantal boormaten ertussen houden.

Voorboren doe je bijna altijd met ca. 3 a 4 mm als je grotere gaten gaat boren.
Je zorgt eigenlijk als het ware dat de snijvlakken van de grotere maat makkelijk het materiaal weg kunnen snijden, bijkomend is dat de boor gecentreerd blijft.
Als je een veel grotere maat gaat boren dan altijd een aantal boormaten ertussen houden.

Voorboren inderdaad, en dan met die getrapte boor, dus ik boor nooit gelijk 10mm daar bovenop.

Dan doe ik doe het dus goed.. :)
Bedankt heren!

Wat de prijs kost is natuurlijk ook wel afhankelijk van de grootte.
Als je een boor wil waarmee je ook XLR-pluggen wil kunnen boren (ik wat ik vaak doe), moet je best een grote hebben.
Die zijn doorgaans een stuk duurder dan 27,-
Maar goed, met goed zoekwerk vind je er misschien toch een voor die prijs

Maar zo'n boortje sluit je gewoon aan op je accu-boor-apparaat?
Erin prikken en gaan dus?

Thanks voor alle info trouwens!

Back