Je idee is best goed en als basispunt is dit zeker ok! Volgens mij heb je gewoon wat extra achtergrond lagen nodig die het wat ruimtelijker maken en wat aandikken. Zeker wat effecten inbouwen, want het geheel is nogal droog nu. Vb risers (zo'n wind effect) of wat omgekeerde claps/cymbalen hier en daar. Met effectchains kan je volledig laveloos gaan in ableton, dus doe eens zot
Ik luister nu niet op mn goeie boxen, maar de kick klinkt precies nogal droog. Die kan je zeker wat opleuken met een saturator, geweldige vervorming kan je daar uit krijgen! En zeker ook wat van het droge signaal terug inmixen om de diepe bassen te behouden.
Als het een samples is die je gebruikt, dan moet je in simpler eens de pitch envelope proberen. (Je hebt in het midden een knopje met amp/filter en daaronder pitch.) Mss wordt dat nix in deze track, maar ik krijg er toch leuke dingen uit, zeker eens proberen.
Wat altijd leuk is, is om bij de hoofdmelodie een achtergrond harmonie te spelen. Moet niet overal, maar bouw het wat op. Zorg gewoon dat je altijd meer dan 1 harmonische themas hebt die tegelijk aan het spelen zijn. Zo kan je als luisteraar kiezen waar je je op concentreert en wordt het niet saai. Voeg hier en daar wat speciale dingen toe, zelfs op de achtergrond, en dan hoor je elke keer weer iets nieuws in een track. En zo blijven de mensen geïnteresseerd en willen ze meer!