Ik heb 2 pc's gehad met de midex 8 en bij allebei viel heel snel de midi verbinding uit,soms na een uur,soms na 10 min,soms na een week.En ik heb meer dan 1000 gulden voor dat klote ding betaald.Een pc was een v system van Verhagen muziek ,en de midex had zelfde probleem en dat ligt aan het moederbord.Midex werkt slecht met sommige Asus mobo's.
Steinberg wist dat dit een veel voorkomend probleem was en liet hun klanten lekker in de kou staan en hebben het nooit willen verhelpen.
Dus nee midex zuigt en is oud en zoals je al zelf zegt niet meer ondersteund (was ie al niet,ook toen ze officieel van wel zeiden).
Verhagen heeft mij verteld dat motu oorspronkelijk voor de mac bedoeld is en dat ik beter voor m audio kon kiezen,heb ik gedaan en nooit problemen mee gehad.
En waarom oud kopen als je voor hetzelfde geld nieuw hebt,met garantie en die dan ook nog op windows 7 werkt.
Een Emu draadje aansluiting werkt dus ook prima ja,ik heb er een nord modular aan hangen en ook die is nog nooit vastgelopen.
Emu heeft ook goedkope 2x2 doosjes trouwens.
Maar als je op de pc muziek wil produceren kan je het best een aparte geluidkaart kopen en niet die op het moederboord gebruiken.Koop dan gewoon een klein instap usb ding met midi aansluiting erop,ben je meteen klaar.