goede Midi-interface voor XP ?

En motu werkt het best op de mac.

Sorry, no offence, maar dit slaat echt nergens op.
Dus omdat MOTU het goed doet op Mac zou het het op PC logischerwijze minder doen......

De MOTU werkt prima op mijn PC, en ik ken echt veel mensen die PC draaien en interfaces van MOTU hebben. En de meesten zijn er heel happy mee.

Of er PC's niet mee werkten weet ik niet, maar dat het oud is zegt toch niets. XP zelf is ook oud...... De meeste gebruikers waren toch erg enthousiast over de Midex, juist om de timing.

Ik heb 2 pc's gehad met de midex 8 en bij allebei viel heel snel de midi verbinding uit,soms na een uur,soms na 10 min,soms na een week.En ik heb meer dan 1000 gulden voor dat klote ding betaald.Een pc was een v system van Verhagen muziek ,en de midex had zelfde probleem en dat ligt aan het moederbord.Midex werkt slecht met sommige Asus mobo's.
Steinberg wist dat dit een veel voorkomend probleem was en liet hun klanten lekker in de kou staan en hebben het nooit willen verhelpen.
Dus nee midex zuigt en is oud en zoals je al zelf zegt niet meer ondersteund (was ie al niet,ook toen ze officieel van wel zeiden).
Verhagen heeft mij verteld dat motu oorspronkelijk voor de mac bedoeld is en dat ik beter voor m audio kon kiezen,heb ik gedaan en nooit problemen mee gehad.

En waarom oud kopen als je voor hetzelfde geld nieuw hebt,met garantie en die dan ook nog op windows 7 werkt.

Een Emu draadje aansluiting werkt dus ook prima ja,ik heb er een nord modular aan hangen en ook die is nog nooit vastgelopen.
Emu heeft ook goedkope 2x2 doosjes trouwens.
Maar als je op de pc muziek wil produceren kan je het best een aparte geluidkaart kopen en niet die op het moederboord gebruiken.Koop dan gewoon een klein instap usb ding met midi aansluiting erop,ben je meteen klaar.

Uwer AMT-8 respons:

Is ook niet het jongste kastje meer ...

Werkt die niet voornamelijk goed i.c.m. een Mac ? IK gebruik een pc ...

Mijner:

Jong zal het niet zijn nee maar dat maakt, in het geval van onderdelen slijtage, weinig uit denk ik bij zo'n ding. Dat hij voornamelijk voor de Mac was kan ik wel beamen inderdaad gezien de meeste drivers en randsoftware voor Mac bestemd zijn. Desondanks werkt hij bij mij erg goed (xp sp3) en ben ik zeer tevreden. Ook een MOTU gehad (die kreeg ik bij een ruil) maar die kreeg ik niet aan de gang. De AMT was zo'n beetje plug en play bij mij.

Ik heb 2 pc's gehad met de midex 8 en bij allebei viel heel snel de midi verbinding uit,soms na een uur,soms na 10 min,soms na een week.En ik heb meer dan 1000 gulden voor dat klote ding betaald.Een pc was een v system van Verhagen muziek ,en de midex had zelfde probleem en dat ligt aan het moederbord.Midex werkt slecht met sommige Asus mobo's.
Steinberg wist dat dit een veel voorkomend probleem was en liet hun klanten lekker in de kou staan en hebben het nooit willen verhelpen.
Dus nee midex zuigt en is oud en zoals je al zelf zegt niet meer ondersteund (was ie al niet,ook toen ze officieel van wel zeiden).
Verhagen heeft mij verteld dat motu oorspronkelijk voor de mac bedoeld is en dat ik beter voor m audio kon kiezen,heb ik gedaan en nooit problemen mee gehad.

En waarom oud kopen als je voor hetzelfde geld nieuw hebt,met garantie en die dan ook nog op windows 7 werkt.

Een Emu draadje aansluiting werkt dus ook prima ja,ik heb er een nord modular aan hangen en ook die is nog nooit vastgelopen.
Emu heeft ook goedkope 2x2 doosjes trouwens.
Maar als je op de pc muziek wil produceren kan je het best een aparte geluidkaart kopen en niet die op het moederboord gebruiken.Koop dan gewoon een klein instap usb ding met midi aansluiting erop,ben je meteen klaar.

En zo heeft iedereen zijn eigen ervaringen.
M-Audio vond ik ook prima tot ze me zeiden dat de de midisport niet meer ondersteunden, en ze er geen 64-bit driver voor gingen schrijven. Dan moest ik maar het nieuwe model kopen..............
En toen heb ik hem verkocht, en sindsdien raad ik mijn klanten M-Audio af.
Maar ze zijn op hun schreden teruggekeerd en hebben dan uiteindelijk toch maar een 64-bit driver geschreven voor de midisport. Maar toen had ik hem al verkocht, en een MOTU in de studio staan. Die het tot nu toe prima doet..........op een PC met Windows.

Een zwager van mij werkte 15 jaar geleden al met MOTU hardware op de PC......

Maar zo heeft ieder merk wel zijn eigenaardigheden, en heb je altijd wel iemand die er wel/niet tevreden mee is. Bijna iedere comp is ook anders qua configuratie. Dan is het ook bijna niet te vermijden dat ereens iets niet (goed) wil werken.

Maar in principe is bv M-Audio inderdaad ook prima.

even mijn situatie voor alle duidelijkheid:

- PC met XP
- software wordt Cubase AI
- één midipoort is voldoende (heb een Roland midi patchbay)
- geluidskaart wordt nog aangeschaft, wordt een externe, waar geen Midi op zit
- ik zoek betrouwbare werking
- ik zoek strakke timing

Het is weer duidelijk dat iedereen z'n eigen ervaringen heeft.

Zo lijkt die Midex 8 aan de oppervlakte het ideale apparaat, tweedehands inderdaad bijna voor de weggeef, er schijnen weer drivers voor gemaakt te zijn (die ook op XP werken ???).
Maar er zijn ook mensen hier -van wie ik inschat dat ze niet uit hun nek zitten te zwetsen- die hele slechte ervaringen hebben met de Midex. Je kan maar beter bepaalde types ASUS moederboard niet hebben(en die heeft half Nederland, schat ik)

Emagic AMT-8 zou in principe fijn zijn voor bij Logic,
maar we hebben hier tenminste één ervaringsdeskundige bij wie het prima draait op XP.

Ook tenminste één ervaringsdeskundige bij wie Motu prima draait op zijn pc.

Wat let mij nu eigenlijk om zo'n EMU midi draadje te kopen, mis ik dan iets ?
Heeft iemand ervaring met zo'n ding op XP ?

Paul.

Ander idee is een klein usb midi keyboard kopen waar ook een midi in en uit poort op zit. Ik heb een Edirol PCR-300 keyboard, midi interface hierop werkt prima. Praktische oplossing?

Ik heb verder een midiman (m-audio) midi sport 2x2, ik verdenk deze ervan dat ie last heeft van jitter, vandaar dat ik nu ook een Cakewalk heb gekocht. Ik heb een paar hardware sequencers, die tikken als Zwitserse klokken, in vergelijking hiermee begint een te simpele usb interface met jitter al snel te irriteren.

Ik zou zoeken naar een interface die iets meer heeft dan alleen maar midi (dus incl. anti-jitter, zeg maar.....), als je alleen Cubase gebruikt lijkt me de Midex de juiste keuze, als jouw versie LTB ondersteunt. Werkt ie niet, zoek je wat anders. Als je ook andere sequencers gebruikt (b.v. Ableton) of wilt gaan gebruiken, dan heb je sowieso geen voordeel met een Midex met LTB.

http://www.soundonsound.com/sos/mar02/articles/steinbergmidex.asp

Soort muziek wat je maakt is volgens mij ook belangrijk, als de beat en bas strak moet zijn, dan is jitter vervelend. Als het wat losser mag zijn merk je midi jitter misschien niet eens?

Verhaal van die Midex drivers is volgens mij dat Windows 7 niet officieel ondersteunt wordt. Een hobbyist heeft toch nieuwe drivers geschreven.

Beats en bass moeten strak zijn. Laatste wat ik heb gebruikt was een Atari. MOet er niet op achteruit gaan natuurlijk ...

Paul.

Dan is strakheid je top eis, en is budget ondergeschikt.....

PC en echt strakke midi timing gaan niet echt samen heb ik begrepen. Kan je die Atari niet syncen aan een PC, midi via de Atari, en audio via de PC? Is misschien niet echt praktisch, 2 systemen, maar wel leuk. Schijnt dat een PC midi clock niet zo goed strak kan genereren (of via USB strak bij je synths krijgt...), maar kan mogelijk wel goed midi clock of midi machine code volgen als slave.

Gaat denk ik ook om 2 dingen, jitter in het tempo, en jitter in noot-aan commando's. Als er heel veel noten en midi CC data tegelijkertijd door de kabels moet wordt het wat lastiger.

Laatst gewijzigd:
Natuurlijk krijg je wel strakke midi timing uit een PC anno 2011...of 2008 of zo. Ik denk eerder dat je aan te sturen apparatuur de timing zal beinvloeden dan de PC dat zal doen.

Ik heb de Cakewalk UMG-2 een tijdje in gebruik, timing is lekker strak. Ik heb het nog niet getest o.i.d (opname maken en afwijkingen meten), op het gehoor klinkt het goed.

Back