Circuit naar Experimenteerprint omzetten

Soundmaster M

Stamgast
Ik ben een beetje aan het kijken naar een alternatief voor het (laten) maken van 1 PCB en een goede oplossing is het gebruik van een banenprint/experimenteerprint. Echter kan ik nergens een makkelijke oplossing vinden om een circuit om te zetten in een goede banenprint-layout.
Heeft iemand hier een programma/website voor?

(Voor de geïnteresseerden: Ik ga voor mijn oom een dub step arcade proberen te bouwen.)

Geen idee of er een programma voor is, maar op zich bouw je de onderdelen op een logische manier op de print en verbind je de diverse onderdelen met langere draden. Welke verbinding je hebt gehad, geef je een kleur in je schema op papier. Zo mis je niets.

Misschien kijk ik niet goed, maar ik zie nergens een functie om een getekend circuit om te zetten naar een banenprint lay out. Bestaat er uberhaubt zoiets?

Printjes tekenen

Printjes tekenen

Sprint Layout is een goedkoop en goed programma. Maar in alle programma's moet je je layout zelf tekenen. Geavanceerde programma's kunnen automatisch routen, maar dat gaat lang niet altijd goed. Ik weet niet hoe gecompliceerd het ontwerp is, misschien kun je iets laten zien.
www.mijnprintplaat.nl is een zeer goed bedrijfje, dat snel werkt. Ze verwerken alleen enkelzijdige printen. Ze zijn toevallig bezig om voor mij 34 PCB's te maken.

Idd eerst schema tekenen om vervolgens deze te exporteren naar het layout ontwerp PCB. De gebruikte componenten in het schema worden dan 'vervangen' door de componenten die op de PCB kunnen worden geplaatst. Als het PCB ontwerp slim is kan deze automatisch een voorstel doen van de printbanen. Vaak moet je toch met de hand hier het eea in corrigeren

Back