2-arab-demo's

allanh

Stamgast
Ik bent an het experimenteren met Arab sounds.
Hier zijn 2 x 1 min demos.
Is het wat?

Attachments

• new-arab-demo.mp3
    2,4 MB · Bekeken: 90
  • arab-demo-2.mp3
    3,9 MB · Bekeken: 96
mwah..die eerste klinkt een beetje als een midi file die met van die general midi sounds wordt afgespeeld maar dan in de modus "arabic", beetje sfeerloos naar mijn gevoel.

Als Arabic style mogen er wel iets meer van die typische metalen trommeltjes in... doch wel lekker elementen om te luisteren.. Vind de tweede het best gelukt.

ff iets wat ik echt waanzinnig vind.. ook niet echt Arabisch maar wel dat heerlijke, Oosterse sausje... :{

klink veel te veel inyourface en statische. probeer tape.

Oke hier dan een tip waar je wel wat aan hebt:

Beide songs zitten leuk in elkaar maar het klinkt een beetje oppervlakkig.
Daar bedoel ik mee dat je alle geluiden mooi hebt gemixt zodat alles te horen is.
Maar wat ik mis is een LEAD. Een melodie of geluid dat de boel 'diepte' geeft.

Ter illustratie: Als je een bandje zou mixen plaats je de drum naar achteren, de bass laag. De zang naar VOREN (=dus de LEAD) en de gitaren daar weer achter.

Nu is alles heel functioneel gemixt en kan het zo onder een documentaire ter ondersteuning van de beelden. Wil je dit echter gebruiken als echte song/track: Experimenteer met diepte.

Probeer zware compressie op het geheel om de belangrijke elementen naar voren te drukken.
Geef je lead de ruimte en accentueer em.

En ik vind het hele chille ritmes! De boel grooved wel!

Je zou bij wijze van spreke ook de drums naar voren kunnen trekken. Dat is een beetje een hiphop/dance aanpak. Dat de groove de lead is zeg maar.

Ik vind het wel leuk klinken. Er mist inderdaad wel iets, een beetje groove ofzo waardoor het nog niet helemaal werkt voor me.

Maar ik vind het zo ook al wel prettig om naar te luisteren. Hier op mijn laptopspeakers, dus mixage kan ik niet beoordelen.

Ben zelf toevallig ook bezig met twee tracks met een arabische sound, geïnspirieerd door een reis die ik onlangs maakte en vanwaar ik wat percussie meenam. Zal binnenkort ook eens iets posten.

je mist arabische noten, (micronoten) plus arabische ritmes, waardoor het gelijk een soort funky iets klinkt met arabische elementen :)

Ga opzoek naar Makams, dit zijn arabische toonladders met 8 extra noten, deze kan je gewoon ook pitchshiften in je Daw ofzo. Probeer ook zoveel mogelijk akoorden te vermijden, maar gebruik drones.

hier is een voorbeeld :)

probeer tape
:?..
is inderdaad een goede tip; voor het echte werk moet je het veel te hard met een verrotte microfoon op een cassette pleuren en dan in een volle minibus op een kapotte autoradio afspelen bij een temperatuur van niet minder dan 40 C

is inderdaad een goede tip; voor het echte werk moet je het veel te hard met een verrotte microfoon op een cassette pleuren en dan in een volle minibus op een kapotte autoradio afspelen bij een temperatuur van niet minder dan 40 C
en een flinke compressie/distortion schijnt ook te helpen... ik denk aan de tv zender TRT bijv :D

terwijl je met een bomgordel om naar een plein rijdt :D

Back