Hallo

Eml

Ingeburgerd
Ik heb vroeger al dikwijls als guest op het forum allerlei zaken zitten lezen, maar heb me bij deze ook geregistreerd.

Ik ben geïnteresseerd in analoge synths en ben sinds enkele jaren ook bezig met synth DIY. Vooral clonen van oude synthmodules.

Groeten,
Eml

Welkom :okdan:

Wat heb je zoal gebouwd? Foto's kan je in het: Wat heb je gebouwd in 2011 draad gepost worden :)

Dit is de meest bizarre EML-MUUR die ik online kon vinden :P
284_gmeml_stuff_1.jpg

Ik hoop dat 'ie verankerd is.....stel dat je achter een patch cord blijft hangen met je voet....

welkom hier!

:P Tja die EML muur van George Mattson is natuurlijk übergeil. Alleen weet ik niet of ik het over m'n hart zou krijgen om ze uit de originele behuizing te nemen en ze dan in een rack te hangen.

Zelf modules ontwerpen kan ik niet. Ik heb geen studies electronica gedaan. Ik kan enkel bestaande schema's omzetten naar printplaatontwerpen. Op een heel primitieve manier want ik gebruik Illustrator om het ontwerp te maken, dat print ik op een transparante folie om zo de printen te etsen.

Tot nu toe heb ik enkel EMS zaken gecloned. Enkele jaren geleden heb ik 6 vco's , een filter, envelope shaper en ringmodulator bij in m'n dotcom gebouwd. (ik moet nog steeds 6 knoppen bijbestellen voor de envelope shaper :stupid

Nu ben ik bezig met een combinatie van VCS3, Synthi 100 en JH modules met 2 patchmatrixes.

Attachments

• synthimodules.jpg
    synthimodules.jpg
    100,8 KB · Bekeken: 70
  • vcs_inprogress.jpg
    vcs_inprogress.jpg
    38,3 KB · Bekeken: 73
Back